Influenseri su ključni u reklamiranju brenda

PinterestFacebookTwitterShare

U maju je u Beogradu otvoren tržni centar „Ada Mall“ koji se smatra najsavremenijim molom u ovom delu Evrope. Izgradnju tržnog centra finansirala je kompanija GTC, a „Ada Mall“ se prostire na površini do oko 100.000 metara sa oko 35.000 kvadratnih metara korisničkog prostora, poseduje tri podzemne parking etaže, kao i 100 lokala u koje su se uselili mnogobrojni brendovi široke potrošnje.

Slogan kampanje otvaranja bio je „Mesto susreta“, a Jelenu Vučković, direktorku marketinga šoping centra „Ada Mall”, pitali smo šta je bio fokus u komunikaciji prilikom otvaranja.

„Neposredno pre svečanog otvaranja „Ada Malla”, kompanija se fokusirala na informisanje građana, budućih posetilaca „Ada Malla”, o otvaranju šoping centra, njegovoj lokaciji i jedinstvenom dizajnu. Naša želja je bila da deo parka na Adi prebacimo u šoping centar „Ada Mall”, kao i da to jasno prenesemo korisnicima. To je jedan od razloga zašto je i sâm „Ada Mall” dizajniran tako da ima dosta svetlosti, zelenila i otvorenog prostora. Oblik i dizajn zgrade izvedeni su iz oblika Savskog jezera, izbor materijala predstavlja kombinaciju stakla i drvenih elemenata, prostor je obogaćen zelenim zidovima, terasama i vrtovima. „Ada Mall” ne nudi samo kupovinu, već i iskustvo. Samim tim, i naš slogan, koji je pratio celu kampanju, glasi „Mesto susreta”“, kaže Vučković.

Koliko ste vi zadovoljni rezultatima promocije?

Moje mišljenje je da smo uspeli da ostvarimo cilj, a to je podizanje svesti o brendu. Nakon što su posetioci bili u prilici da premijerno prošetaju kroz „Ada Mall”, posete radnje i uživaju u brojnim aktivnostima koje se nude u centru, proslava je nastavljena uz spektakularan vatromet, pirotehnički i laserski šou i specijalne muzičke goste. Uspeli smo da napravimo zasigurno najlepši i najatraktivniji šoping centar u Beogradu, ako ne i u regionu, iako je je bio izuzetno izazovan projekat.

Sada, kada je otvaranje prošlo, kakve marketinške alate ćete koristiti u daljoj promociji?

Komunikacija podrazumeva adekvatan izbor komunikacionih kanala kojima će se objasniti primarna poruka koju kako sadašnji, tako i budući korisnici dobijaju. Cilj je da se mnogobrojnim ponudama i događajima u centru stvori navika među građanima da provode svoje vreme baš u „Ada Mallu”. Trenutno smo koncentrisani na društvene mreže, ali naravno, plan nam je da kombinujemo sve raspoložive marketinške alate kako bi poruka došla do kupca.

Koliko su društvene mreže važne u komunikaciji?

U današnje vreme društvene mreže predstavljaju bitan vid komunikacije ka potrošačima, sve generacije su „onlajn”, a pogotovo mlađe generacije, koje vole prvo da se informišu o određenom proizvodu ili određenoj lokaciji, pa tek onda da se odluče za kupovinu, tj. obilazak. Globalna ekspanzija korisnika društvenih medija veoma je velika, dok njihova popularnost sve više raste. Mi smo to prepoznali i odlučili smo da odmah nakon kamena temeljca otvorimo naloge na svim društvenim mrežama i započnemo komunikaciju sa našim budućim potrošačima.

Kakvo je vaše mišljenje o influenserima? Da li je i to pravac kojim će se ići kada je „Ada Mall” u pitanju?

Živimo u vremenu kada su društvene mreže u ekspanziji i već odavno su se iz sfere privatnog života preselile u poslovni svet. Gotovo da je nemoguće pokrenuti kampanju za bilo kakvu vrstu biznisa bez društvenih mreža, a posebno bez Instagrama. Kada govorimo o Instagramu, pitanje infulensera se samo nameće. Iako u Srbiji influenseri nemaju toliki značaj i benefite kao u inostranstvu, oni su, ipak, značajna kategorija u poslovnom svetu kod nas. Ulaskom Instagrama u poslovnu sferu influenseri su postali ključni u reklamiranju nekog brenda. Mislim da nisu svi infulenseri adekvatni za svaku vrstu posla, jer treba uključiti mnogo parametara, na primer, kakve vrednosti i način života propagiraju na društvenim mrežama i da li je to u skladu sa brendom ili kakva je struktura njihovih pratilaca i da li je to adekvatna ciljna grupa za brend koji treba promovisati. Ukoliko se ne obraća pažnja na te stvari, njihov angažman može imati i kontraefekat na sâm brend. Ljudi često ne shvataju koliko je za reklamiranje važna neformalna komunikacija koju influenseri imaju sa svojim pratiocima. I ja sam, gledajući blogerke na Instagramu i Jutjubu, kupila neku šminku, komad odeće ili otišla u neki restoran po njihovoj preporuci. Ukratko, influenseri su veoma značajni u poslovnom svetu, ali treba pažljivo birati one sa kojima ćete sarađivati i pronaći pravu meru u promovisanju na društvenim mrežama.

_______________________________________________________

Da li mislite da su danas komunikacije u Srbiji ženska profesija?

Ne vidim razlog da neka profesija bude više ili manje ženska profesija, i obrnuto. Smatram da je ključ uspeha da volite svoj posao, da vam prija okruženje na poslu, kao i da imate želju, ali i motiv da se konstantno edukujete, jer danas se svet menja rapidno i učenje mora biti sastavni deo tokom celog radnog života. Ukoliko je tako, onda je uspeh zagarantovan, bez obzira na pol.

_______________________________________________________

Da li je budućnost marketinga u tehnologijama ili u ljudima?

Informacione tehnologije se danas menjaju brže nego ikada i veoma je teško pretpostaviti u kom će se pravcu razvijati tehnologija u narednim godinama, a još više kako će se odraziti na ljudske živote. Verujem da veštačka inteligencija nikada neće moći da zameni čoveka i njegovu kreativnost. Svakako, upotreba tehnologija je neizbežna i sigurna sam da će u budućnosti imati svoje dobre i loše strane.

Izvor: BIZLife magazin