#BIZkolegijum: "Društvena odgovornost je utkana u sve pore našeg poslovanja"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #BIZkolegijum: “Društvena odgovornost je utkana u sve pore našeg poslovanja”

    Korporativna društvena odgovornost preduzeća (CSR) u današnje vreme je pokazatelj toga koliko dobro brend komunicira sa zainteresovanim stranama i zajednicama, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou. Društveno odgovorno poslovanje nije samo ispravna stvar, već sve više ima i poslovnog smisla, kao način da se produbi veza sa modernim potrošačima. Zbog toga je upravo CSR – strategije, metrike, uključenost menadžmenta, projekti i odgovor javnosti – bio tema oktobarskog „BIZ kolegijuma“. Jedna od učesnica na BIZkolegijumu bila je Slobodanka Cucić, menadžer za korporativne poslove, Apatinska pivara, Molson Coors

    Naš cilj je da budemo prvi izbor za naše zaposlene, kupce i potrošače, a naše vrednosti koje živimo svakodnevno dokaz su da su nam zaposleni na prvom mestu, da smo odvažni i odlučni, da smo spremni da preuzmemo odgovornost, da uvek tražimo načine da učimo i napredujemo, pomognemo jedni drugima u razvoju

    •  Konkurencija je u današnjem poslovnom svetu oštra i za kompanije može biti priličan izazov da se izdvoje u očima kupaca. Da li oni koji ozbiljno shvataju društvenu odgovornost mogu i na taj način osvojiti potrošače?

    I teorija i praksa se slažu da potrošači uvek imaju više poverenja u one kompanije koje su spremne da ulažu u društvenu zajednicu u kojoj posluju.

    Poverenja u kompanije koje se prema svim zainteresovanim stranama – počev od zaposlenih, preko akcionara, dobavljača, pa sve do klijenata i potrošača – odnose odgovorno, ali i spremno da zajedno sa njima doprinesu sveopštem boljitku. Društvena odgovornost je utkana u sve pore našeg poslovanja i verujem da se to prepoznaje.

    • Koliko CSR ima uticaja na biznis model kompanije?

    Kao deo svetske grupacije Molson Coors Beverage Company, Apatinska pivara posluje poštujući globalno postavljene smernice i ciljeve – naravno, prilagođavajući biznis lokalnim prilikama. Društveno odgovorno poslovanje je sastavni i neodvojivi deo biznisa u našoj kompaniji – i na globalnom nivou i na nivou pojedinačnih pivara. U svakom segmentu poslovanja i u kontaktu sa svim zainteresovanim stranama kreiramo različite programe i projekte kojima je zajednički imenitelj upravo društvena odgovornost.

    Naš biznis se i zasniva na stubovima: 1) Responsibly refreshing – gde se kroz brojne projekte zalažemo za odgovornu konzumaciju alkohola, kao što je projekat „Kad pijem, ne vozim”, koji traje već 15 godina; 2) Sustainably brewing – odgovorno pristupanje proizvodnim procesima, gde izdvajam izgradnju našeg postrojenja za preradu otpadnih voda, vrednu 13 miliona dinara, koja sada ima i dodanu namenu – proizvodnju struje kao nusproizvoda prerade; 3) Collectively crafted – naša odgovornost prema zajednici, gde iniciramo ili pružamo podršku brojnim organizacijama ili projektima, na primer, BELhospice centru, organizaciji „Čep za hendikep”, ulažemo u zdravstveni sistem u situacijama kada je najpotrebnije, kao što je tokom perioda koronavirusa, doprinosimo ozelenjavanju lokalnih samouprava; 4) Wellbeing zaposlenih – gde se zalažemo za balans između poslovnog i privatnog života i uvodimo brojne pogodnosti za zaposlene, poštujući istovremeno sve principe različitosti i inkluzije. Zato smo i postali prva kompanija u Srbiji u sektoru robe široke potrošnje koja je dobila sertifikat Family Friendly. Treba napomenuti i da smo jedan od osnivača Sekopaka, najvećeg operatera ambalažnog otpada u našoj zemlji.

    • Ima li prostora u Srbiji za inovativnost kada je CSR u pitanju?

