Marketing trendovi 2019: Kako da oglašavate svoj biznis na internetu?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Ako se bavite preduzetništvom onda sigurno znate koliku važnost marketing ima za razvoj vašeg biznisa. Oglasi su svuda oko nas, u prodavnicama, na uličnim bilbordima, u dnevnoj štampi, na televiziji, radiju. Ipak, internet je mesto gde ih ima najviše. Razvojem modernih tehnologija, globalna mreža je postala neiscrpan izvor resursa i mesto gde definitivno morate biti prisutni ako želite da vaš biznis uspe.

Postoje brojni načini reklamiranja na internetu, razni oblici digitalnog marketinga, a mi vam u ovom tekstu predstavljamo nekoliko strategija koje vam na efikasan način mogu pomoći da svoj proizvod ili uslugu učinite vidljivom za što širi krug potencijalnih potrošača.

Oglašavanje na Guglu ili preko društvenih mreža, SEO optimizacija, oglašavanje na mobilnim uređajima, video oglasi, nativno oglašavanje… Sve ove strategije ne zahtevaju od vas ogromne novčane izdatke, a ukoliko ih primenite na pravi način daju daleko bolje rezultate od bilo kog oblika tradicionalnog oglašavanja, često veoma skupog. Pritom, veoma je važno imati u vidu da je potrebno koristiti kombinaciju više različitih strategija internet marketinga, jer ulaganjem u samo jedan tip onlajn oglašavanja teško da možete unaprediti vaše poslovanje.

Zašto je internet marketing toliko važan?

Statistika pokazuje da internet svakodnevno koristi blizu 60% stanovnika naše planete. Ljudi surfuju internetom zbog zabave, druženja, društvenih mreža, ali svakako i zbog praktičnijih razloga – radi proširivanja svog znanja ili zato što tragaju za nekim proizvodom ili uslugom.

Na internetu danas možete naći oglase za kupovinu i prodaju svega, od igle do lokomotive. Preko interneta je, dakle, najlakše pronaći potencijalne kupce i klijente. Upravo zbog ove činjenice, sasvim je jasno da preduzetnici, ako žele da otvore sebi put ka uspehu, moraju da oglašavaju svoj biznis na internetu.

Ovo su strategije internet oglašavanja koje su u 2019. godini jako popularne i pouzdane.


#1 Oglašavanje na društvenim mrežama

Osvrnite se oko sebe – da li poznajete više od 5 odraslih osoba koje nemaju profil na nekoj društvenoj mreži? Odgovor znamo unapred, i bez obzira da li je u pitanju Fejsbuk, Instagram ili bilo koja druga društvena platforma, broj njihovih korisnika iz dana u dan nezaustavljivo raste.

Društvene mreže imaju svoje kanale preko kojih se korisnici sličnih interesovanja povezuju. Oni formiraju grupe gde razmenjuju svoja iskustva i mišljenja, dele interesantne sadržaje, traže i pružaju savete ostalim korisnicima. Ovakva koncentracija ljudi sličnih interesovanja na jednom mestu idealan je način da doprete do ciljane grupe korisnika, tj. do potencijalnih potrošača kojima bi vaš proizvod ili usluga mogli da budu zanimljivi.

Samim tim, društvene mreže su mesto gde najlakše možete definisati i pronaći ciljanu grupu potrošača. Oglasi na društvenim medijima predstavlja savršen način da razvijete sopstveni brend, kao i da privučete nove kupce za vaše već postojeće proizvode i usluge. Istovremeno, društvene mreže vam daju puno prostora i za plasman novog proizvoda i usluge, pa zbog svega prethodno navedenog, one obavezo treba da budu deo vaše strategije oglašavanja na internetu.

#2 Google ads (Gugl oglasi)

Plaćeno oglašavanje na Guglu, preko njihove PPC platforme Google Ads, takođe je opcija oglašavanja koju morate razmotriti. Sa više od 3 i po milijarde pretraživanja dnevno, Gugl je najpopularniji internet pretraživač na svetu, i kao takav predstavlja savršeno mesto da postavite vaš oglas.

Gugl ads funkcioniše tako što na osnovu zadatih ključnih reči i demografskih podataka umesto vas bira ciljanu grupu korisnika kojima će prikazati vaš oglas, a vi plaćate samo za one korisnike Gugla koji su na vaš oglas i kliknuli nakon što su ga videli. Oglašavanje na Guglu je odlična opcija za brzo postizanje rezultata, ali isključivo je treba koristiti u kombinaciji sa drugim oblicima internet marketinga, pre svega u kombinaciji sa SEO optimizacijom.


