Sa kojim izazovima se danas susreću profesionalci u komunikacijama?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Piše: John Dalton, Director of LSPR Worldwide & Lead Trainer

U ekonomiji reputacije, poverenje funkcioniše kao uže koje sve drži zajedno – ako se jednom odmota, brendovi znatno slabe. Volkswagen je nedavno bio u centru skandala što se poverenja tiče, ali ako brend ima jaku reputaciju, može da se povrati – to je važan pozitivan efekat poverenja i reputacije. Brend, reputacija i strategija su poput tronošca – uklonite jednu nogu i on će pasti. Poverenje  je bezvremeno, ali pad poverenja u poslednje vreme može da objasni mnoge neobične promene koje se dešavaju – raspad političkih klasa, strah od migranata, sve veća nejednakost nakon kolapsa tržišta kapitala 2008. godine. Nije došlo ni do kakvih revolucionarnih promena kad je poverenje u pitanju, ali je poverenje jednostavno postalo deo mnogih modela poslovanja i ljudi sada očekuju transparentnost.

Internet je takođe narušio poverenje – kada imate višestruke izvore vesti, a sada i lažne vesti, čemu možete verovati? Ironija je u tome što je internet učinio brendove transparentnijim, dok je sa komunikacijom učinio suprotno. Odavno je prošlo vreme kada su ljudi dobijali informacije putem TV dnevnika ili novina – danas možete da pristupate ka više od 100 novih kanala na svom mobilnom telefonu!

Stalno se vrše preispitivanja kako sve ove promene komunicirati na najbolji način i kako brendovi moraju da se prilagode u pogledu poslovnog modela i korporativnih komunikacija. Ako brend može da komunicira istinsku svrhu, onu koja nailazi na odjek među mladima, ima veće šanse da uspe.

Da bi izgradila poverenje, kompanija mora da ima sledeće:

  • Brend obećanje i efektan sistem isporuke brenda
  • Postojano ponašanje: ispunjenje obećanja i spremnost da se učini sve za kupca
  • Saosećanje sa brigama i strahovima kupca
  • Dobar sistem obaveštavanja koji prati i sluša onlajn komentare (ORM)
  • Redovne revizije reputacije
  • Razvijene veštine upravljanja rizikom i problemima i kapacitete za pitanja od javnog značaja
  • Razvijen plan pripreme za krizu
  • Plan upravljanja reputacijom
  • Verodostojne poruke i jaku mrežu odnosa za prenos i angažovanje
  • Zanimljivu priču o brendu

Sve je više i više modela poslovanja u ekonomiji deljenja ili pristupa, koja se manje oslanja na fizičko vlasništvo. Sistemi vrednosti kod ljudi se menjaju tako da su oni sada manje skloni da kupe nov auto, već ga uzimaju na lizing i kasnije menjaju. Ovo predstavlja mogućnost i izazov za profesionalce u oblasti komunikacija jer poruke sada moraju da se šalju na veoma drugačiji način nego pre deset godina. Tramp, Bregzit i uspon gig ekonomije izazivaju ogromne promene u mišljenju i ukusu, i to brzinom svetlosti. Samo držanje koraka sa preovlađujućom psihologijom i sklonostima predstavlja izazov za većinu profesionalaca u oblasti komunikacija.

Dva značajna izazova za PR profesionalce i specijaliste za poslove od javnog značaja su uspon grupa koje vrše pritisak povodom određenog problema i globalni kolaps tradicionalnih struktura autoriteta. Grupe koje vrše pritisak povodom određenog problema zagorčavaju život brendovima, jer uvek postoji neki složeni problem koji, poput torte, može da se podeli na mnogo delova. Nestanak tradicionalnih struktura autoriteta je doveo do pojave lažnih vesti i smešne ideje da je sve na internetu jednake vrednosti u smislu tačnosti i kvaliteta kao kod priznatog autoriteta.

Više informacija o reputaciji, CSR-u i korporativnim komunikacijama možete čuti na predavanju Johna Daltona tokom Londonske škole za odnose s javnošću koja počinje 16.marta 2019.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo