MEDIJA TRENDOVI 2019: Influenseri na društvenim medijima mikro-influenseri i ROI

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Influenseri na društvenim medijima imaju sve veći uticaj, a mnogi od njih imaju više pratilaca od malih nacija. Sa druge strane, trend mikro-influensera je u porastu. Ljudi sa dobrim ugledom na veoma značajnim tržištima i tržišnim nišama zovu se mikro-influenseri. Oni obično imaju manje od 10.000 pratilaca. Ipak, imaju značajan uticaj na malom tržištu.

Pošto su to stručnjaci u svojim oblastima, njihov glas je važan za publiku kojoj pružaju uslugu. Kompanije se mogu direktno obratiti malim segmentima i pokrenuti odluke o kupovini uz pomoć mikro-influensera. Kombinujući snagu 20-30 mikro-influensera, kompanije mogu kreirati uspešnu marketinšku kampanju sa influenserima bez trošenja previše dolara.

Sa druge strane, što brendovi više počinju da ulažu u marketing angažovanjem influensera, veća je potražnja za praćenjem uspeha njihovih kampanja. Na tržištu je dostupan veliki broj alata koji pomažu ne samo da pratite povrat na uložena sredstva od marketinga angažovanjem influensera, već i da utvrdite prave influensere za pristup određenom brendu.

U 2019. godini, UTM parametri za praćenje povrata na uložena sredstva od marketinga angažovanjem influensera biće od ključnog značaja. To podrazumeva označavanje bilo kakvih dolaznih veza na vaš veb-sajt, koje dajete influenserima kao CTA. Prikazivanje izvora, medija i imena pomoći će vam da pratite (u Gugl analitici) iz koje konkretne kampanja je došao saobraćaj na vaš veb-sajt.

Influenseri u Srbiji?

Iako se digitalne kampanje u Srbiji sve više kreću ka kampanjama gde klijent plaća reklamu po njenom učinku (eng. performance) radije nego ka kampanjama podizanja svesti, influenseri sa društvenih medija najviše se angažuju u kampanjama podizanja svesti (nasuprot svetskom trendu), a većina oglašivača meri samo broj impresija.

Pošto je tržište Srbije i dalje malo, a cene su relativno niske, to nam omogućava da angažujemo vodeće influensere po razumnoj ceni. U Srbiji postoje dve vrste influensera: Instagram i Jutjub influenseri.

Najpopularniji influenseri na Instagramu su devojke sa sadržajem u vezi sa modom i šminkom – Zorannah (905 000 pratilaca), Marija Žeželj (649 000 pratilaca), Jana Dačović (619 000 pratilaca), Lea Stanković (388 000 pratilaca) itd. Na Jutjubu, sa druge strane, najpopularniji kanali su za igranje igrica (eng. gaming) i smešni skečevi i prenkovi: Muđa (1,3 miliona pretplatnika), Baka Prase (916 000 pretplatnika), Stuberi (720 000 pret.), Đota (611 000 pretplatnika), Yasserstain (575 000 pret.) itd…

Izvor: Direct Media United Solutions

Foto: Pixabay