“Hej, pa i meni treba tako nešto!“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Mex Production

Piše: Aleksandra Petrovski, Kreatorka sadržaja, strateg sadržaja i copywriter

Kada se predstavim kao kreator sadržaja, ljudi često reaguju na jedan od sledećih načina:

  1. Zbunjeno me pogledaju.
  2. Pitaju “šta to znači?“
  3. Postavljaju najrazličitija pitanja kako bi saznali šta podrazumeva taj posao.

Nakon što im objasnim kako kompanijama, brendovima ili preduzetnicima pomažem da marketingom sadržaja uvećaju i načine efektnijim svoje online prisustvo najčešća reakcija tada je “Hej, pa i meni treba tako nešto!“.

Ali hajde da razjasnimo šta zapravo radi kreator sadržaja. Za potrebe određenog biznisa on piše blog postove, e-knjige, newslettere (e-mail biltene), objave za društvene mreže, kreira i edituje video sadržaj, priređuje infografike…

Mada biste na prvu loptu rekli da dobru predispoziciju imaju oni koji su dobijali petice na pismenim sastavima, zapravo je poželjnije da su temeljno savladali psihologiju, jer treba da znaju šta pokreće ljude, kako da se obraćaju potrošačima, šta im promovišu i na koji način se povezuju sa njima.

Mogla bih o svakom od gore navedenih formata da napišem esej, jer sam preko pisanog, TV, radio i web novinarstva stigla do kreiranja brendiranog sadržaja i imam iskustvo u svim navedenim formatima, a istovremeno poslednjih nekoliko godina obučavam ljude koji (žele da) se bave web pisanjem i na koncu: bila sam na strani i naručioca posla i izvršioca posla i posrednika… Ukratko, u praksi mi je iz različitih uglova dobro poznat čitav proces i očekivanja.

Ipak, za ovu priliku ću se fokusirati samo na tri osnovne veštine koje mogu da itekako naprave razliku između uspešnog i prosečnog kreatora web sadržaja.

  1. “Lepljiv“ naslov

Ako napišete odličan članak i niko ga ne čita, onda sav trud nema mnogo smisla, zar ne?

Naslov delo krasi i najmanje što kreator sadržaja može da učini kako bi dao vetar u leđa svom tekstu / video klipu / infografiku je da mu posveti makar jednaku pažnju i vreme kao i ostatku rada na sadržaju, kako bi dobio naslov koji privlači pažnju. U slučaju društvenih mreža ovo se odnosi na prvu rečenicu opisa. To je praktično “reklama” za bilo koji sadržaj i vrlo često mu određuje dalju sudbinu, zato se pisanje naslova posebno vežba.

Da bi tako dobar naslov na duge staze “radio“ u korist sadržaja potrebno je da kreator poznaje makar osnove Search Engine optimizacije (u slučaju blog posta i video snimka) i načina na koji da angažuje publiku, odnosno da je suptilno pozove na akciju.

Što bi stari rekli: konac delo krasi.

  1. Doterivanje sadržaja

Kreator sadržaja mora da misli na čitav utisak i korisničko iskustvo i kada, primera radi, napiše neki tekst (bilo za blog, newsletter ili društvene mreže) tu se njegov posao ne završava, već finalni glanc tek počinje.

“Tehničko” uređivanje kako bi čitav tekst vizuelno bio što prijemčiviji za čitanje, opremanje teksta adekvatnim ilustracijama, međunaslovima, linkovima, razdvajanje pasusa, naglašavanje ključnih reči… Možda vam na prvi pogled izgleda nevažno, ali to je kao glazura na torti ili kolaču – ukoliko nije prijemčiva oku, kolebaćemo se i da li da damo šansu poslastici.

I nisu u pitanju paušalne procene, niti lični stav, već su brojna uporedna istraživanja na identičnom tekstu pokazala koliko sve to zajedno doprinosi većoj vidljivosti i pre svega boljim rezultatima koje određeni sadržaj ostvaruje. Naspram toga su i kreatori sadržaja koji vladaju tim veštinama cenjeniji.

  1. Multimedijalna umetnost

Osnovna uloga kreatora sadržaja jeste da ispriča priču i nadasve prenese poruku, što je i svrha nastanka istog. Zbog svega toga trebalo bi da zna da postavi (ili isprati onaj koji je brend već formirao) ton obraćanja, prezentuje informacije na jasan, ubedljiv način i potkrepljujući sve činjenicama.

Kada zna ŠTA treba da kaže i ZAŠTO to radi, onda je već naspram cilja lakše odabrati da li će najefektivnije to biti kroz tekst, grafiku, audio, video, fotografije…

Razvoj i omasovljenje društvenih medija doprineli su da je danas (makar kada govorimo o našim prostorima) gotovo nezamislivo da vladate samo jednom formom ili platformom, a da o ostalima ne znate makar osnove.

Za kvalitetnog i traženog kreatora web sadržaja gotovo da se podrazumeva da treba da bude “multimedijalni umetnik” Junior. Primera radi, da zna da podatke uobliči u narativ za infografik, da postavi kompoziciju fotografije, pa i da uz pomoć pametnog telefona priredi pristojan video klip…

BONUS: Svi teže da imaju što autentičniji sadržaj, a samim tim i da pronađu istu takvu osobu koja će ga kreirati. Zato oni još više nego novinari treba da budu detaljno informisani o oblasti o kojoj pišu i radoznale prirode, da što bolje identifikuju problem i iznova ponudi adekvatno rešenje. To su osobe od kojih se očekuje da dovode u pitanje status quo i da konstantno igraju ulogu Đavoljeg advokata jer samo tako će doći do odličnog sadržaja koji će istinski napraviti razliku.

Da sumiram. Tekst jeste poduži od online proseka, ali računala sam da vi koji ste ga pročitali do kraja težite da pređete put od dobrog ka odličnom. I ne dozvolite da vam se išta na tom putu ispreči!

Jeste, postoji čitav set novih znanja koja treba da usvojite ukoliko ste uključeni u kreiranje sadržaja i produkciju materijala za web, blogove i društvene mreže. Kurs koji smo upravo  osmislili pod nazivom Web Content Creator, namenjen i ljudima koji počinju svoju karijeru u online komunikacijama kao i i onima koji žele da osveže i unaprede svoja znanje i tehnike pisanja za web i društvene mreže.

Nadam se da se vidimo u septembru, jer pored mene predavači će biti još četiri sjajne žene od kojih možete da naučite mnogo toga, jer imaju mnogo sati i dana i godina prakse u onome što će sa vama pričati.

Izvor: BIZLife

Foto: Mex Production

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.