Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #BIZkolegijum: „Obrazovanje i održivost su naš fokus“

    Korporativna društvena odgovornost preduzeća (CSR) u današnje vreme je pokazatelj toga koliko dobro brend komunicira sa zainteresovanim stranama i zajednicama, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou.Društveno odgovorno poslovanje nije samo ispravna stvar, već sve više ima i poslovnog smisla, kao način da se produbi veza sa modernim potrošačima. Zbog toga je upravo CSR – strategije, metrike, uključenost menadžmenta, projekti i odgovor javnosti – bio tema oktobarskog „BIZ kolegijuma“. Jedna od učesnica bila je i Neda Lang, Country HRBP, Schneider Electric.

    U Schneider Electricu zastupamo stav da svaka kompanija, bez obzira na veličinu, mora da se ponaša odgovorno prema ljudima koje zapošljava, da im obezbedi adekvatne uslove za razvoj i učenje, ali i da neguje odgovornost prema zajednici u kojoj posluje

    • Šta velika kompanija ili korporacija mora da poseduje i na koji način da posluje da bi bila predvodnik društveno odgovornih promena?

    Pre svega, takva kompanija treba da neguje i razvija korporativnu kulturu, da stoji iza određenih vrednosti. Smatram da vrednosti prirodno proističu iz čitave organizacije – one su ogledalo kompanije, jer se, na kraju, manifestuju kroz ponašanje svakog zaposlenog. Kompanija treba da priča o temama koje su važne, koje mogu da pokrenu određenu promenu i stvore bolje uslove za život i rad. Da podrži ili inicira projekte za dobrobit zajednice i građana, a to je ono što Schneider Electric kontinuirano radi. Tako naši napori u razvoju inicijative „Women in tech” puno doprinose temi stručnosti žena u oblasti tehnologije, ali i osnaživanju devojčica za buduće profesionalne izbore, a to je velika stvar. U ovakvim inicijativama vidi se uloga kompanija u društveno odgovornim promenama. Drago mi je da se ovoj temi sve više posvećuje pažnja i da sve veći broj kompanija podržava ili inicira projekte u oblasti društveno odgovornog poslovanja.

    • Kako vaša kompanija pristupa CSR-u i koje vrste inicijativa se preduzimaju (održivost, angažovanje zajednice, filantropija, neprofitna partnerstva)?

    U Schneider Electricu zastupamo stav da svaka kompanija, bez obzira na veličinu, mora da se ponaša odgovorno prema ljudima koje zapošljava, da im obezbedi adekvatne uslove za razvoj i učenje, ali i da neguje odgovornost prema zajednici u kojoj posluje. Vrlo sam ponosna na svoje kolege koje su zaslužne za različite inicijative naših zaposlenih, koje je kompanija dodatno podržala.

    Organizovali smo humanitarnu vožnju bicikala, u kojoj je učestvovalo čak 75 naših kolega, koji su za dva vikenda prešli više od 12 hiljada kilometara, a sredstva namenili u humanitarne svrhe. Takođe, naši zaposleni su prikupljali sredstava za nabavku medicinske opreme usled pandemije, udružujući svoje privatne donacije sa sredstvima koje je kompanija za te svrhe izdvojila, u okviru naše saradnje sa Unicefom.

    Veliku pažnju posvećujemo i našim najmlađim sugrađanima. Inicirali smo osnivanje Fondacije „Centar za mlade talente”, kako bismo doprineli razvoju teorijskih i praktičnih znanja iz programiranja i matematike. Centar organizuje, onlajn i uživo, obuke za osnovce i srednjoškolce iz matematike, veb-programiranja, Python, C+. Interesovanje je veliko, a ove godine je i najviše upisanih do sada – na nekim kursevima i više od 300 učesnika.

    Centar je sjajno mesto gde mladi imaju priliku da besplatno uče, da spreme prijemni, a kako je sada sve dostupno i onlajn, možemo da komuniciramo sa mladima i van našeg grada. Posebno je važno pozicioniranje mladih ljudi u profesionalnom svetu, zbog čega imamo tradicionalnu saradnju sa tehničkim fakultetima u Novom Sadu i Beogradu, kroz stipendije i mentorski program za najbolje studente. Ovaj program osmišljen je tako da pruži podršku najboljim studentima u fakultetskim izazovima i dodatno ih motiviše da budu proaktivni i uspešni tokom studiranja. Godišnje imamo dva ciklusa prijava i upravo jednu najavljujemo sledeće nedelje. Odabrani studenti imaju priliku da razmenjuju znanja i iskustva direktno sa mentorima i da svoje formalno obrazovanje praktično primene. Osim stipendije, biće im pružena mogućnost i da svoju karijeru započnu u Razvojnom centru kompanije Schneider Electric. Ponosni smo na to što smo do sada imali 700 stipendista.

    Uvek smo bili aktivni i društveno odgovorni i rado smo se odazivali brojnim akcijama. Pokrenuli smo i novi CSR program našeg haba, nazvan „Pravo na saznanje”. Kroz taj program naša kompanija pomaže vrtiće i škole, bolnice i porodilišta, organizacije koje su posvećene deci sa posebnim potrebama i mnoge druge. Ovaj program realizujemo u saradnji sa Unicefom.

