O marketingu nekad i sad iz pera 88 autora

U Svečanoj sali upravne zgrade Beogradskog sajma predstavljena je javnosti monografija, čiji je naslov “Svedočanstva o jednom vremenu – o svetu marketinga nekada i sada”, koja ima 88 autora, a sve na inicijativu Jozefa Ivana Lončara.

Inicijator i jedan od autora, Žozef Lončar se marketingom bavi od 1962. godine, poreklom je iz Pančeva i važi za jednog od najvećih marketinških stručnjaka u eri stare Jugoslavije. Kaže da knjiga sadrži podatke vezane za istoriju, poslovne slučajeve, ali i podatke iz sveta marketinga koji nigde ranije nisu objavljeni.

“Knjiga je sinteza teorije i prakse, u toj knjizi je samo 11 profesora, 77 je praktičara. Često mnogi od njih znaju više o struci, nego profesori jer su svaki dan svetski putnici, dok naši profesori nemaju tu mogućnost”, istikao je Žozef Lončar.

 

Autorski prilozi, od kojih je knjiga sastavljena, slobodni su sastavi koji govore o vremenu nastanka reklama, oglašavanja i tržišnih komunikacija pa sve do nastanka i razvoja marketinga i srodnih predmeta. Autori su se pozabavili i razvojem odnosa sa javnošću, digitalnim marketingom, primenom interneta u razvoju komunikacija, političkim ali i marketingom u najrazličitijim oblastima privrede i društva.

O ovim temama govorili su dr Tatjana Mamula, direktorka istraživačke agencije MASMI, Miroslav Šutić, osnivač najstarije agencije za marketinška istraživanja PARTNER, Miša Lukić, osnivač i direktor novoosnovane agencije „New Strategy, Business Design Consulting“ i Igor Černiševski, kome je osnovna preokupacija digitalni marketing a zaposlen je u specijalizovanoj agenciji „Direct Media“. Moderator panela bila je dr Milica Slijepčević, direktorka marketinga Dunav osiguranja, a diskusiju je animirala Gordana Vlajić, „odgajana pod čekićem“ MARK-PLANA.

“Žosef Lončar je zaista jedan od velikih učitelja, ne samo u Srbiji, nego i za vreme stare Jugoslavije i mislim da svi negde treba da mu budemo zahvalni, uključujući i mene, za sve ono što je uradio za našu struku”, istakao je Miša Lukić – vlasnik agencije New Startegy.

Milica Slijepčević, profesorka na Fakultetu za menadžment i Fakultetu digitalnih umetnosti Univerziteta “Metropolitan”, dodaje: “U ovoj knjizi su sistematizovana određena znanja koja su kroz iskaze ličnosti koje su zaista obeležile jednu epohu, s jedne strane, i s druge strane, kroz jedan korpus mladih ljudi koji sasvim sigurno grabe krupnim koracima napred.”

Monografija je napisana na preko 500 stranica, sadrži obilje tekstova, fotografija i ilustracija, ukupno 88 autora i predstavlja istoriografski trag marketinške epohe koja je za nama. Tokom predstavljanja knjige uručene su i posebne plakete sa zlatnim perom i prigodni pokloni vinarije Mačkov Podrum, kao i Banatski Kalvados, destilerije Margan Plus.

Izdavač knjige je dugogodišnja pančevačka agencija SVET MARKETINGA, za više informacija o izdavaču i mogućnosti naručivanja knjige posetite sajt, www.taboomagazine.org