Ivana Drecun, „Saint Ten“: „Word of mouth” kao najbolji marketing

PinterestFacebookTwitterShare

Hotel „Saint Ten” otvoren je u Beogradu početkom 2017. godine, a uspeh koji je u međuvremenu postigao rezultat je, kako kaže Ivana Drecun, marketing menadžer hotela, preporuka gostiju.

„Imam, zaista, tu sreću da predstavljam hotel koji je veoma brzo postao prepoznatljiv i cenjen zbog kvaliteta koji se ispoljava u svim aspektima. Preporuke gostiju i klijenata, odnosno „word of mouth”, najbolji je marketing koji je mogao da dobije u ove prve tri godine poslovanja i sigurno glavni razlog zbog kojeg izuzetno dobro posluje. Iako mlad, „Saint Ten” je, prema preporukama putnika, vodeći hotel u Beogradu na „TripAdvisoru”, višestruko je nagrađivan i dve godine zaredom preporučen od strane britanskog „Dejli telegrafa” kao najbolji hotel u našoj prestonici“, kaže za BIZLife magazin Drecun i dodaje da je „divna polazna osnova za promociju“, ali kako kaže „pravu „borbu” vode kolege.

„Oni su maksimalno posvećeni tome da se svaki gost koji poseti „Saint Ten” oseti posebno i uživa u visokom nivou usluge i najprestižnijim sadržajima, jer to i jeste suština „butik” iskustva. Marketing to prati, trudimo se da prenesemo upravo taj doživljaj kroz sve kanale komunikacije i da kreiramo nove sadržaje i događaje koji će obogatiti ponudu hotela.“


Šta čini dobru promociju hotela?

Isto što i dobru promociju svakog drugog proizvoda ili usluge. Šalu na stranu, iskreno verujem da su zadovoljni gosti najbolja promocija. Važno je da svaka tačka kontakta između gosta, klijenta i hotela priča jednu priču. Da „živite” ono što propovedate. Zadatak promocije u bukvalnom smislu jeste da dovede ljude u hotel. Međutim, tu promocija ne staje. Kada radite u ugostiteljstvu, sve je važno ‒ od izgleda, detalja, iskustva, komunikacije, kreativnosti, pa do brzine, energije, ali i rešavanja problema. Istraživanja kažu da su zadovoljni gosti lojalni, ali su još lojalniji oni čije ste nezadovoljstvo uspešno rešili. Zato je dobra promocija hotela timski rad svih sektora, ne samo marketinga.

Šta vi posebno ističete kada je „Saint Ten” u pitanju? Šta ga razlikuje od ostalih hotela?

Volim da kažem da je „Saint Ten” skriveni dragulj Beograda. Prolazeći mirnom i prelepom Ulicom Svetog Save, nećete odmah primetiti hotel ‒ negujemo intimu. Kada pogledate gore, oduševićete se kombinacijom fasade stare kuće, iz 1929. godine, i moderne arhitekture. Istorija je prva stvar koja ga razlikuje od ostalih hotela. Stara zgrada koja na sebi ima masonske simbole bila je vlasništvo porodice Veljković, a istorijski podaci kažu da su u njoj održavana veoma važna politička okupljanja.

Ulaskom u hotel dočekaće vas kolege uz najiskreniji osmeh i želju da vaš boravak učine nezaboravnim. Toplina, autentičnost i vrhunska usluga, odnosno ljudi koji ovde rade, ono su što naši gosti ističu, a ja bih rekla ‒ naš najjači adut. Velika je čast kada vam oni koji su proputovali pola sveta kažu da takav tretman nigde nisu doživeli.

Na kraju, ali daleko od najmanje važnog ‒ enterijer koji nikoga nije ostavio ravnodušnim. „Saint Ten” je jedno remek-delo u ovom pogledu. Dizajn oslikava luksuz Vračara i odiše elegancijom i komforom. Ima poseban šarm, zavodi na prvi pogled. Posebna pažnja je posvećena detaljima, od kojih bih izdvojila retro brendirane bicikle, dostupne svakom gostu za istraživanje Beograda.

Dolazite iz „agencijskog sveta”. Koja je razlika u radu i, pre svega, u dinamici rada, kada je agencija i firma u pitanju?

Agencija daje širinu i jedno iskustvo koje je nezamenljivo. Razne industrije, projekti i klijenti osiguravaju da nikad ne bude dosadno, a dinamika je velika. S druge strane, kompanija daje dubinu u pogledu bavljenja jednim brendom dugoročno i sveobuhvatno. Tu leži glavna razlika. Agencije su angažovane da se bave jednim delom posla, a od same kompanije zavisi kakva je razlika u dinamici rada. Ja sam prešla u hotelijerstvo, gde je ona još veća, ali na drugačiji način. Hotel je živa stvar, stalno se nešto događa, stvari se brzo menjaju i neverovatno je zanimljivo. Pitanje je šta više volite, da li da skačete sa cveta na cvet ili da pustite korenje duboko.

Šta mislite o influenserima kao marketinškom alatu? Koliko je korišćenje influensera efikasno?

Iako je „influenser” reč novijeg doba, sȃm koncept nije. Angažovanje poznatih ličnosti za promociju brenda jedna je od taktika PR-a, koja se i ranije uspešno primenjivala, samo je razlika u tome što su danas svima dostupni kanali putem kojih se postaje „poznat”. To je sjajno, jer otvara nove mogućnosti. Ja obožavam da radim sa influenserima, jer su izuzetno kreativni. Zajedno dođemo do sjajnih ideja i autentičnog sadržaja koji brend može da iskoristi i za svoje marketinške kanale. Verujem da je saradnja uspešna onoliko koliko smo vešti da odaberemo prave predstavnike za svoj brend. Oni su tu da prenesu poruku, a kakav će biti rezultat, zavisi od njihovog kredibiliteta kod ljudi koji ih prate. Pustite ih da stvaraju na svoj način i uspeh neće izostati.

Gde je budućnost marketinga: u tehnologijama ili ljudima?

Ne možemo da znamo šta budućnost nosi, jer se tehnologija previše brzo razvija. Međutim, sigurna sam da nema potrebe da govorimo o jednom ili o drugom. Mi ćemo uvek biti tu, a tehnologija treba da nam bude desna ruka u postizanju ciljeva koje nikada ne bismo mogli sami. Mislim da je budućnost u sinergiji i korišćenju tehnologije da uvećamo naše sposobnosti, ne da ih zamenimo. Uređaji nam neće odgovoriti na ona suštinska ljudska pitanja o tome šta ljudi žele i kako najbolje da izazovemo emociju, ali će nam znatno olakšati stvaranje inovativnih sadržaja i novih načina da emociju i poruku prenesemo.

_________________________________________________________

Novi meni i rebrendiranje restorana


Šta planirate za naredni period od marketinških aktivnosti?

Kao što sam već napomenula, kod nas je uvek živo. Najnovije što pripremamo i trenutno najveći projekat jeste rebrendiranje restorana i predstavljanje novog menija. Imamo visoke ciljeve i želimo da predstavimo „fine dining” kakav dosad niste imali prilike da probate u Beogradu. Inspirisan najboljim od francuske kuhinje, restoran nosi naziv „L’Adresse”. Već u oktobru moći ćete da probate autentična jela i doživite jedinstveno gastronomsko iskustvo na novoj adresi luksuza.

Izvor: BIZLife magazin