#BIZkolegijum: "Kompanije rastu jedino kada raste i zajednica"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #BIZkolegijum: “Kompanije rastu jedino kada raste i zajednica”

    Korporativna društvena odgovornost preduzeća (CSR) u današnje vreme je pokazatelj toga koliko dobro brend komunicira sa zainteresovanim stranama i zajednicama, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou. Društveno odgovorno poslovanje nije samo ispravna stvar, već sve više ima i poslovnog smisla, kao način da se produbi veza sa modernim potrošačima. Zbog toga je upravo CSR – strategije, metrike, uključenost menadžmenta, projekti i odgovor javnosti – bio tema oktobarskog „BIZ kolegijuma“. Tom prilikom jedna od učesnica, koja je govorila na ovu temu, bila je Tijana Koprivica, direktor za održivo poslovanje, Delta Holding.

    Velike kompanije imaju i odgovornost da pruže dodatnu pomoć zajednici u rešavanju društvenih problema, a za to je važno da razumeju potrebe zajednice i, shodno resursima kojima raspolažu, razviju dobar plan za stratešku pomoć

    • Šta velika kompanija ili korporacija mora da poseduje i na koji način da posluje da bi bila predvodnik društveno odgovornih promena?

    Velike kompanije imaju važnu ulogu u stvaranju podsticajnog privrednog i društvenog ambijenta, i toga treba da budu svesne, kao i da bez razvoja privrede i društva nema ni razvoja kompanija. Ujedinjene Nacije su prepoznale kompanije kao nosioca promena i glavnog aktera u ostarivanju ciljeva održivog razvoja, i to ne zato što kompanije poseduju materijalne resurse, već znanje za uvođenje novih tehnologija i metodologija rada koje doprinose održivosti zajednice.

    Da bi bila lider promena, kompanija treba da integriše principe održivosti u strategiju poslovanja i time pomogne u rešavanju ekoloških i socijalnih izazova.

    Velike kompanije imaju i odgovornost da pruže dodatnu pomoć zajednici u rešavanju društvenih problema, a za to je važno da razumeju potrebe zajednice, i shodno resursima kojima raspolažu razviju dobar plan za stratešku pomoć.

    • Kako vaša kompanija pristupa CSR -u i koje vrste inicijativa se preduzimaju (održivost, angažovanje zajednice, filantropija, neprofitna partnerstva?

    Naša kompanija realizuje projekte koji daju trajan doprinos u rešavanju određenih izazova u društvu i čine život u našoj zajednici kvalitetnijim. Partneri koji prepoznaju naše namere i dele naše vrednosti su uvek dobrodošli. Kao primer mogu da navedem projekte Fond za Budućnost, Zasad za budućnost, naravno Naše selo u kojima su učestvovali naši zaposleni kao mentori, druge kompanije, predstavnici nevladinog sektora i lokalne zajednice. Primer dugorčnog doprinosa zajednici su i naše zadužbine, Centar za Dnevni boravak osoba sa invaliditetom “Sunce”, kao i Centar za sport i rehabilitaciju “Iskra” za kojima je i te kako postojala potreba, a koje naš region nije imao. Skulptura dva vrhunska umetnika, Mrđana Bajića i Ričarda Dikona “Odande do ovde”, koja krasi pešačku pasarelu od Kalemegdana do Savskog pristaništa, trajan je doprinos kulturnim spomenicima Grada Beograda.

    • U kom pravcu ćete najviše razmišljati u narednom periodu kada govorimo o korporativnoj društvenoj odgovornosti?

    U narednom periodu nastavljamo sa realizacijom projekta Naše selo čiji je cilj razvoj sela i poljoprivrede. Vi ste prvi kojima ću reći da sledeće godine započinjemo rad sa poljoprivrednicima iz dva nova sela, u sasvim drugom delu Srbije, u Vojvodini. Osnov razvoja poljoprivredne proizvodnje malih proizvođača ostaje prenošenje znanja o modernoj proizvodnji, podrška u finansiranju i plasmanu. Za meštane ćemo organizovati stručna predavanja, posete farmama i imanjima Delta Agrara, nedeljne obilaske i savetovanje od strane stručnjaka Delta Agrara. Pružićemo i pomoć u investiranju odobravanjem kredita Erste banke za koje će Delta Agrar platiti kamatu. Odvojili smo sredstva i za podršku mladim roditeljima, pa će domaćinstava za rođenje deteta dobiti donaciju od 100.000 dinara za razvoj poljoprivredne proizvodnje. Osim toga, Erste banka će otvoriti štedne knjižice za novorođenu decu sa početnim iznosom od 250 evra.

    Tokom pandemije korona virusa pokrenuta je online akcija Pijaca Naše selo, u okviru koje zaposleni Delta Holdinga kupuju proizvode meštana iz sela u kojima trenutno realizujemo projekat sa ciljem da im se obezbedi siguran plasman u nestabilnim tržišnim uslovima. Nastavićemo sa realizacijom te akcije, a uključićemo i proizvođače iz novih sela.

    Važan segment opstanka sela je unapređenje društvenih i kulturnih sadržaja, pa ćemo i na tome raditi kako bi meštanima život učinili zabavnijim i ispunjenijim.

    • Iz vašeg iskustva, šta se pokazalo kao najbolji način za identifikovanje potreba zajednice?

    Učešćem u radu društveno odgovornih udruženja, kao što su Globalni Dogovor Ujedinjenih nacija i Forum za odgovorno poslovanje kompanije stiču mogućnost da budu na izvoru informacija o globalnim trendovima u CSRu i potrebama društva. Tu se razmenjuju iskustva i pimeri dobre prakse, komentarišu najnoviji zakoni koji regulišu oblasti održivog poslovanje i prenose informacije relevantnih nevladinih organizacija o potrebama zajednice. Kao kompanija koja je na čelu UO Globalnog dogovora UN, kao i u UO Foruma za odgovorno poslovanje nastojimo da zajedno sa ostalim kompanijama članicama UO skrenemo pažnju i pokrenemo diskusiju o ekološkim i društvenim izazovima kako bismo zajedno došli do mogućih rešenja.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE