CSR je deo našeg integriteta

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: UniCredit banka

Društveno odgovorno ponašanje je jedan od stubova našeg poslovanja. Uključivanjem u različite aktivnosti nastojimo da svaki put iznova potvrdimo status odgovornog građanina, a to je, zapravo, deo našeg integriteta, kaže za BIZLife magazin Jasna Uzelac Braunović, rukovodilac Tima za odnose sa medijima i održivo poslovanje.

„Prema definiciji, integritet u smislu društveno odgovornog poslovanja može da se opiše kao dobrovoljna i dosledna usklađenost skupa ljudskih karakteristika i vrednosti koje se primjenjuju na sve aspekte poslovanja. Sistem vrednosti UniCredit grupe temelji se na integritetu kao uslovu održivosti, a održivost na dugi rok znači da dobro radimo svoj posao“, kaže ona.

 Prošle godine se preko 50 procenata zaposlenih priključilo različitim volonterskim aktivnostima. Na koji način ste uspeli da ih motivišete?

 Svesni smo koliko je važno da najpre naši zaposleni budu zadovoljni, stoga je i naš cilj da UniCredit banka bude najbolje mesto za rad. UniCredit grupa je bila među prvim finansijskim institucijama koja je usvojila Deklaraciju o balansu između poslovnog i privatnog života. Deklaracijom se promoviše niz konkretnih akcija koje omogućavaju da se uspostavi ravnoteža širom UniCredita. Nove tehnologije su primenjene kako bi zaposleni na najbolji način mogli da iskoriste svoje veštine i vreme, a da ne zapostavljaju svoje privatne živote. Dokument se poziva na opšti pristup uspostavljanja ciljanih standarda u svim zemljama u kojima je Grupa prisutna, sa pet oblasti na koje se fokusira: digitalizaciju, fleksibilnost kada su u pitanju mesto i radno vreme, upravljanje vremenom na poslu, blagostanje i kulturološka promena. Mi u UniCreditu verujemo da je poštovanje jako važno. Lični i profesionalni interesi moraju biti u srži svega onoga što radimo. Od pre nekoliko godina, naši zaposleni u Srbiji imaju slobodan dan za rođendan i, štaviše, od prošlog septembra svi roditelji čija deca polaze u osnovnu školu mogu taj važan dan da provedu sa njima umesto da dolaze na posao. Već́ smo omogućili zaposlenima da rade od kuće, da imaju fleksibilno radno vreme, a svaka sreda za nas je zdrava, jer obezbeđujemo voće za sve zaposlene. Takođe, od pre dve godine svi naši zaposleni imaju privatno zdravstveno osiguranje. Ovo je, zapravo, odgovor na vaše pitanje. Dobro se dobrim vraća.


U koje ste sve aktivnosti uključili zaposlene?

Pre četiri godine smo promenili našu društveno odgovornu strategiju, koja je mahom bila filantropska, u volontersku, kako bismo uključili zaposlene. Zašto smo to uradili? Pre svega, zato što je ljudski kapital jedna od najvećih vrednosti UniCredit banke. U skladu sa tim, shvatili smo da društvu možemo pružiti dodatnu vrednost od koje će imati korist na duge staze – znanje i stručnost naših zaposlenih. Osim toga, želeli smo da uključimo zaposlene u sve ono što radimo za lokalne zajednice kako bismo podigli svest o tome koliko je važno biti odgovoran građanin. Moram da kažem da su rezultati promene orijentacije banke fantastični i da svake godine sve više zaposlenih učestvuje u različitim inicijativama. Tako smo prošle godine uspeli da angažujemo preko 50 odsto zaposlenih u različitim aktivnostima. Banka je već nekoliko godina partner u aktivnostima koje sprovodi organizacija „Dostignuća mladih u Srbiji” sa ciljem da razvije preduzetnički duh među srednjoškolcima. Pre dve godine smo započeli još jednu volontersku inicijativu – „Hajde da ulepšamo”. Naime, pozvali smo sve zaposlene da nam se priključe u sređivanju školskih dvorišta, domova zdravlja i domova penzionera. Odziv je već u prvoj godini bio fantastičan i, evo, polako smo započeli treće izdanje ove inicijative, koja, pored podrške lokanim zajednicama, podstiče i razvoj timskog duha među zaposlenima. Kako? Ne učestvuju samo zaposleni iz jednog regiona, već iz čitave Srbije i na taj način mnogi od nas uspevaju da povežu ton i sliku, jer mi smo veliki sistem, sa preko 1000 zaposlenih, i ne znamo se svi lično. Da se razumemo, mnogi od nas su prvi put u rukama držali četku za farbanje, ašov ili šmirglu, ali želja je uvek jača. Tokom „radnih akcija”, kako ih mi interno nazivamo, osećaj zajedništva je izvanredan. Oni koji su malo vičniji takvim radovima podučavaju one koji nedostatak iskustva nadomešćuju dobrom voljom. Postoji još jedna inicijativa na koju smo veoma ponosni i koja traje već 11 godina, a to je humanitarna akcija „Stara lutka za novi osmeh”. Tokom decembra pozivamo svoje zaposlene i njihovu decu da spakuju stare igračke i odeću i pošalju ih deci koja žive u domovima bez roditeljskog staranja. Na taj način čitave porodice uživaju i u poklanjanju, a naši klinci se odmalena uče da je važno pomoći onima koje život nije mazio. I na kraju, još jedna tradicionalna porodična aktivnost – Trka zadovoljstva tokom Beogradskog maratona. Već tri godine preko 200 zaposlenih i članova njihovih porodica trči za BelHospice. Naime, za svakog učesnika banka izdvaja značajna finansijska sredstva za pomenutu organizaciju koja pruža palijativnu negu za onkološke pacijente.


UniCredit banka je krajem prošle godina dobila priznanje za jednu od „najrodnosenzitivnijih” kompanija na našem tržištu, a nedavno se pridružila Alijansi za rodnu ravnopravnost.

Izuzetno smo ponosni na to što nam je Udruženje poslovnih žena dodelilo nagradu za jednu od kompanija koja najviše vodi računa o rodnoj ravnopravnosti. U skladu sa reputacijom koju imaju na tržištu, ozbiljne kompanije imaju i odgovornost da svojim primerima podstaknu druge. Svesni toga da sami ne možemo da uradimo mnogo, ali da možemo da budemo primer najbolje prakse, nedavno smo se pridružili Alijansi za rodnu ravnopravnost, koja predstavlja mrežu kompanija koje se zalažu za povećanje broja žena na rukovodećim i drugim mestima u okviru kompanija i jednake zarade za isti rad žena i muškaraca. Alijansa za rodnu ravnopravnost trenutno okuplja kompanije koje zapošljavaju blizu 5000 ljudi u Srbiji, a cilj je da se proširi na što veći broj firmi koje će razmenjivati znanja i interne prakse za postizanje rodno uravnoteženog radnog okruženja, jednakih plata za isti rad i jednake zastupljenosti žena i muškaraca. Uskoro svi zajedno počinjemo da radimo na strateškim ciljevima koji će nam omogućiti ostvarivanje boljih rezultata. Pored fantastičnih statističkih podataka o procentu žena na rukovodećim pozicijama, koji iznosi skoro 50 procenata u Izvršnom odboru i prvoj i drugoj liniji upravljanja, ponosni smo i na to što u UniCredit banci poseban značaj pridajemo usklađivanju visine zarada i bonusa, što su mogućnosti za napredovanje i usavršavanje identične za oba pola.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: UniCredit banka