Male tajne velikih digital menadžera

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Jelena Ovuka, senior digital menadžer i jedna od predavača na Web Content Creator kursu

Social Media Manager, Community Manager, Digital Manager i drugi nazivi za slična zanimanja u poslednjih nekoliko godina postali su izuzetno popularne i sve traženije profesije, naročito među mlađom populacijom.  Zbog čega je tako? Sa jedne strane, sve više brendova i kompanija uviđa važnost i benefite prisustva na društvenim mrežama, dok sa druge strane, oni koji koriste društvene mreže u privatne svrhe, misle da ih dovoljno dobro poznaju da mogu da vode i biznis naloge. Istina je da se ton, način, forma i sadržaj komunikacije i te kako razlikuju između privatnih i biznis profila i naloga na društvenim mrežama.

Ne postoji unificirana formula kako uspešno voditi biznis stranicu na Facebook-u, Instagram-u, LinkedIn-u, Twitter-u ili nekoj drugoj društvenoj mreži, jer komunikacija, pa i sam odabir društvenih mreža, kao kanala za sprovođenje iste, zavise od mnogih faktora, uključujući ciljnu publiku i ključne poruke.

Bez obzira na to da li vaša komunikacija korporativno ili brend orijentisana, da li vam je cilj da podignete vidljivost, prodate proizvod ili ispromovišete uslugu, kao i za koje ste se društvene mreže opredelili kao relevantne za vaš biznis, važno je da vaš nastup na društvenim mrežama privuče pažnju pre svega opšte javnosti, a zatim i vaše ciljne grupe. To znači da se morate izdvojiti od konkurencije, što se postiže originalnim sadržajem, ali uz to je potrebno i da budete na pravoj društvenoj mreži u pravo vreme, kako bi vaš sadržaj imao efekta. Kako to postići?

  1. Fokus

Ne morate biti prisutni na svim društvenim mrežama. Od vaših ključnih poruka i ciljne publike zavisi i odabir društvenih mreža za vašu komunikaciju.

Iako Facebook i dalje beleži najveći broj korisnika među mladima između 18-29 godina, ne treba zanemariti porast korisnika ove društvene mreže među populacijom od 30 do 49 godina, pa čak i od 50 do 64 godine. Stoga, ako se obraćate nešto starijoj i zrelijoj ciljnoj publici, potražite je na Facebok-u.

Sa druge strane, na Instagram-u je dominantna mlađa populacija, te je najveći broj korisnika ove društvene mreže u grupi od 18 do 29 godina. Ako želite da dođete do mladih, Instagram je pravo mesto za vašu komunikaciju. Instagram publika voli da vidi nove proizvode, pokažite im ih.

LinkedIn je rezervisan za nešto stručniju javnost i to onu od 30 do 49 godina starosti. Oni su zreli, sposobni, znaju šta žele i nemaju vremena za gubljenje, te im treba plasirati jasne i nedvosmislene poruke.

Na Twitter-u su takođe mladi, između 18 i 29 godina i to većinom fakultetski obrazovani. Tviteraši su stalnoj potrazi za vestima i novostima, oni traže ponude, akcije, revizije i ideje.

  1. Tajming

Vodite računa u koje vreme postavljate objave. Društvene mreže često menjaju algoritme po kojima prikazuju objave, zbog toga je važno „uhvatiti“ vašu ciljnu publiku bas onda kada je najveća verovatnoća da se ona nalazi na društvenoj mreži na kojoj želite da im plasirate sadržaj.

Na Facebook-u postujte krajem nedelje i to u 1 ili 3 popodne, na Instagramu ponedeljkom i četvrtkom između 8 i 9 ujutru, na LinkedIn-u sredinom nedelje između 5 i 6 popodne, na Twitter-u sredom oko podneva ili između 5 i 6 popodne.

  1. Sadržaj

Budite drugačiji, izađite iz okvira, igrajte se, prekršite pravila, samo tako ćete biti primećeni. I najvažnije od svega, rizikujte, jer često su najbolje ideje one koje na prvu ruku deluju suludo.

  1. Adaptacija

Koliko god atraktivan sadržaj imali, ne možete ga u istoj formi i obliku plasirati na različitim društvenim mrežama. Potrebno je prilagoditi ga karakteristikama same društvene mreže, ali i njenoj ciljnoj publici.

  1. Trendovi

Pratite kretanja i promene trendova. Društvene mreže su „živo biće“ rastu, sazrevaju i menjaju se iz dana u dan, nekada čak i iz minuta u minut. Budite spremni da prihvatite nove opcije i mogućnosti, da ih implementirate u vaše strategije digitalne komunikacije i sprovedete u delo u najkraćem roku.

Izvor: BIZLife