Bez CSR-a, nema napretka društva

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Mozzart

Pitanja od najvećeg značaja za društvenu zajednicu integrisana su u sve poslovne procese kompanije Mozzart još od njenog osnivanja, čime najveći priređivač igara na sreću u jugoistočnoj Evropi doprinosi ne samo društveno-ekonomskom razvoju već i razvoju održive korporativne kulture u privrednom ambijentu.

Kada je odgovornost preduzeća za njihov uticaj na okruženje postala sastavni deo savremenog ekonomskog modela, mnoge kompanije okrenule su se stvaranju zajedničke vrednosti, u većoj ili manjoj meri, ali su samo najbolji shvatili da društveni angažman mora biti inkorporiran u sve aspekte poslovanja.

Osim fer poslovne prakse, koja podrazumeva etičko ponašanje kompanije prema svim njenim partnerima, državnim ustanovama i potrošačima, s jedne strane, i poštovanja i unapređenja radnih prava svojih zaposlenih, s druge strane, kompanije koje su uvidele dugoročne prednosti korporativne odgovornosti fokusirale su se na interakciju sa lokalnom zajednicom, pridajući joj strateški i partnerski značaj.

Kao jedna od takvih, kompanija Mozzart, iz godine u godinu, dokazuje ne samo da ne postoji segment društva u kom nema prostora za unapređenje njegovog kvaliteta već i da bez takvog odnosa prema zajednici nema napretka društva, ali ni rasta same kompanije.

Budući da spada u privredne subjekte koji su svojim rezultatima preuzeli ulogu faktora podizanja svesti u poslovnom svetu, nešto najbliže receptu za uspeh što bi Mozzart, kao regionalni lider u priređivanju igara na sreću, mogao da podeli sa drugim preduzećima jeste preslikavanje odnosa prema zaposlenima na teren društvene zajednice.

Naime, tretirajući ulaganje u intelektualni kapital kao preduslov poslovnog uspeha i konkurentnosti na tržištu, Mozzart se na njemu pozicionirao kao kompanija koja prostor za povećanje produktivnosti zaposlenih vidi u podsticanju njihove motivacije, odnosno u kontinuiranom unapređenju uslova rada. Zaštitu prava radnika, na koju poslodavce obavezuje zakon, Mozzart je nadgradio njihovim stalnim usavršavanjem, što za posledicu ima izuzetan odziv najkvalitetnijih kadrova na svaki konkurs koji se raspiše u ovoj kompaniji. Kada je reč o prilikama za napredovanje, u Mozzartu se favorizuje jedino stručnost, zbog čega ovaj privredni gigant može da se pohvali pozicijom pri vrhu liste top 20 najvećih poslodavaca u zemlji.

Efekte svoje poslovne politike na zaposlene kompanija Mozzart prenela je na lokalnu zajednicu uključivši njenu dobrobit u raspon svog delovanja, i to, konkretno, tako što je kroz saradnju sa ministarstvima odbrane, zdravstva i prosvete, MENSOM, Fondacijom NJ. K. V. princeze Katarine Karađorđević itd. pomogla više od 100 neprofitnih sportskih organizacija, na hiljade pojedinaca i desetine institucija koje se bave zbrinjavanjem najugroženijih članova društva, za koje je samo prošle godine Mozzart iz svog profita izdvojio skoro 25 miliona dinara.

Tako je u svojoj velikoj društveno odgovornoj akciji „Humanitarni tiket u podne”, koja je prerasla u regionalnu i iz Srbije se proširila i na Republiku Srpsku, Mozzart do sada ugostio više od 1000 poznatih kladilaca, koji su sastavljali plemenite tikete i donacije ostvarene kroz dobitne listiće usmerili na više od 70 adresa širom zemlje, na koje je stigla pomoć od preko 10 miliona dinara. Samo od početka ove godine među njima su se našli Udruženje za borbu protiv retkih bolesti kod dece „Život”, Fondacija „Zajedno za mlade – prof. dr Danica Grujičić”, Institut za kardiovaskularne bolesti „Dedinje”, Savez udruženja Srbije za pomoć osoba sa autizmom, Nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka (NURDOR), Opšta bolnica u Surdulici, Univerzitetska dečja klinika u Beogradu (Tiršova), UNICEF itd., čijim je korisnicima kompanija Mozzart znatno popravila kvalitet života.