#3 SEO optimizacija

Optimizacija za pretraživače (skraćeno SEO) predstavlja dugoročnu strategiju digitalnog marketinga sa svrhom promovisanja neke web lokacije, bloga, poslovnog sajta, portala ili web prodavnice. Glavni zadatak ove strategije je da poveća organski saobraćaj prema željenom web mestu, na taj način što odgovarajućim SEO tehnikama povećava vidljivost tog web mesta u pretraživaču.

SEO je odlučujuća strategija ne samo za rast broja posetilaca, već i za jačanje autoriteta vašeg sajta. Obuhvata više važnih on page i off page segmenata, kao što su analiza ključnih reči, optimizacija meta opisa, kreiranje kvalitetnog i relevantnog sadržaja, izgradnja povratnih linkova prema vašem sajtu itd.

Ova strategija ne daje brze rezultate i zahteva puno kompleksnih koraka, a samim tim i puno znanja i strpljenja, ali je na dugoročnom planu neprikosnovena i daje vam ogromne šanse za uspeh na polju internet poslovanja.

#4 Video oglašavanje

Najnovija statistika pokazuje da skoro 80% celokupnog onlajn sadržaja čine upravo video zapisi, a sve su prilike da će se taj procenat još više uvećati u skorijoj budućnosti. Pitate se zašto? Odgovor je jednostavan – video sadržaji na internetu privlače najviše pažnje korisnika i najzabavniji su. Ovo pokazuje da korišćenje video sadržaja u svrhu oglašavanja treba obavezno da uvrstite u vašu marketinšku strategiju.

Video oglase možete postavljati na internetu na različite načine. Na primer, možete angažovati nekog popularnog jutjubera ili Influensera, a video oglase lako možete postaviti i na društvenim medijima, na sopstvenim sajtovima ili na sajtovima trećih lica kojima ćete za emitovanje vašeg video oglasa plaćati dogovorenu sumu.

Ako je video sadržaj koji plasirate na internetu kvalitetan, interesantan i koristan, velike su šanse da postane viralan, a time značajno raste i mogućnost da vaš proizvod/usluga dospeju do ogromnog broja potencijalnih kupaca.


#5 Oglašavanje na mobilnim uređajima

Mobilni telefoni su postali usko vezani za naš svakodnevni život i kao takvi oni su glavni alat u rukama internet korisnika, vaših potencijalnih potrošača. Samim tim oglašavanje na mobilnim uređajim treba da bude jedan od glavnih prioriteta u vašoj marketinškoj kampanji.

Pre svega je važno da vaš poslovni web sajt bude mobile frendly, a osim toga možete koristiti i tekstualne poruke za SMS kampanje sa ciljem da privučete nove potrošače, da im predstavite svoj brend, svoju najnoviju ponudu i sl.

Više od 35% svetske populacije korisni mobilne telefone svakodnevno, pa je sasvim jasno da kvalitetan mobilni marketing može podići vaše poslovanje na viši nivo.

#6 Native oglašavanje

Još jedan oblik digitalnog marketinga koji je danas jako popularan, i koji vam pruža čitav spektar opcija da na internetu reklamirate svoj brend, svoj proizvod ili uslugu, jeste native oglašavanje. Glavna prednost native (prirodnih) oglasa jeste to što ih možete savršeno uklopiti u sadržaj na bilo kom web mestu na kome želite da oglašavate vaše poslovanje.

Native oglas postavljate kroz sam sadržaj na sajtu, tako što obradite određenu temu koja ima veze sa vašim proizvodom ili uslugom i koja će posetiocima sajta pružiti korisne informacije i savete. Na taj način, sam oglas publici i ne izgleda kao reklama, već kao još jedna korisna informacija. Reklama se provlači kroz sam sadržaj i tako, umesto da ometa korisničko iskustvo, ona ga u stvari unapređuje. Tako svojim potencijalnim potrošačima u jednom potpuno neprimetnom i nenapadnom obliku možete ponuditi svoj proizvod ili uslugu.

Native oglašavanje možete koristiti na sopstvenim web sajtovima, kao plaćene reklame (oglase) na sajtovima trećih lica, na društvenim mrežama, pa čak i u samim pretraživačima. Osim toga, postoje i platforme za native oglašavanje koje oglašivačima obezbeđuju mogućnost da svoje oglase postavljaju na najrazličitijim web lokacijama, prema sopstvenim kriterijumima. Takvom praksom možete postići izvanredne rezultate – ponudu svojih proizvoda i usluga postavljate tamog gde i treba da se nađe – na relevantnim web mestima koje posećuju ljudi koji upravo pripadaju vašoj ciljanoj grupi potrošača.

Izvor: Bizlife

Foto: Promo