Kakve nam probleme ANKSIOZNOST stvara na poslu?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixels

Borba s negativnim mislima u poslovnom svetu može da stvori velike probleme, ali isto tako vas može učiniti emotivnijim prema drugima. Naime, ako vam je prilikom prezentovanja neke nove ideje prvi instinkt da razmišljate o najgorem scenariju koji se može dogoditi ili da se kad god je komunikacija dvosmislena vaš prvi zaključak veže uz nešto negativno zasigurno imate anksiozno razmišljanje.

Međutim, ono što svakako možete da naučite je da prepoznate kada na stvari gledate kroz „anksiozne naočare“ i da prilagodite svoje razmišljanje tako da vas to ne ograničava. Ovde su neki od uobičajenih načina na koji anksioznost uzrokuje probleme na poslu, ali i predlozi kako da ih smanjite.

Pogrešno procenjujete način na koji vas drugi gledaju

Anksiozni ljudi stalno brinu o mišljenju drugih i smatraju da ih drugi ne vole ili ih ne vide kao talentovane osobe. Na primer, recimo da vas saradnik ne pozdravlja preterano srdačno kao što to radi s drugima i čini vam se da uvek ubrzava vašu interakciju. Logično jeste da tada pretpostavljate da vas on ili ona ne voli, međutim postoje i drugi razlozi: možda su jednostavno srdačniji s ljudima koje duže poznaju. Zbog toga što imate osećaj da im se ne sviđate izbegavate te kolege, međutim tada njima može da se učini da vi zapravo ne volite njih. Umesto toga, važno je da prepoznate da pogrešno tumačite ljudsku interakciju s vama i što je još važnije da shvatite da čak i ako vaš kolega nije toliko povezan s vama, još uvek možete ostvariti dobar odnos.

Stvarate obrambenu reakciju na povratnu informaciju

Anksiozni ljudi često imaju želju da uspeju, stoga žele feedback koji će im biti koristan u daljem napredovanju, ali isto tako na to gledaju kao kritiku kao da im je to pokazatelj da su osuđeni na propast. Ako vam ovo zvuči poznato, važno je da shvatite pravu svrhu feedbacka i budete otvoreni za kritike.

Izbjegavate situacije koje kasnije doživljavate kao neprijatne

Ljudi su skloni izbegavanju stvari oko kojih su zabrinuti, a potom i da se osećaju loše zbog izbegavanja istih što uzrokuje nejasnoće u komunikaciji. Takav problem može da se manifestuje na male, ali i velike načine. Naime, možete da se osećate nelagodno jer morate da odgovorite nekome na mejl pa samim tim taj odgovor odugovlačite, međutim utisak koji ostavljate takvim ponašanjem jeste da ste neodgovorni, nepouzdani ili neorganizovani. Stoga, u većini slučajeva je najbolje da budete iskreni oko toga što uzrokuje vaše oklevanje jer nećete uvek dobiti razumevanje kojem se nadate, a iskrenijim pristupom povećavate poverenje, smanjujete stres kod svih i često će se to smatrati hrabrim i autentičnim iskorakom.

Imate negativne reakcije kada vam se predstave neočekivane ideje

Kada vam se predstavi nova ideja, ako je vaša prva misao da uzmete u obzir sve rizike, nedostatke i razloge zbog kojih to ne biste radili, drugi će se verojatno nadovezati na vaš  instinkt ili još gore, osetiće to kao ne baš željenu negativnu energiju. Čak i ako je to samo vaša prva reakcija, ona može da obeshrabri i druge, koji vide pozitivne strane. Zato je važno da naučite da vaš odgovor na nove ideje uglavnom sagleda dobre strane i koristi koje biste od njih imali, a potom možete da istaknete i svoje brige uz pozitivnu notu. Takođe, još jedna od strategija može da bude odlaganje reakcije na nekoliko sati tako da kada date svoj odgovor, on bude smislen i konstruktivan.

Anksioznost ljude može motivirati i na vrlo pozitivne načine: na primer, strah od odbacivanja može vas naterati da intenzivnije radite na odnosima i duboko vrednujete odnose, da budete osetljivi i oprezni prilikom rešavanja težih zadataka. Što bolje budete razumeli kako vaša anksioznost funkcioniše možete povećati njene pozitivne aspekte, a umanjiti negativne tako da više prihvatate sebe i bolje se nosite s izazovima koji se pojavljuju na poslu.

Izvor: Poslovni puls

Foto: Pixels