    Naravno. Idejâ nam nikad ne manjka, mada kažu mudri ljudi da dobre stvari ne treba menjati. Trudimo se da budemo inovativni u pristupu i prilagođavamo se trendovima današnjice i situacijama kada više nije tako jednostavno organizovati neke projekte kao pre korone. Dobre projekte adaptiramo na nove formate. Na primer, kako tradicionalno pružamo podršku BELhospice centru, u jednom periodu nije bilo moguće igrati sportske turnire, gde bismo okupili dosta ljudi. Kreativni timovi su prilagodili nadmetanje i izmestili ga u virtuelnu realnost, gde su se timovi iz različitih kompanija takmičili u okviru svetski poznate igrice League of Legends. Sva sredstva koja su sakupljena tom prilikom donirana su u humanitarne svrhe onkološkim pacijentima.

    • Na koje ste projekte iz oblasti društveno odgovornog poslovanja najponosniji?

    Pored već pomenutih, Apatinska pivara, zajedno sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ), Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED) i kompanijom Sekopak, sprovodi projekat „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu”. Ponosni smo na to što smo doprineli da se ovaj projekat realizuje i možemo neskromno da kažemo da smo ga mi i inicirali. Unapređenje sistema sakupljanja ambalažnog otpada jedan je od nacionalnih prioriteta, a ujedno i prioritet kompanije. Kao odgovorna kompanija, Apatinska pivara godinama inicira i realizuje projekte radi smanjenja ambalažnog otpada, poput projekta „Reciklirajte i vi”. Zato je i odluka da učestvujemo u projektu i obezbedimo reciklažna zvona bila logičan, prirodan izbor. Zahvaljujući uloženim sredstvima od 150.000 evra, obezbeđena je infrastruktura u vidu kontejnera, čak njih 600 za prikupljanje staklene ambalaže, radi povećanja prikupljene staklene ambalaže za 20 odsto. Time bi se uspostavio isplativ sistem tretmana i ponovne upotrebe otpada od stakla kako u Srbiji tako i u regionu, a u okviru unapređenja postojećeg sistema produžene odgovornosti proizvođača. Pored ulaganja u infrastrukturu i povećanja sakupljenih količina reciklabilnog materijala, cilj ovog projekta je i edukacija kako potrošača i svih građana tako i lokalnih samouprava i javnih komunalnih preduzeća, čime se unapređuju sveukupni kapaciteti lokalnih samouprava u ovoj oblasti poslovanja.

    Drago nam je da možemo da istaknemo se da smo među prvim kompanijama u Srbiji koje su izgradile postrojenje za prečišćavanje i preradu otpadnih voda. Ova investicija, vredna 13 miliona evra, doprinosi dugoročnom rešavanju pitanja prečišćavanja otpadnih voda pivare. Osnovna namena postrojenja jeste prečišćavanje industrijske otpadne vode koja nastaje tokom proizvodnje piva, i to najsavremenijim procesima za tretman voda. Dodatna inovacija u korist zaštite životne sredine jeste to što postrojenje u procesu rada stvara bio-gas, obnovljiv izvor energije. To je dovelo do smanjenja naše potrošnje prirodnog gasa za čak 15 odsto, što je dovelo i do uštede sredstava koja pivara izdvaja za ovaj energent.

    Spomenuću i još neke od projekata koje smo sproveli u poslednjih nekoliko godina. Projekat „Reciklirajte i vi” odnosi se, pre svega, na podizanje svesti o tome da se iskorišćena ambalaža može ponovo iskoristiti i da joj se može udahnuti novi život. Imali smo brojne događaje i aktivacije u okviru ovog projekta, gde smo pokušali – nadam se, i uspeli – da na interesantan način približimo javnosti ovu temu. Pravili smo balske haljine od limenki „jelen” piva, tašne od iskorišćenih bilbord rešenja naših reklamnih kampanja, abažure za lampe od limenki.

     

    Svake godine učestvujemo na velikim muzičkim i drugim festivalima, gde promovišemo zaštitu životne sredine. Tako smo da Drinskoj regati ove godine sakupili sa našim partnerima preko 800 kg ambalažnog otpada i poslali na dalji proces prerade, dok smo na „Lavfestu”, u Vrnjačkoj Banji, takođe aktivno učestvovali u sakupljanju aluminijumske ambalaže, kada je prikupljeno oko 250 kg limenki.

    Takođe, zahvaljujući našoj kompaniji, u Apatinu i Somboru je tokom 2021. godine zasađeno čak 700 sadnica jasena. Učešćem u ovoj akciji doprineli smo manjoj emisiji ugljen-dioksida, i to za 16,8 tona na godišnjem nivou, pokazali su podaci nevladine organizacije „Zeleni razvojni centar”, koja je i pokrenula nacionalnu akciju u Srbiji. U proseku, jedan automobil godišnje proizvede oko 1770 kilograma ugljen-dioksida, što odgovara sadnji 75 sadnica. Apatinska pivara je već učestvovala u ovoj akciji tokom 2020. godine, kada su zaposleni kompanije posadili 125 sadnica jasena širom Srbije.

