Kraj za IRITIRAJUĆE reklamne poruke i mejlove

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Izmenama Zakona o elektronskoj trgovini predviđa se kazna od 100.000 dinara za trgovinske kuće koje svoje kupce, bez njihovog pristanka, zatrpavaju reklamnim SMS porukama ili mejlovima.

Isto važi i za slučaj kada je potrošač dao svoj pristanak trgovcu, ali ga je posle povukao i više ne želi da prima reklamna obaveštenja. Za trgovine registrovane kao preduzetničke radnje, iznos kazne je niži – 20.000 dinara.

U oba slučaja, kada sam potrošač nije jasno pristao da elektronskim putem prima razne reklame, ili trgovac ignoriše njegovu „odjavu“ sa tih servisa – inspekcije će trgovcima izdavati prekršajne naloge sa razrezanim fiksnim kaznama.

U Ministarstvu trgovine i telekomunikacija, koje je predlagač izmena zakona, objašnjavaju da nadzor nad sprovođenjem ovog zakona ima tržišta inspekcija. Upravo njoj potrošači mogu da upute prijavu, ukoliko dobijaju komercijalne poruke na koje nisu pristali.

Ipak, upozoravaju na „sitna slova“ koja mogu da znače da su trgovcu pribavili pristanak potrošača. Važno je i da potrošači pažljivo čitaju uslove kupovine na internetu. Često se dešava da kupac klikom pristane da dobija komercijalne poruke, ukazuju u resornom ministarstvu.

Upravo zato je zakonom omogućeno da potrošač svoj pristanak opozove. Takođe, predviđena je i obaveza trgovca da redovno proverava da li se neko od potrošača odjavio sa takve reklamne liste, šaljući svoj opoziv.

Na reklamnu listu trgovaca građani mogu da dospeju i prilikom elektronske kupovine na internetu, ali i prilikom regularne kupovine u prodavnicama, pa i reklamacije već kupljenog proizvoda.

Praktično, svaka situacija gde kupac ostavlja svoje kontakt telefone i mejl adrese za trgovca predstavlja dragocenu bazu podataka.

Izvor: Novosti

Foto: Pixabay