Šta je sve potrebno za uspešnu Instagram stranicu?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Piše: Milica Trnavac, rediteljka, kreativna direktorka i predavač na Web Content Creator kursu

Instagram je platforma koja se iz meseca u mesec menja i prilagođava potrebama svojih korisnika.

Danas imamo Instagram galeriju, Instagram Stories, Instagram Live – Uživo, Instagram Boomerang, Instagram Highlights, Instagram polls, Instagram Archive – arhivu sa postovima iz prethodnih godina  i poslednju inovaciju IGTV. Od svog lansiranja Instagram je bio zabavna platforma koja nam je omogućila da kreativnim jezikom direktno komuniciramo sa korisnicima – Vizualni story telling. Otvaranjem Instagram profila brend, bilo da je veliki ili mali sebi daje glas i postavlja se na mapu potencijalnih korisnika.

Da bi imali uspešnu Instagram stranicu za svoj brend ili biznis potrebno je:

  1. Da razumete svoju publiku
  2. Kreirajte sadržaj koji vaša publika želi da vidi
  3. Zabavljajte svoje pratioce
  4. Postujete ne zato što mislite da morate, već zato što imate nešto da ispričate, podelite ili pitate
  5. Postavite balans između promotivnog i inspirativnog – kreativnog sadržaja
  6. Pričajte priče kroz vizuelni sadržaj
  7. Gradite anticipaciju i ponudite ekskluzivnost vašim pratiocima
  8. Analizirate svoj uspeh – publiku, njihove navike, njihove preference i time nadogradite svoj sadržaj

Uspešan Instagram profil čini više stvari, ali jedna od najbitnijih je kreiranje dobrih fotografija i generalno kvalitetnog vizuelnog sadržaja, jer to ipak jeste osnovna ideja Instagrama – vizuelna komunikacija.

Mislite da veliki  brendovi angažuju agencije koje onda zaposle profesionalne Instagram fotografe i eto divnih fotografija? U realnosti dobra fotografija nije dovoljna, potrebno je prvo napraviti strategiju brenda iz koje se kreira brend priča koju želimo da podelimo na Instagramu. Iako je Instagram baziran na jednoj fotografiji, ne treba zaboraviti celokupan vizuelni doživljaj jednog profila.

Tri fotografije u jednoj su u redu ako one čine deo jedne priče i treba ih maksimalno iskoristiti, ali sve slike čine vizualnu priču jednog brenda. Kreiranje dobre Instagram fotografije sa telefonom je zapravo teže nego što to izgleda! Prvi korak koji mnogi zaborave je uvek podešavanje telefona.

Pre nego što možete da počnete da razmišljate o kompoziciji, osvetljenju i postavci, postoje dve stvari koje treba da znate o tome kako da radite sa kamerom na telefonu da biste napravili dobru Instagram fotografiju.

Da li vam se ikada dogodilo da fotografišete nebo i kasnije shvatite da je polovina toga previše ”izgorela”? Mobilni telefoni imaju tendenciju da prirodno ispuštaju delove vaše fotografije, što dovodi do preterano naglašenih delova slike.

 Naravno postoji trik da se ovo popravi, a to je podcrtavanje snimka. Bolje je da dobijete malo podeksponiranu fotografiju koju možete osvetliti kasnije u obradi nego da je umesto toga upropastite prekomernom ekspozicijom.

Da biste smanjili ekspoziciju svoje fotografije na vašem pametnom telefonu, kucnite i držite najsvetliju oblast, koja se zaključava u fokusu i ekspoziciji. Kada to uradite, možete pomerati kameru da biste sastavili željenu fotografiju. Ovo je savršeno za  snimke na suncu.

Držite HDR Off

HDR (High Dinamic Range) je teško dobiti pravo i može napraviti neprirodnu sliku. U suštini, funkcija uzima mnogo različitih ekspozicija iste fotografije i stavlja ih u jednu fotografiju tako da imate mnogo detalja.

Dobra Instagram fotografija treba da je čista, čak i kada ima puno detalja oni moraju da imaju neki red, patern, ili šemu.

Simetrija i geometrija su vrlo zastupljene u Instagram foto trendovima, a pozadina na svakoj fotografiji dodaje na tonu i emociji. Dugo su bile u trendu jednobojne flat pozadine, a naročita bela. Tokom proteklih godinu dana vidimo da su fotografije sa pozadinama najrazličitijih tekstura od krzna, kože, paterna, tapeta, mermera, drveta….

Na kraju možda i najbitniju stvar u kreiranju dobre Instagram fotografije, a to je svetlo. Svetlo je tajni začin koji može od bilo kog motiva sa bilo kojim telefonom da napravi dobru fotografiju i prenese emociju. Najbolje svetlo je prirodno svetlo, pa pokušajte da isplanirate svoje postove unapred i organizujte seriju fotografisanja sa što više prirodnog svetla. U planiranju imajte u vidu da u jutarnjim satima  pastelno mekano hladno svetlo, u popodnevnim satima ono je dosta visoko kontrasno i sa jakim senkama, a najlepše svetlo je pred i tokom zalaska sunca, kada sve dobija prirodni filter toplih boja sa nužnim mekanim prelivima.

Ovu su samo neke osnove koje ćemo obraditi tokom Web Content Creator kursa. Cilj je da tokom ovog predvanja prođemo kroz sve korake, koji će vam omogućiti da maksimalno iskoristite potencijale i mogućnosti koji vam vaš mobilni telefon i Instagram pružaju.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Promo