Kako je jedan korporativni list stigao do STOTOG broja!

NISnaslovnica
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: NIS

Interni časopis kompanije NIS, „Moj NIS“, nedavno je proslavio jubilarni, 100. broj, u kom su preneti ključni događaji, ličnosti i momenti koji svedoče o životu kompanije u protekloj deceniji. Ovom prvom „stotkom“ kompanija obeležava ne samo jubilej internog glasila, već i preko 10 godina rada, na stotine sagovornika, napravljenih infografika, fotografija, na hiljade različitih vesti, tema i priča uz stalno osmišljavanje novih kanala komunikacije. I sve to sa jedinstvenim ciljem –  blagovremenog informisanja zaposlenih o svim aktuelnim ključnim događajima u kompaniji.

Od „prvenca“ do „stotke“

Koreni današnjeg internog časopisa NIS-a sežu u daleke pedesete godine prošlog veka, u vreme kada su se osnivala preduzeća u naftaškoj sferi, a paralelno i stasavala njihova interna glasila  –  „Naftaš“, „Jugopetrol“, „Rafinerac“, „Naš glas“,  Informativni bilten  i drugi. Korporativni  časopis kakav danas poznaju zaposleni u jednom od najvećih energetskih domaćih sistema izašao je prvi put u jesen 2009. godine  i na jednom mestu objedinio sve prethodne časopise u jedan. „Nova era“ u istoriji izdavanja internog glasila NIS-a započeta je prošle godine, kada je „Moj NIS“ dobio novo ruho, sa ciljem da se časopis unapredi, kako bi zaposleni bili još informisaniji o radu kompaniji dok sami tekstovi pružaju bogatiji i bolji doživljaj prilikom čitanja.

Nada Veljković, urednica časopisa „Moj NIS“.

„U 100. broju časopisa napravili smo specijalnu retrospektivu, gde smo „prošli“ kroz svih 99 brojeva, i imali prilike da vidimo kako se časopis menja, ali i kako kompanija „diše“. Ključne događaje, ličnosti i momente preneli smo u 100. broj, tako da ostanu vredno svedočanstvo života kompanije NIS, dokaz naših uspeha i postignutih ciljeva, ali i podsetnik na naučene lekcije. Razumljivo je da se prvi i stoti broj veoma razlikuju vizuelno i u formatu, ali ono što je konstanta u svim brojevima jeste želja da se zaposleni NIS-a pravovremeno i tačno informišu o biznisu i o životu u kompaniji“, kaže  Nada Veljković, urednica časopisa „Moj NIS“.

Ključ uspeha su zaposleni

Kako bi  jedan „Moj NIS“ ugledao svetlost dana potrebno je za početak pronaći ključne teme, relevantne sagovornike, uobličiti temu, a zatim zajedno sa kreativnim timom i dizajnerima pronaći najbolji način da se tekst predstavi. Završna faza je štamparija kada sve ideje, trud i zamisao napokon postaju realnost. Međutim,  za razliku od  izdanja „na kioscima“, „Moj NIS“ može da se pohvali sopstvenim timom distributera – zaposlenima širom Srbije koji rade u različitim organizacionim delovima kompanije i omogućavaju da časopis dođe do svih čitalaca, uključujući i one na terenu. Zaposleni su ujedno i „dodatni“ član redakcije, pošto su često i osnovni izvor ideja i informacija.

„U redovnom smo kontaktu sa velikim brojem kolega koji se bave različitim biznis procesima i to nam je jedan od izvora informacija. Posao nam olakšava i činjenica da se kolege samoinicijativno javljaju, odnosno šalju nam informacije o uspesima koje su ostvarile kako na poslovnom, tako i na privatnom planu. Zahvaljujući tome, pored poslovne, naš časopis ima i svoju toplu, ljudsku stranu.  Upravo ove strane privlače najviše pažnje i ostaju dugo u sećanju naših kolega. Isto važi i za region,” ističe Nada i dodaje da o tome kolika je zainteresovanost za časopis  najbolje svedoče prazni stalci već nekoliko dana nakon što distribucija krene.


“Svaki naš trud i dodatna inicijativa bivaju nagrađeni pohvalama i interakcijom. Želimo da našim zaposlenima pružimo osećaj da dobijaju mnogo više od pukih informacija, pa tako u sadržaj uključujemo i intervjue, a “gosti” rubrika bili su nam Miloš Biković, Marina Maljković, Slobodan Kovač, Zoran Terzić, Nenad Pagonis i drugi. Davali smo savete roditeljima čija deca polaze u školu, unikatne poslovne savete, uveli rubriku “Dvougao”, i još mnogo toga. Uvek smo otvoreni za sve predloge i sugestije, jer kao što kaže jedna izreka iz naše rubrike „100 poslovnih saveta“: „imamo dva uha i jedna usta, kako bismo Vas duplo više slušali nego što pričamo“. Mi smo tu da ovekovečimo na papiru „ono što smo čuli“. Verujemo da je to jedan od načina da nastavimo naše trajanje i da budemo još bolji ”, sa ponosom kaže Nada, koja je kao urednica časopisa rukovodila projektom izdavanja jubilarnog, 100. broja.

Mnogo više od „radničke novine“

Redakcija “Moj NIS”

U NIS-u smatraju da je informisanost zaposlenih od ključne važnosti za dostizanje poslovnih ciljeva i unapređenje poslovanja jedne kompanije. U timu koji je zadužen za interne komunikacije NIS-a  koriste raznovrsne alate kako bi dostigli postavljene ciljeve, a koji obuhvataju štampane i digitalne kanale informisanja. Za samu kompanije vrsta štampanog medija kao što je „Moj NIS“  od ključne je važnosti za informisanje svih kolega, ali prvenstveno ljudi na terenu koji čine više od 60 odsto zaposlenih. Upravo iz tog razloga, redakcija časopisa, pre svega, bira one informacije koje su releventne njima, i daje kontekst i širu sliku svakoj temi ili događaju. Ipak, iako je posvećen prvenstveno zaposlenima ne terenu, kako ističu u NIS-u, časopis je mnogo više od „radničke novine“. To je sredstvo putem kog kompanija gradi i i neguje odnose sa zaposlenima kroz pravovremene i tačne informacije o svim aktuelnim temama – od rezultata poslovanja, promena i planova razvoja kompanije, zaštite na radu, razvoja i obuke kadrova, do socijalnog paketa i drugih benefita.

U susret novom jubileju

U timu zaduženom za interne komunikacije NIS-a ističu da jubilarni broj internog kompanijskog časopisa predstavlja simbol istrajnosti, rada, upornosti, uložene energije i znanja, kako i kvaliteta koji je trebalo održavati iz broja u broj. U istom tempu i sa istim ciljem nastavljaju dalje, jer, prema Nadinim rečima, svaki naredni broj jeste i novi izazov. Kako bi se sa istim uspešno izborila pomažu joj  mnoge naučene  lekcije i bogato iskustvo koje je stekla kroz dugogodišnji rad u medijima, a posebno ističe tri osobine koje su ključne u svakodnenom radu:

„Princip kojeg se držim sve ove godine jeste da je kvalitet – „tiha voda koja breg roni“. Kvalitet je ono što na duže staze opstaje, neće ostati neprimećen i kad-tad će biti nagrađen. Tu je i odgovornost. Odgovornost je ono što će me uvek pratiti, gde god i šta god da radim. Odgovornost prema sebi, kolegama, kompaniji za koju radim i koju kao, i svih ostalih 11.000 zaposlenih, predstavljam, odgovornost prema zadacima koje obavljam. Verovatno je to osobina koju sam ponela „od kuće“ i negovala kroz rad. Treće, i ne najmanje važno jeste kolegijalnost, fer odnosi prema kolegama i saradnicima. To je osnova na kojoj se grade dobri odnosi koji odolevaju vremenu“, kaže Nada.

Izvor: BIZLife

Foto: NIS