„KBC Zvezdara spada u najveće kliničke centre u Srbiji, a u Bolnici za ginekologiju i akušerstvo godišnje se rodi oko 2500 beba. Trudimo se da poboljšamo uslove za majke i bebe i svaka donacija poput ove dodatno poboljšava uslove za pacijente, kao i zaposlene, pa nam veoma znači to što kompanija Mozzart prepoznaje značaj doniranja za poboljšanje uslova u zdravstvu”, istakao je prof. dr Petar Svorcan, direktor KBC Zvezdara, na prijemu povodom uručenja sredstava za nabavku akušerskih instrumenata.

Jedna od najvećih akcija za omasovljenje sporta u regionu „100 terena za jednu igru” takođe je projekat kompanije Mozzart, u okviru kog se obnovom ruiniranih i izgradnjom novih košarkaških terena širom Srbije, a odnedavno i regiona, promovišu sport, zdrav način života i prave vrednosti.

„Od 2014. godine, kada je pokrenuta akcija, pa do danas, Mozzart je na 72 košarkaška terena mladima omogućio uslove za igru kakve imaju profesionalci, zbog čega u javnosti sve češće dobijamo laskavo priznanje ’najvećeg donatora sporta u regionu’. Ideja o pokretanju akcije nastala je sa ciljem popularizacije košarke u lokalnim zajednicama, razvoja lokalnih sportskih klubova i podrške talentima, kako bi se zemljom širio sportski duh i promovisale zdrave navike, a dokaz da smo uspeli u tome jeste to što promocije obnovljenih terena u proseku posećuje više od 1000 ljudi svih generacija, dok nam na mesečnom nivou stižu na desetine predloga novih terena za obnovu. U akciji je učestvovao veliki broj poznatih košarkaša i košarkaških stručnjaka, među kojima su bili Dragan Kićanović, Željko Obradović, Bogdan Bogdanović, Žarko Paspalj, Svetislav Pešić, Miroslav Raduljica, Milan Gurović, Mirsad Jahović, Zoran Moka Slavnić, Predrag Danilović, Nikola Kalinić, Dušan Duda Ivković, Miroslav Muta Nikolić, Nenad Krstić, Nemanja Nedović, Nemanja Bjelica, Marina Maljković, Marko Gudurić, Stefan Jović, Ognjen Kuzmić, Branko Lazić i drugi, a fotografije koje dobijamo od građana iz cele zemlje svedoče da je i Mozzart ostvario pun pogodak, jer su igrališta uvek puna mladih ljudi, koji upravo tamo treba da provode svoje slobodno vreme”, kaže Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija u Mozzartu.

Na otvaranju jednog od njih bivši košarkaški reprezentativac i predsednik Košarkaškog saveza Srbije Predrag Danilović skrenuo je pažnju na značaj i važnost Mozzartove akcije, koja, kako je naglasio, predstavlja mnogo više od obnavljanja terena.

„Kompanija Mozzart radi izuzetno veliku stvar, nadam se da što više ljudi to razume. Ovo je, pre svega, odličan način da se deca sklone sa ulice, da se udalje od loših stvari, kriminala, previše sedenja pred računarima. Srećan sam i ponosan što je ovaj teren poneo moje ime. Nadam se da će i moj sin dolaziti baš ovde da igra košarku”, rekao je Danilović na svečanom otvaranju terena na Novom Beogradu koji je poneo njegovo ime.

