Naše aktivnosti kreću od potrošača

PinterestFacebookTwitterShare

Istina je da, kada imate jedan uspešan i toliko voljen brend, posao u marketingu nije nimalo lak. Snažan brend, kao što je „Plazma”, dovoljno je jaka platforma za nadograđivanje i rast, kaže za BIZLife magazin Milica Šetka, direktorka marketinga u kompaniji „Bambi“ i dodaje da je to ujedno i velika odgovornost na timu ljudi, „koji se iz dana u dan, iz godine u godinu, trudi da potrošačima uvek ponudi novu dodatnu vrednost za brend koji vole.“

Koliko su situacije kao što je, na primer, bila ona u viralnom spotu momaka iz Prištine koji švercuju „plazmu”, u stvari, dobra reklama? Kako ste se vi u „Bambiju” nosili sa tim?

Viralni spot koji pominjete govori o emociji koju potrošači osećaju prema „plazmi”, pa je, samim tim, i zanimljiv primer kako ljudi, koristeći određeni brend, komuniciraju u pojedinim situacijama. Kontinuirano osluškujemo šta potrošači pričaju o našim brendovima. Značajne su nam poruke koje dobijamo od zadovoljnih potrošača podjednako kao i one koje dobijamo od nezadovoljnih. Zadovoljni potrošači su najsnažniji ambasadori brenda. „Word of mouth” jedan je od važnih kanala komunikacije i sigurno ne postoji bolji i autentičniji način komunikacije od pozitivnog iskustva koje je potrošač imao sa vašim brendom i daljeg prenošenja tog iskustva na druge. S druge strane, izuzetno je važno razumeti poruke nezadovoljnih potrošača. Često se dešava da su njihova nezadovoljstva rezultat neke netačne informacije ili poluinformacije, pa je komunikacija koju kao brend/kompanija imamo sa njima izuzetno važna, jer želimo da im pružimo pravu informaciju ili da im zahvalimo na tome što su podelili sa nama svoje nezadovoljstvo.

Čemu „Bambi” poslednjih godina pridaje najviše pažnje kada su marketinške komunikacije u pitanju? Da li su to društvene mreže, tradicionalni mediji ili nešto drugo?

Ciljne grupe brendova kompanije „Bambi” veoma su raznolike, a svaka od njih ima različite zahteve i očekivanja. Zbog toga je neophodno da budemo prisutni svuda i da komuniciramo na zanimljiv i svojstven način, blizak svim ciljnim grupama kojima se obraćamo. Dobra kombinacija medija i pokrivenost pojedinih kanala komunikacije svakako su bitan element uspešne komunikacije. Sa tinejdžerima najčešće komuniciramo na društvenim mrežama i drugim onlajn kanalima, u zavisnosti od brenda, neretko komuniciramo i putem influensera. Do starije populacije i dalje se efikasnije dopire kroz tradicionalne kanale komunikacije. Društvene mreže još uvek redefinišu korisničko iskustvo. Svedoci smo na koliko brzoj osnovi se sve menja i koliko određeni alati koje nam društvene mreže pružaju mogu da pomognu u komunikaciji sa potrošačem. Bitan je ton kojim se obraćamo. Onaj ko je zadužen za komjuniti menadžment mora da poznaje brend, ali i da poznaje osobu sa druge strane koja se obraća brendu, kako bi se na adekvatan način prilagodio upravo tom potrošaču.

Na čemu će biti fokus u narednom periodu?

Rast kompanije „Bambi” velikim delom je generisan inovacijama, tako da će nam i u narednom periodu fokus biti na daljem jačanju portfolija kroz inovativne proizvode i koncepte kojima se trudimo da odgovorimo na brojne već izražene trendove, kao i da kreiramo neke nove. Potrošači kontinuirano traže proizvode koji prate njihov životni stil i brendove sa kojima se mogu identifikovati i zato je važno na koji način ćemo uspeti da se prilagodimo životnim navikama naših kupaca. U pitanju je kontinuirani proces unapređivanja u svim sferama poslovanja u koji ulažemo puno pažnje, truda i resursa kako bismo i dalje bili prepoznati kao lideri i inovatori na tržištu.

Kakve osobine su potrebne da bi se danas radilo u marketingu?

Funkcija marketinga se, zavisno od kompanije, različito definiše. U „Bambiju” su ključne aktivnosti u marketingu vezane za strateški razvoj brenda i portfolija sa fokusom na consumer marketing. To znači da za većinu aktivnosti koje sprovodimo polazimo od potrošača i različitih informacija koje od njih dobijamo. Pomenula sam da nam je, kao kompaniji, veliki fokus na inovacijama, tako da imamo unutar tima veliku ekspertizu u domenu razvoja proizvoda. Kada ovome dodamo razvoj komunikacione strategije, kao bitan alat razvoja snage brenda, svakako da govorimo o veoma različitim kompetencijama unutar marketinškog tima, na čijem unapređenju i jačanju kontinuirano radimo.

Nije lako generalizovati osobine potrebne da bi se neko danas uspešno bavio marketingom, ali sigurno je da govorimo o svestranim ljudima koje, pored kreativnosti, dinamičnosti i komunikativnosti, karakteriše i sposobnost strateškog razmišljanja, predviđanja okolnosti i prilika za rast i razvoj, upornost, analitičnost, sistematičnost. Uvek volim da pomenem da su ljudi koji rade u marketingu najčešće prvi ambasadori uvođenja novina i pozitivnih promena, pa je, samim tim, potrebno i da zrače specifičnom energijom. Ukoliko menadžer brenda nije sposoban da neku svoju ideju prvo interno, u kompaniji, uspešno iznese i promoviše, pridobije podršku ljudi koji rade u proizvodnji do same prodaje, koja je zadužena za uspešnu egzekuciju te ideje na terenu, najverovatnije da neće imati uspeha ni na tržištu kod potrošača. Strast i ljubav prema poslu kojim se bavite, uostalom, kao i u bilo kom drugom poslu ‒ bitne su pretpostavke uspešnog bavljenja marketingom.

_________________________________________________________

Da li je budućnost marketinga u tehnologijama ili ljudima?

Budućnost, po mom mišljenju, donosi mešavinu ova dva trenda. Koliko god se tehnologije budu razvijale u godinama pred nama, ljudsko prisustvo nikada neće moći u potpunosti da se zameni. U našem poslu će i dalje biti veoma važno ljudsko iskustvo, da znamo šta je to što potrošači žele. A da biste to postigli, morate dobro poznavati svoj brend ‒ šta je to što vaš proizvod ili uslugu dodatno izdvaja i zbog čega se potrošači odlučuju za ono što vi za njih kreirate. Tačno je da je sveprisutan trend personalizacije, potrošači sve više vole da im se obraćate kao pojedincu, a ne kao delu neke veće ciljne grupe. Verujem da će se ovaj trend samo dalje produbljivati. Ono gde vidim preplitanje dva pomenuta trenda jeste činjenica da će nam u daljem razvoju anticipiranja potreba, kao i komunikacije sa potrošačima, nove tehnologije dosta pomoći.

Izvor: BIZLife magazin

Komentari 1

  1. Mira

    Plazma vise nema isti ukus kao sto je imala, niti je kvalitet proizvoda isti.Ukoliko osluskujete pptrebe potrosaca onda je do vas morala doci informacija koliko smo nezadovoljni ukusom plazme koji vise definitivno nema istu recepturu kakva je bila…Uzas!Razmislite malo o tome!Kvalitet ambalaze je daleko losiji nego sto je bio!