    • U kom pravcu ćete najviše razmišljati u narednom periodu kada govorimo o korporativnoj društvenoj odgovornosti?

    Obrazovanje i održivost su naš fokus. U te oblasti smo godinama ulagali i u budućnosti ćemo nastaviti da ih podržavamo. Omogućavanje kvalitetnog obrazovanja je ne samo plemenit cilj već i naša dužnost, naročito ako uzmemo u obzir specifičnost naše kompanije. Mladi u Srbiji su veoma pametni i talentovani i zato je važno da stvorimo uslove koji će doprineti ostvarenju njihovih profesionalnih planova. Sa druge strane, u našem razvojnom centru proizvodi se najnaprednije rešenje na svetu koje omogućava upravljanje sistemima za distribuciju električne energije – ADMS, koje se koristi u više od 80 elektroprivreda širom sveta i oko 170 kontrolnih centara, s ukupno 400 miliona električnih potrošača. Zato smo izuzetno posvećeni pitanju održivosti.

    Kao lider u digitalnoj transformaciji upravljanja energijom i automatizaciji, proglašeni smo za najodrživiju kompaniju na svetu od strane „Corporate Knightsa”, te mislimo da možemo poslužiti kao primer i poslati poruku drugima kako treba poslovati i ponašati se prema zajednici.

    Energetska efikasnost i racionalna potrošnja raspoloživih resursa veoma su značajne teme za sve nas na globalnom nivou. I zato, kad bi svako krenuo od sebe i počeo da posluje tako da ne ugrožava nikog/ništa u svom mikrookruženju, situacija bi za sve nas u vrlo kratkom vremenskom intervalu postala mnogo bolja.

    • Iz vašeg iskustva, šta se pokazalo kao najbolji način za identifikovanje potreba zajednice?

    Svakoga dana kroz svoj posao morate da razvijate odnose sa zajednicom u kojoj radite, pa samim tim ćete znati i koje su njene potrebe i u kom domenu možete da pomognete.

    To je jedan način. Drugi, koji je naročito svojstven Razvojnom centru Schneider Electrica, jesu inicijative koje dolaze od zaposlenih i koje kompanija dalje podržava. Mislim da to ima posebnu težinu, jer odslikava međusobno poverenje i dodatno šalje jaku poruku svakom pojedincu u kolektivu – da smo solidarni i tu jedni za druge.

    • Koliko je, po vašem mišljenju, važno izveštavanje javnosti o odgovornom poslovanju velikih kompanija, kao i pravilna komunikacija o njihovim CSR aktivnostima?

    Važno je da su kompanije posvećene CSR aktivnostima, ali i da se za to zna. To je način da se kroz CSR aktivnosti kompanije skrene pažnja javnosti na teme koje mogu biti od izuzetnog značaja za zajednicu, i dugoročno. Tako možemo podići svest javnosti o nekom bitnom pitanju ili pak motivisati druge kompanije da deo svojih aktivnosti usmere na društveno odgovorno poslovanje. Treba da učimo jedni od drugih.

    • Schneider Electric je proglašen za najodrživiju kompaniju na svetu 2021. godine. Koje inicijative su vas dovele na tu poziciju? Koje ciljeve planirate da ostvarite u Srbiji kada je reč o održivom poslovanju?

    Schneider Electric je svoje ponašanje i poslovanje strateški usmerio na održivost i smanjenje negativnih posledica globalnog zagrevanja. Schneider Electric ima ključnu ulogu u ostvarivanju četvrte industrijske revolucije, budući da rešenja koja razvija klijentima omogućavaju da ostvare svoje poslovne ciljeve, ujedno vodeći računa o održivom poslovanju i smanjenoj emisiji ugljen-dioksida.

    Naše poslovanje oslanja se na odluku da do 2025. godine budemo ugljenično neutralna kompanija, da do 2030. prestanemo da emitujemo ugljen-dioksid, a da do 2050. dostignemo net-zero supply chain na globalnom nivou. Tokom poslednjih 15 godina uštedeli smo 120 miliona tona emisije ugljen-dioksida, a za oko 30 miliona ljudi širom sveta obezbedili smo pristup energiji.

    Sledeće godine sve nas u Razvojnom centru, u Novom Sadu, očekuje velika promena, preseljenje u novu poslovnu zgradu, koja se nalazi u nekadašnjem novosadskom industrijskom kompleksu „Novkabel”. Nova zgrada biće jedna od najsavremenije tehnički i tehnološki opremljenih zgrada u našoj zemlji, ispunjavaće i najviše ekološke i energetske zahteve, što će joj obezbediti status „zelene zgrade”. Ipak, ono po čemu će se ona razlikovati od drugih zgrada u zemlji i regionu, a po značaju postaviti kao primer najviše energetske efikasnosti, jeste to što će ispunjavati standard „nulte emisije ugljen-dioksida”. Sve ono za šta se zalažemo globalno primenjujemo i na naše svakodnevno poslovanje i implementiramo u bolje uslove za rad svih naših kolega.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE