10 karakteristika efikasnog sadržaja

PinterestFacebookTwitterShare

Sadržajni marketing je kao prvi randevu. Ako pričate samo o sebi, drugi će otići.“ David Beebe

Nenad Senić je glavni urednik u vodećoj slovenačkoj agenciji za content marketing PM, poslovni mediji. U zadnjih nekoliko godina je kreirao i uređivao broj nagrađenih korporativnih publikacija i digitalnih medija i sarađivao sa brojnim malim i velikim brendovima.

Na konferenciji „Content experience“ govorio je o karakteristikama efikasnog sadržaja, a to su: Biti relevantan, kvalitetan, i „igrati“ na duži rok.

#1 „Srušite zidove! Objedinite iskustva.“
Neka svaki sektor na poslu efektivno sarađuje jedan sa drugim.

#2 „Planirati, planirati i samo planirati.“
Ništa ne počinjete da radite ako niste pre toga dobro isplanirali. Neka planiranje oduzme i najviše vremena, sve će kasnije biti mnogo lakše.

#3 „Zašto? Ko? Kako? Čime?“
Treba sebi da postavimo pitanje: „Koji su naš ciljevi, kome se obraćamo, gde se ti ljudi nalaze? Onda znamo kako da im plasiramo sadržaj, itd.

#4 „Detaljno poznavanje publike“
Ova tačka nadovezuje se na prethodnu. „Najgora ciljna grupa je „svi“. Počnite sa uskom nišom.

#5 „Relevantan sadržaj, kvalitetan sadržaj“
Ko to određuje? To je vaša publika. Na primer, da li i koliko često odgovarate na pitanja publike? Jako je bitno da im izlazite u susret. „Sva pitanja su važna.“ Sakupljajte pitanja vaših klijenata, jer je to, ma koliko vama glupo zvučalo, ono što je važno, i odgovarajte na njih.

#6 „Koji žanr?“
Postavite sebi pitanje: Koji je najbolji način da dostignem određene ciljeve? Kojim žanrom je najbolje da se služimo da bismo poslali najefektivniju poruku? To može biti članak, video, i/ili infografik.

#7 „Nemojte da se plašite belog papira, ili praznine“
Praznina ili beli papir mogu da budu efektivniji nego što ste mislili. Nemojte preterivati u sadržaju.

#8 „Najbolji, najrelevantniji sadržaj vam ništa ne znači, ako ga ne uživaju oni, za koje je namenjen.“ Plasirajte sadržaje do vaše prave ciljne grupe.

#9 „Ako ne merite efikasnost svojih aktivnosti, onda kako da znate da li ste efikasni? Ne investirajte samo u produkciju, nego i u merenje uspeha.“

10. „Ako se ne možete osloniti na medije, onda morate postati medij.“ Lasse Hoegfeldt, Jyske Bank.

Izvor: BIZLife

Piše: N.V./D.G.