Pala prodaja KFC u Kini zbog straha od ptičjeg gripa

Prodaja američkog lanca brze hrane KFC u Kini pala je prošlog meseca za oko 36 odsto, navodi matična kompanija Yum! Brands, budući da kupci izbegavaju piletinu zbog epidemije virusa ptičjeg gripa H7N9.

Prihodi Yum!Brands, koji je vlasnik još nekoliko lanaca restorana, kao što je Pizza Hut, u Kini su smanjeni za 29 odsto u aprilu, prenosi agencija France Press.

Ptičji grip tipa H7N9, prvi put otkriven među ljudima, odneo je 35 života u Kini otkako je tamošnja vlada počela da objavljuje podatke krajem marta, navodi Nacionalna komisija za zdravlje i planiranje porodice. Ministarstvo zdravlja u Pekingu navodi da su prošle nedlje evidentirana još četiri smrtna slucaja. Kao reakcija na epidemiju, kineski gradovi zatvorili su pijace na kojima se prodaje živina.

"U prvoj nedelji aprila, publicitet oko ptičjeg gripa u Kini veoma je negativno uticao na prodaju KFC", navodi Yum!Brands, kom je Kina ključno tržište, budući da u toj zemlji postoji preko 4.200 restorana lanca KFC.

"I ranije je sličan publicitet dramatično uticao na prodaju KFC, ali je to relativno kratko trajalo. Kao i pre, podsećamo potrošače da je ispravno skuvana piletina savršeno zdrava za jelo", navodi kompanija.