Novi marketinški trend u Japanu: Kada pazuh i butina postanu reklamni pano

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Nakon egzibicija sa reklamama na telima ljudi na Zapadu, uključujući i ekstremne primere pojedinaca koji su tetovirali imena kompanija kako bi ostvarili brzu zaradu, ovaj vid promocije je postao najprisutniji u Japanu, gde se kao oglasni prostor iznajmljuje gotovo svaki deo ljudske kože, a najpopularnije su ženske butine.

Inovacije sa ljudskim telom u „Zemlji izlazećeg sunca“ nisu samo stvar ličnog izbora u shvatanju mode, već predstavljaju i najnoviji trend u tamošnjoj reklamnoj industriji. Japanci, naime, reklamiraju svoje biznise na ljudskim telima, ali ne u vidu pokretnih panoa, kao nekada u SAD, već lepljenjem promotivnih poruka na manja, no veoma vidljiva mesta. Pored butina, jedno od njih je pazuh, koji može biti itekako uočljiv u letnjim mesecima kada se putnici u gradskom prevozu drže za visoko podignute šipke.

Ali zašto plaćati reklamu na nečijem pazuhu, umesto na zidu tunela kojim prolazi metro? „Zato što su ljudi već oguglali na reklame i izvežbali su se da ih ignorišu kada se pojavljuju na uobičajenim mestima za promociju“, kažu iz Wakino Ad Company, marketinške kuće čije ime u prevodu znači „Kompanija za oglašavanje pod pazuhom“. Oni objašnjavaju da ljudski mozak uglavnom blokira neželjene sadržaje poput reklama, ali da ne može odoleti neobičnim i neočekivanim slikama, kao što je šarena nalepnica ispod pazuha osobe pored koje stojimo u prevozu. Tetovaža brenda koji najviše plati

Kako pišu Biznis i finansije, a prenosi Nedeljnik, Pomenuta japanska kompanija je relativno nova na tržištu reklamiranja na telu, ali je već privukla veliku pažnju publike. Ona pronalazi mlade devojke privlačnog izgleda, koje povezuju s naručiocima reklama i kada se sklopi ugovor, njihov je zadatak da se kreću po gradskom prevozu i svima pokazuju plaćenu oglasnu poruku.

Prvi oglašivači ove kompanije bile su kozmetičke kuće, sa proizvodima za uklanjanje dlačica ispod pazuha, ili za negu ovog dela tela. Wakino, obodren početnim uspehom, pokušava da pridobije i druge klijente, proširivši ponudu i na muške modele. Redovno organizuje kastinge za negovane pazuhe, a oni koji ih prođu dobijaju šansu da rentiraju ovaj deo tela kao oglasni prostor za 90 dolara po satu. Stručnjaci za „reklamiranje na telu“ mudro savetuju da privlačan pazuh i generalno izgled, ipak, nisu dovoljni za uspešnu promociju, već da je potrebno osposobiti modele da umeju da odgovaraju i na pitanja o brendu koji reklamiraju, a koja će im saputnici u javnom prevozu sigurno postavljati.

Reklamiranje na telu se u Japanu izuzetno „primilo“. Najpopularniji deo tela u ovoj industriji su butine mladih Japanki, koje služe kao oglasni panoi. Kriterijum za bavljanje ovim poslom je da su modeli punoletni, da imaju lepe noge i da nose što kraću odeću, kako bi „reklamni prostor“ bio što uočljiviji. Interesovanje za ovaj vid oglašavanja koristile su brojne kompanije i organizacije i – treba li naglašavati – pre svega one kojima su ciljna grupa muškarci. Tokom ekspanzije reklama na butinama, zarada od ovog posla je bila sasvim pristojna, tako da se njime bavilo oko 3.000 mladih Japanki.

Izvor: Biznis i finansije, Nedeljnik

Foto: Pixabay