    • Društvena odgovornost kompanije ogleda se i u njenom odnosu prema zaposlenima, a Apatinska pivara je prva kompanija u Srbiji u sektoru robe široke potrošnje koja je dobila sertifikat Family Friendly Enterprise. Šta sve podrazumeva status kompanije Family Friendly?

    Apatinska pivara je kompanija sa dugom tradicijom, koja se ponosi porodičnim vrednostima i nešto tradicionalnijim pristupom poslovanju. Uspeli smo da se prilagodimo savremenim konceptima poslovanja, koji podrazumevaju da se zaposleni osećaju dobro i da im omogućimo balans između poslovnog i privatnog života. Sa zadovoljstvom ističemo da smo prva kompanija u FMCG industriji koja poseduje sertifikat Family Friendly.

    Naš cilj je da stvorimo okruženje koje svakoga u našem timu iznova motiviše da bude najbolja verzija sebe, pružajući podršku ličnom zdravlju, sreći i životnim uspesima.

    Kompanija je uvela niz pogodnosti koje podržavaju roditeljstvo i one koje se odnose na dobrovoljno zdravstveno i dodatno penziono osiguranje, kao i dodatne slobodne dane u raznim važnim životnim prilikama. Uspostavljen je program pomoći zaposlenima (EAP), gde u svakom trenutku zaposleni može da dobije podršku u vezi sa emocionalnim, pravnim ili finansijskim pitanjima. Ponosni smo na to što je u samom srcu poslovanja i koncept podržavanja različitosti i inkluzije, što nas čini snažnijim i otvorenijim da istražimo neiskorišćene mogućnosti i lakše se prilagodimo promenama.

    • Uvođenje društvene odgovornosti zahteva preispitivanje misije, vizije i osnovnih korporativnih vrednosti kompanije. Stoga je saglasnost i posvećenost najvišeg rukovodstva, a u slučaju kompanija – i vlasnika, neophodan prvi korak u ovom procesu. Koliko je menadžment uključen u CSR u vašoj kompaniji?

    Koncept društvene odgovornosti je utkan u naše celokupno poslovanje. Naš cilj je da budemo prvi izbor za naše zaposlene, kupce i potrošače, a naše vrednosti koje živimo svakodnevno dokaz su da su nam zaposleni na prvom mestu, da smo odvažni i odlučni, da smo spremni da preuzmemo odgovornost, da uvek tražimo načine da učimo i napredujemo, pomognemo jedni drugima u razvoju. Takođe smo i strastveni ambasadori naših brendova i našeg poslovanja, te verujemo da je važno da prepoznamo i zajedno proslavimo naša dostignuća. Menadžment je u potpunosti uključen u CSR projekte, daje snažnu podršku i vetar u leđa da ovi projekti i program budu uspešno realizovani.


     Petnaest godina kampanje „Kad pijem, ne vozim”

    Jedan od najdužih projekata korporativno društvene odgovornosti koji Apatinska pivara sprovodi u partnerstvu sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, Upravom saobraćajne policije i Agencijom za bezbednost saobraćaja jeste kampanja „Kad pijem, ne vozim”. Odgovorna konzumacija alkohola je važna tema, koju Apatinska pivara pokreće u javnosti i upozorava na rizike vožnje pod dejstvom alkohola. U okviru ove kampanje pivara je poslednjih 15 godina posvetila edukaciji potrošača kako bi skrenula pažnju na sve negativne posledice konzumacije alkohola tokom vožnje. Osim što na interesantne načine svojim potrošačima približava način na koji alkohol utiče na motoriku, ona ih podstiče da ne sedaju za volan ukoliko su konzumirali alkohol, već da do kuće dođu alternativnim načinima – da pozovu taksi ili prijatelja, prošetaju ili sačekaju prevoz.

    Ova godina je bila jubilarna – proslavili smo 15 godina kampanje i tom prilikom donirali 600 fluorescentnih prsluka saobraćajnoj policiji. Do sada smo, zajedno sa ovogodišnjom donacijom, uložili oko 130.000 evra, i to u nabavku 135 alkometara najsavremenijih generacija i 50.000 usnika za alkometre.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE