„Plug&Play”

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Irena Smiljanić, Corporate and Government Affairs Manager, East Adriatic Markets, Mondelēz International

Nedavno sam sa grupom mladih influensera bila na jednom kraćem putovanju. Pravih influensera, onih sa desetinama hiljada pratilaca i ozbiljnim brojem lajkova. S obzirom na to da lagano gazim srednje godine (jedva sam ovo uspela naglas da kažem), pitala sam se kako će izgledati provesti dane sa toliko mlađim, nepoznatim (meni), a vrlo popularnim, uticajnim mladim ljudima, sa kojima ništa, ama baš ništa zajedničkog nemam. Vratila sam se puna utisaka i opet osvešćena da, ma koliko se borila i vežbala sebe i razvijala se, eto, dozvolim i dalje da budem poneta predrasudama. Zašto ovo kažem? Zato što je bilo ‒ zabavno, drugačije, puno života, puno zanimljivih priča, puno smeha. Shvatila sam da postoji nešto što im je svima zajedničko: ogromna harizma, puno rada, konstantnog rada, posebnosti svakog od njih i da se, zapravo, i ne razlikuju toliko od mene, koja imam ozbiljno iskustvo, i to u multinacionalnoj korporaciji. Šta je ono što im je zajedničko? Svi imaju, svako u svojoj sferi delovanja, gotovo opipljiv, snažno razvijen lični brend. Lični brend od koga su napravili unosan biznis. Biznis koji je jednako ozbiljan kao onaj koji kojim se bave korporativni ljudi kojima sam okružena. Pune agende, isplanirane dane nedeljama unapred, pripreme za svaku sledeću aktivnost. Poslovni ljudi, kao i ja i svet koji me okružuje.

Kreiranje ličnog brenda decenijama unazad sastavni je deo čitavih ozbiljnih studija koje se time bave i smatram da tema nikada nije bila važnija nego danas. Personalni brend bismo mogli definisati instrumentom za prezentovanje nas samih, kako u privatnoj, tako i u profesionalnoj sferi. Građenje ličnog brenda postalo je i tema kojom se bavi popularna psihologija i, kao rezultat, imamo ogroman broj knjiga, „lajf koučeva”, rubrika i blogova sa idejom da pomognu pojedincu da kreira svoj imidž. U okvirima popularne psihologije, saveti se najčešće svode na to da se postane više od onoga što jesmo i šta je ono što bi trebalo da budemo, a stručne studije daju čitav set saveta kako da se samoizgradimo.

Šta je ono što je ključno za lični brend? Mislim da je prvi korak prepoznati svoje potencijale i razviti se u njihovim okvirima, razviti bazu veština koju imamo i ostati autentičan.

Kako postati osoba sa snažnim ličnim brendom? Potencijal je tu, u svakome od nas. Ovde moram da napomenem da postoji određen broj onih sa „urođenim” ličnim sposobnostima, što ih, u neku ruku, čini i vrhunskim talentima, imaju preduslov da budu „Plug&Play” osoba i, rekla bih, mnogo veći broj onih koji tek treba da razviju sopstveni brend. Preduslov za to je da osoba najpre spozna svoje kvalitete, što nije uvek lako, i često mentorstvo ovde može da učini dosta. Svako od nas ima u sebi čitav set veština, sferu interesovanja i tema koje nas privlače. Sve navedeno jeste polaz za ono što možemo da utkamo u svoj lični brend. I ovde počinje ozbiljan rad.

Informacije i novi trendovi su svuda oko nas. Traganje za onim što će od nas napraviti najbolju verziju sebe trebalo bi da bude jedan konstantan proces, jer se svet menja brzinom koju je gotovo nemoguće stići. Ako pretpostavimo da smo kreirali sebe kao brend, da li je to održivo? Svakako, ali uz konstantan rad, rad na sebi, stalnu nadogradnju. Praćenje inovacija, koje su, zahvaljujući tehnologiji, tu, nadohvat ruke, njihovo usvajanje i prilagođavanje nama samima, uzimanje onoga što nas čini „apgrejdovanom” verzijom sebe i odbacivanje onoga što trend sa sobom nosi, a što nije u skladu sa našom ličnošću. U tome leži čitava umetnost održivosti ličnog brenda. Osobe sa snažnim sopstvenim imidžom, koji je deo njihovog „ja”, autentičan, zapravo postaju uzor. Dobijamo jednu potpuno novu kategoriju najboljih pojedinaca, koji dalje mogu da se razvijaju i razvijaju druge, jednu novu kategoriju influensera, u ovom slučaju mislim na ljude u biznisu. Vaš lični brend treba da bude istinski odraz vaših veština, strasti, vrednosti i uverenja.

Lični brend je danas lako promovisati kroz internet publikacije, časopise, televiziju, radio, socijalne mreže. Mediji su u stalnoj potrazi za ekspertima koji mogu deliti svoje iskustvo sa publikom. Socijalne mreže, na kojima smo svi prisutni, povlače i potpunu izloženost osobama koje nas prate, a mi ne posedujemo niti kontrolišemo bilo koju društvenu platformu na kojoj smo prisutni i sa njima treba biti oprezan. U isto vreme, pružaju nam mogućnost plasiranja samih sebe, ali i kreiranja velike mreže kontakata.

U uvodu sam pomenula svoje iskustvo sa putovanja sa grupom influensera, kojima bih volela i da poentiram ovaj tekst. Biti nekoliko dana sa grupom međusobno potpuno različitih ljudi, značajno mlađih od mene, sa interesovanjima sa kojima sam verovala da ne rezoniram, osvestila me je u smislu da sam kod sebe prepoznala da sam (iako konstantno radim na tome) i dalje osoba sa predrasudama. Postoji razlog zašto su uticajni ‒ snažna energija, harizma i, zaista, posebnost svakoga od njih. Ako je formirani lični brend odraz onoga što mi zaista jesmo i ako smo kroz njega izvukli sve svoje potencijale, uticaj na druge dolazi kao logičan rezultat.

I za kraj, budite iskreni prema sebi, ne kopirajte. Uspeh može biti kratkog daha, ali ako nešto nije suština onoga što sami jeste, urušiće se, pre ili kasnije, kao kula od karata.

Izvor: BIZLife magazin