Kao privredni subjekat koji kontinuirano ulaže u sport i zdrav način života, već dve godine zaredom Mozzart je i generalni pokrovitelj studentske lige Beogradskog univerziteta, sačinjene od skoro 130 timova koji se takmiče u košarci, odbojci, rukometu i fucalu. Na ovaj način, za više od 2500 studenata obezbeđena je sportska oprema i podrška za učestvovanje na internacionalnim sportskim takmičenjima, zbog čega je od rektorke BU Ivanke Popović ova kompanija dobila priznanje za izuzetan doprinos razvoju univerzitetskog sporta.

„Univerzitet u Beogradu veoma ceni što je kompanija Mozzart, kao generalni sponzor, prepoznala značaj univerzitetske sportske lige i iskazala spremnost da vrati takmičarski i rekreativni sport na Univerzitet. To predstavlja primer dobre prakse saradnje Univerziteta i privrede u ostvarivanju društvenog napretka, jer pružanjem podrške univerzitetskim ligama velike kompanije direktno učestvuju u stvaranju novog naraštaja kompetentnih stručnjaka, odgovornih građana i pojedinaca koji neguju zdrave životne navike”, navela je Popovićeva tom prilikom.

Takođe, za stotinak manje afirmisanih sportskih klubova iz malih sredina kompanija Mozzart je obezbedila kompletnu sportsku opremu, a u proteklih godinu dana bila je i generalni pokrovitelj svih sportskih aktivnosti Ministarstva odbrane Republike Srbije. Zahvalnost što ni Vojska Srbije više neće propustiti nijedno sportsko prvenstvo Mozzartu je iskazao i ministar odbrane Aleksandar Vulin.

„Vojska Srbije je najpoštovanija institucija u našem narodu i mnogo nam znači kada vidimo da nas i predstavnici poslovne zajednice prepoznaju, razumeju naše potrebe i žele da nam pomognu. Znači nam što je Mozzart, kao društveno odgovorna kompanija, pokazao da naša društvena zajednica poštuje, ceni i ponosi se vojnim sportistima, njihovim rezultatima i svime što oni rade za našu zemlju”, rekao je ministar odbrane.

Na spisku onih koji pokazuju da je Mozzart zaista deo naših života našlo se na desetine mladih talenata (studenata, sportista, balerina, naučnika itd.) kojima je najveći priređivač igara na sreću u Jugoistočnoj Evropi pomogao da upišu prestižne univerzitete, plasiraju se i pobeđuju na internacionalnim sportskim takmičenjima, unaprede svoj naučni rad i ostvare brojne druge plemenite ciljeve.

„Od skoro 200 kompanija kojima sam se obratila za pomoć, odgovorilo mi je njih desetak, a samo dve su mi izašle u susret. Podrška Mozzarta mi je značila finansijski, ali mnogo više ‒ emotivno, kao pokazatelj da u mojoj zemlji još ima onih koji vrednuju trud mladih ljudi”, istakla je Katarina Nikolić iz Nacionalnog centra za talente pri MENSI, kojoj je bila potrebna podrška za upis studija na Oksfordu, na kom je, potom, dobila prestižnu stipendiju „Palgrave Brown”.

Svoj kredibilitet u društvu kompanija Mozzart gradila je i na odgovornosti za uticaj na okruženje, pa u sklopu saradnje Specijalne bolnice za bolesti zavisnosti i Udruženja priređivača igara na sreću, odnosno projekta „Moguće je prekinuti”, sedam godina unazad sprovodi obuku svih zaposlenih. Tako je do sada skoro 4000 njih upoznato sa rizicima i posledicama prekomernog „konzumiranja” igara na sreću, pa osobe kod kojih primete znake prekomernog „konzumiranja” igara na sreću upućuju na institucije u kojima mogu da dobiju stručni savet i pomoć.

Vodeći se poslovnom politikom koja počiva na principu da nijedan biznis nije odvojen od društva u kom posluje, kao i da je primarna funkcija velikih kompanija mnogo više od sticanja i raspodele profita, ovaj privredni gigant svakodnevno dokazuje da odgovornost prema društvu i zajednici možda često podrazumeva novac, ali da ne može da se kupi, baš kao ni priznanje najuglednijih institucija i pojedinaca u zemlji.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Mozzart

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.