Hrana za dušu: Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreža

PinterestFacebookTwitterShare

Koliko je teško (ili možda nije) voditi jedan medij, a koji se ne bavi dnevnim informacijama, „džet-setom”, rijaliti programima i sl.?

Pokretanje biznisa u Srbiji izazov je sâm po sebi. Izazov je još veći ako ste u sferi medija, jer postoje brojne specifičnosti vezane za tu delatnost, naročito ako ste nezavisni. S druge strane, konstantne promene u oblasti digitalnih komunikacija „teraju” nas da se usavršavamo, učimo, radimo i razvijamo se.

Pre skoro osam godina, Marketing mreža je bila samo veb-medij koji prati struku. Danas Marketing mreža ima preko deset velikih dugoročnih projekata ‒ od organizacije događaja, poput foruma komunikacionih lidera IZAZOV i festivala integrisanih komunikacija KAKTUS, preko kreativne biznis platforme AdNetwork (koja je startap za sebe), do kontent video-studija The Studio. Tek danas, kada smo znatno proširili delatnosti, kada smo postali mnogo više od samog medija, osećamo težinu novih izazova. Ali to je normalno za svaki novi nivo razvoja biznisa.

Zašto ste odlučili da pokrenete Marketing mrežu? Šta vam je bio cilj?

Marketing mreža je nastala iz potrebe. Tu, pre svega, mislim na potrebu tržišta marketinških komunikacija u Srbiji za medijem koji će na kvalitetan način obrađivati relevantne teme iz struke, koji će biti nezavisan, objektivan i pružiti jednake šanse za sve.

Uvek smo imali samo jedan glavni cilj ‒ umrežavanje, odnosno poslovno povezivanje i edukaciju svih učesnika na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji, ali i u regionu. Istim ciljem vodimo se i danas.

Kako biste vi opisali ljude koji se danas u Srbiji bave marketingom?

Srbija obiluje talentovanim i kreativnim ljudima, koji stvaraju ideje koje pomeraju granice i menjaju društvo nabolje. Ljudi koji rade u oblasti marketinških komunikacija imaju retku priliku da sarađuju sa nizom različitih industrija i vuku insajte iz različitih oblika i načina poslovanja, različitih obrazaca ponašanja potrošača u različitim segmentima i, uopšteno, imaju priliku dobiti pristup nizu stvari koje drugi nemaju. To ljude u našoj industriji čini svestranijim i spremnijim za nove izazove, pa čak i one životne.

Međutim, ono što mislim da će definitivno biti dugoročan problem struke jesu mladi talenti. Rad u oblasti marketinških komunikacija više nije tako „seksi” kao što je nekada bio; mladi talenti odlaze u industrije koje im pružaju više kreativne slobode, fleksibilnost, pa i veće plate. Startapovi su, rekla bih, postali glavni konkurent advertajzing industriji kada govorimo o zapošljavanju mladih talenata. To što mladi talenti odlaze u startape našu struku će naterati da bude još kreativnija i da kreativnost ne usmerava samo na klijente, već i na svoje zaposlene.

Šta je za vas dobra komunikacija?

Komunikacija koja ima svrhu. Komunikacija koje je jasna, precizna i transparentna.

Šta je za vas uspeh u životu?

Uspeh u životu je biti nasmejan u svakom momentu, imati pored sebe nekoga ko te voli, razume i ceni, ali i raditi ono što voliš.

Koliko je za poslovnu ženu važan poslovni stil?

Poslovni stil je važan, ali je mnogo važnije biti svoj i izgraditi lični prepoznatljiv stil. Stil je odraz lične kulture i deo je neverbalne komunikacije. S druge strane, postali smo robovi nametnutih modnih stilova. Da li, zaista, svi moramo da nosimo štikle, tamnije odelo i belu košulju kada idemo na poslovni sastanak? Definitivno ‒ ne moramo, iako se, možda, od nas to očekuje. S druge strane, u Americi, na primer, štikle više nisu deo poslovnog stila žena.

Koje je idealno mesto za vikend?

Neretko vikend provodim radno, ali kada ne radim, volim vreme da provedem pored vode ili na planini. Tišina šume, zelenilo i čist vazduh pravi su restart za dušu i telo.

Koja je poslednja knjiga koju ste pročitali?

Poslednja knjiga koju sam pročitala bila je „Hokus pokus: fokus”, druga po redu knjiga o brendiranju Mitje Tuškeja.

Film?

Dokumentarci i životne priče.

Šta vas najlakše nasmeje, a šta rasplače?

Nasmeju me reklame koje imaju dobru foru, ali i dečje viđenje sveta. A rasplače – nepravda.

Tri velika DA i tri velika NE?

DA za transparentnost, ljubav i vredne ljude koji žele da se usavršavaju.

NE za izgovore za lenjost, lažna prijateljstva i licemerje.

Šta je vaša hrana za dušu?

Svaki kreativan proces. Projekti koji su kreativnost na delu – od crtanja i pisanja do ručne izrade ukrasa za kuću.

Izvor: BIZLife magazin