Agencija koju 10 godina grade žene

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Chapter 4

PR agencija „Chapter 4” ove godine slavi 10 godina od osnivanja. O tome kako je izgledao ovaj period, šta je bilo najteže, a šta najlepše i kako zamišljaju sledećih deset godina – razgovarali smo sa Tamarom Bekčić, direktorom i suosnivačem agencije, i Milenom Avramović Bjelicom, izvršnim direktorom i suosnivačem.

 „Chapter 4” stigao je do 10. godine. Koja je od tih godina bila najteža, a koja najlepša?

TAMARA: Prve godine su verovatno bile najteže, što iz objektivnih, tržišnih okolnosti, što iz subjektivnih razloga, jer smo potpuno samostalno započele neizvestan, a ambiciozan poslovni poduhvat. Iako smo i Milena i ja donele značajno poslovno iskustvo u sam temelj agencije, bilo je potrebno dosta dodatnog usavršavanja i razvoja da bismo sa sigurnošću gradile budućnost agencije „Chapter 4”.

Ako me pitate šta je najlepše, to je da smo u ovome zajedno, da smo jedna drugoj stalna podrška, učimo jedna od druge i na ovom ljudskom, profesionalnom i prijateljskom partnerstvu zahvalna sam bukvalno svakog dana.

MILENA: Na početku je mnogo toga teško, dok se ne izgradi dobra osnova za održivi razvoj. Ono što smo i Tamara i ja znale od početka jeste da su nam tim, integritet i kvalitet usluga ka klijentima – najvažniji. I od toga nismo odstupile. Tokom svih ovih godina se pokazalo da to i jeste pravi put i drago nam je da su klijenti prepoznali i kvalitet i vrednosti koje delimo. Dodatno je važno partnerstvo koje smo kreirale, jer zapravo smo se prvo upoznale i prepoznale, pa dalje gradile firmu. Velika je stvar imati prijatelja i partnera kakve smo mi pronašle jedna u drugoj. Mislim da time dajemo dobar primer i kolegama i saradnicima, jer živimo ono što pričamo.

Da li je zahtevniji zadatak u proteklih 10 godina bio da se ostvari stabilno poslovanje ili da se formira najbolji tim?

MILENA: I stabilno poslovanje i najbolji tim – u jednakoj meri. Za nas najbolji tim čine upravo naše kolege s kojima delimo profesionalne i lične vrednosti i stalnu želju da se razvijamo.

Kada se u dinamičnim radnim okolnostima, često i stresnim, u timu zaori smeh, kolege jedne drugima samoinicijativno ponude podršku, upute pohvalu, spreme iznenađenje i sl. – znamo da smo postigle cilj. U prilog timske vrednosti govori i činjenica da imamo izuzetno nisku stopu fluktuacije zaposlenih, a ove godine smo već proslavili i posebno nagradili četvoro jubilaraca koji grade „Chapter 4” priču u Srbiji već punih 10 godina. Ovakva stabilnost je važna i interno i eksterno.

TAMARA: Slažem se s Milenom, i jedno i drugo, na etičan i korektan način. Ne verujem u stabilno i dugoročno uspešno poslovanje bez kvalitetnog tima. Tu nema kompromisa. Dobri ljudi koji odlično rade ne nalaze se lako, a veliki je izazov da ih zadržite. Negujemo i različitosti i poštovanje.

Ponosna sam na sve članove „Chapter 4” tima, oni su najveća vrednost agencije i njihov je doprinos nemerljiv. Zaslužni su za inovacije i uspeh koji postižemo, a to su i strukovna priznanja i pažnja klijenata, čijom se reputacijom i brendovima posvećeno bavimo.

Kako zamišljate sledećih 10 godina agencije „Chapter 4”?

MILENA: Prioriteti su nam potpuna adaptacija digitalnom dobu, održiv uspeh, dalji razvoj poslovnog modela i regionalne saradnje sa „Chapter 4” agencijama, kao i stalno ulaganje u zaposlene i klijente, u ljude i poslovanje. To je vizija agencije „Chapter 4” danas i za narednih 10 godina. Cilj nam je da i za 10 godina na pomen agencije ljudi kažu da smo korektni partneri, iskusni i kreativni savetnici i oslonac klijentima.

 PR se smatra profesijom kojom dominiraju žene. Kakva je situacija u vašoj agenciji?

TAMARA: Organizacija „Global Women in PR” (GWPR) u svom najnovijem izveštaju posebnu pažnju obratila je paradoksu žena PR profesije, iznoseći podatak da, uprkos brojčanoj dominaciji žena u struci svuda u svetu, na rukovodećim pozicijama je čak 62 odsto muškaraca.

Kod nas u agenciji većinu zaposlenih čine žene i jako sam ponosna da pomenuti globalni negativni bilans u „Chapter 4” ne postoji. Naime, na 100 odsto rukovodećih pozicija u našoj agenciji u Srbiji nalaze se žene.

Da li je „Chapter 4” do sada radio kampanju ili nešto slično u vezi sa rodnom ravnopravnošću i kako je to izgledalo?

TAMARA: Naš posao i naša interesovanja takvi su da nam je tema rodne ravnopravnosti i važna i bliska. Aktivno smo uključene u inicijative, a neke od njih i same pokrećemo: delimo svoje iskustvo s mladim devojkama, pružamo podršku i radimo na vidljivosti teme, uspostavljamo saradnju sa organizacijama i udruženjima za osnaživanje žena.

MILENA: Imamo sreću da radimo s klijentima koji takođe ulažu velike napore u podizanje svesti o ovoj temi u našoj zemlji. Učimo jedni od drugih i zajedno radimo nešto što će zasigurno promeniti ljude i imati pozitivan uticaj na budućnost.

Koliko u jednoj PR agenciji mogu da prođu trenutno aktuelni trendovi o skraćenoj radnoj nedelji, radnom vremenu, radu od kuće itd.?

TAMARA: Mogu, naravno. Svi ti trendovi su rezultat realnih potreba savremenog života, odnosno zaposlenih. Dosta davno smo, kroz poslovna putovanja i edukacije u inostranstvu, uvidele potrebu za ovom vrstom fleksibilnosti, posebno kada su u pitanju koleginice – zaposlene žene i majke. Ti novi oblici ustaljenih partnerstava doneli su nam novu vrednost u agenciji i uspešno ih prilagođavamo potrebama klijenata.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Chapter 4