Bez marketinga nema ni zarade

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Piše: Srđan Mrđa, ekonomista

U Srbiji i dalje vlada mišljenje da je investicija u marketing trošak koji se u dosta slučajeva ne isplati. Imajući u vidu da oglašavanje preduzetnicima i nije baš mala stavka troška, isti se odlučuju da zanemare ovaj segment svog poslovanja i na taj način uštede nešto novca. Ipak ovo je najveća greška koju mogu napraviti. Marketing nije trošak, već investicija, bez koje se vremenom urušava svaki biznis.

Svakom od nas se desilo da u prodavnici naleti na neki proizvod i pomisli „ovo i dalje postoji?“. Nepostojanje reklame mnoge proizvode tera u zaborav. Iako nam je reklama preko glave i posebno nas nerviraju kad iskaču na mobilnom telefonu ili prekidaju omiljenu seriju na TV-u, one upravo služe da nas „podsete“ da taj neki proizvod i dalje postoji. Bez marketinga, klasični ili internet proizvod, koliko god bio dobar postaje neatraktivan, prevaziđen i konkurencija ga pobeđuje.

Marketing stručnjaci vole da kažu da ne postoji lepa i ružna reklama, već uspešna i neuspešna. Sve one reklame koje nas iritiraju zapravo su postigle svoj cilj, da ih upamtimo.Kreativni timovi marketinških agencija nekada i svesno idu na to da nas nekom reklamom iritiraju jer je to možda i najbolji način da dopru do nas i da ih dobro upamtimo.

Oglašavanje putem elektonskih medija jeste ozbiljna investicija i rezervisana je uglavnom  za veće kompanije.Svaki sekund papreno se plaća, posebno u popodnevnim i večernjim terminima. Investirati u ovu vrstu oglašavanja ipak traži dosta ulaganja. Ali šta je sa manjim preduzećima i preduzetnicima, kako se prezentovani javnosti – pa, Internet.

Era reklamiranja preko interneta uveliko traje i u velikoj meri zamenila je štampanje letaka i ubacivanje u sandučiće, i ako i ovaj vid reklamiranja može biti veoma delotvoran posebno ako se radi o lokalnim prodavnicama, fast food kioscima, frizerima, salonima lepote ili piljarnicama. Iz godine u godinu povećava se udeo internet oglašavanja u ukupnom oglašavanju. Društvene mreže i portali sve više su postali medij koji nudi široku mogućnost reklamiranja posebno onima kojima su elektronski mediji misao imenica. Fast food restorani, kafići, frizeri, maseri, majstori, šminkeri, pa i knjigovodstvene agencije, prodavnice sportske opreme sve više se odlučuju da vas podsete nas svoju ponudu upravo dok gledate u vaš mobilni telefon ili tražite nešto na Guglu putem računara. Oglašavanje ovim putem višetruko je jeftinije ali ima i prednosti u odnosu na klasičan vid reklamiranja.

Na osnovu sajtova koje posećujemo, šta tražimo i šta guglujemo naš pretraživač „kešira“ odnosno pamti podatke pa vam ubuduće  nudi reklame upravo to za šta ste zainteresovani. Ukoliko ste tražili sportsku opremu, sledeći put kada budete posećivali neke sajtove, baner sa strane biće upravo reklama za prodavnicu sportske opreme. U početku su se ljudi pitali kako je moguće da nam iskaču reklame za ono što tražimo, ali vremenom su prihvatili i počeli da koriste ove trikove koje nam Gugl nudi.

Gotovo da nema sajta koji nema banere ili portala sa iskačućim reklamama. Sigurno ste i na društvenim mrežama videli neku stranicu iznad koje piše „sponsored“. Upravo ovaj način oglašavanja je najpogodniji za preduzetnike i manje firme, posebno one koji u svom poslovanju nude usluge i proizvode, jer ne košta puno a može imati i bolji efekat od skupe reklame. Naravno, nije dovoljno jednom se oglasiti, bilo preko interneta bilo štampanjem letaka i ubacivanjem u poštanske sandučiće. Marketing kao investicija mora se ponavljati s vremena na vreme kako bi se ljudi konstantno podsećali na ponudu. Nije zanemariv ni dizajn reklame na internetu ali o tome drugom prilikom…

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay