Umetnost koja se krije u izgovaranju reči „ne”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Privatna arhiva

„Uspešne žene krasi hrabrost, ne plaše se novih stvari, željne su znanja kako bi sa što više razumevanja prihvatile novo, ispunjene su i ostvarene. Mnogi se žale da im je malo 24 sata u jednom danu, ali mislim da uspešne žene znaju da postave svoje prioritete i u skladu sa njima organizuju svoje vreme”, kaže za BIZLife magazin Tina Đorđević, direktor Sektora za marketing u Apoteci„Beograd”.

„Takođe, postoji umetnost koja se krije u izgovaranju reči ’ne’. Koliko god želimo, nekada se desi da ne možemo biti slobodni za sve sastanke, događaje i kafe na koje smo pozvani. Uspešne žene shvataju važnost odvajanja bitnog od nebitnog. Postavljanje prioriteta je veština koja krasi samosvesnu ženu. Takođe, uspešne žene znaju koliko je važno i slobodno vreme, jer nam ono vraća snagu, obnavlja energiju i oslobađa naše kreativne potencijale. Uspešne žene se ne boje da budu to što jesu, ne pokušavaju da uđu u tuđe šablone i da ispunjavaju tuđa očekivanja, niti da igraju po tuđim pravilima”, kaže ona i zaključuje da ih uspešnim čini upravo to što „mogu slobodno da upravljaju svim važnim područjima svog života”.

„Svakoj ženi bih poručila da bude svoja, da osluškuje sebe i svoje potrebe, jer to je formula za srećan i ispunjen život”, kaže Tina Đorđević.

Šta vi generalno smatrate uspehom u životu?

Za mene je uspeh neprestano učenje, usavršavanje, napredovanje, kao i postavljanje ciljeva na svim važnim poljima života. Potrebno je uvek pomerati svoje granice jer to je jedini način da osetimo ukus napretka. Izlazak iz zone osrednjosti ono je što našem životu daje smisao. Kad prevaziđemo sebe, kad učinimo nešto nesvakidašnje, kad podignemo lestvice svojih ciljeva, mi tada shvatamo koliko u sebi imamo skrivenih potencijala i kvaliteta.

Jedna ste od retkih osoba koja se posle studija i posla u inostranstvu vratila u Srbiju. Šta je to što ste u inostranstvu naučili i doneli u našu zemlju?

Drago mi je što znanja koja sam stekla u inostranstvu mogu da implementiram u firmi koja se nalazi u našoj zemlji. Nakon završenih master studija na Evropskom univerzitetu za internacionalni menadžment, kao jedan od najboljih studenata, završila sam i studije nemačkog jezika na Univerzitetu Gete u Frankfurtu. U Evropi sam odsanjala deo svojih snova. Stekla sam ogromno iskustvo, upoznala drugačije poslovno okruženje, ostvarila dosta predivnih poznanstava i stekla nekoliko dobrih prijatelja. To mi je pomoglo da bolje razumem svetska kretanja i da još više prihvatim i osvestim lepotu i potencijal naše zemlje. Kada sam se vratila u Beograd, očekivanja mi nisu bila velika, mnogo veća je bila želja da svojim znanjem pomognem procesu pozitivnih promena. I srećna sam što u tome uspevam.

Zašto farmacija, a zašto marketing?

Veoma rano sam se srela sa svetom farmacije. Završila sam srednju farmaceutsku školu, a nakon završenih studija u Nemačkoj i povratka u Beograd, imala sam tu sreću da se zaposlim u Apoteci „Beograd”. To je okruženje koje mi je poznato, u kome se dobro i sigurno osećam. Farmaceutska delatnost je od posebnog društvenog interesa i u direktnoj je funkciji unapređenja očuvanja i zaštite zdravlja ljudi. Specifičnost marketinga u farmaciji ogleda se u tome što lekovi i medicinska sredstva imaju posebnu namenu i koriste se po uputstvu lekara ili preporuci farmaceuta, a na putu do tržišta podležu strogoj zakonskoj proceduri. Pravilno izbalansirati sve potrebe tržišta, s obzirom na specifičnost farmaceutske zdravstvene delatnosti, kao i primeniti sve tehnike marketinga u ovako zahtevom okruženju ‒ bio je još jedan izazov za mene. To je polje koje pruža beskrajne mogućnosti za učenje i napredak.

Apoteke „Beograd” su brend u farmaceutskoj industriji. Kako izgleda raditi marketing za kompaniju koja toliko dugo postoji?

Sjajno je raditi za jednu ovako uglednu i renomiranu kompaniju. Nakon povratka iz inostranstva, zaposlila sam se u Apoteci „Beograd”, u kojoj i danas radim, na poziciji direktora Sektora za marketing. Apoteka „Beograd”, kao najveći sistem primarne zdravstvene zaštite u Beogradu, ustanova od velikog ugleda i tradicije, plodno je tlo za moj profesionalni i lični razvoj. Moram da pomenem da smo bili jedni od prvih nosilaca akcije uvođenja seniorskih kartica za penzionere, putem koje ostvaruju značajne popuste i druge pogodnosti u našim apotekama, a što je bila sjajna ideja i inicijativa tadašnjeg gradonačelnika Siniše Malog. Svakodnevno se susrećem sa raznim izazovima, koje uspešno rešavam uz veliku podršku direktora Apoteke „Beograd” Jasminke Bjeletić.

Pored zavidnog obrazovanja i iskustva, šta je još bilo presudno za uspeh u svetu marketinga?

Mislim da je to snalažljivost u ključnom momentu, kao i tim sjajnih ljudi sa kojima radim. Na samom početku bilo je neophodno prepoznati potrebe naših korisnika usluga i pozicionirati Apoteku „Beograd” na tržištu u kome vlada veoma jaka konkurencija. Kroz brojne marketinške kampanje, akcije i druge oblike modernog marketinga, kao jednog od ključnih alata za razvoj uspešnog poslovnog okruženja, doprinosim boljem prepoznavanju brenda Apoteka „Beograd” i njenih vrhunskih proizvoda, koji su cenovno dostupni velikoj populaciji građana, a po kvalitetu ne zaostaju za najvećim svetskim brendovima.

Kako vi usklađujete privatne i poslovne obaveze?

Upornost, na prvom mestu, kao i dobra organizacija, ključni su za postizanje tog balansa. Inače sam po prirodi takva, odlučna u nameri da ostvarim svaki cilj, a uvek sam imala cilj i bila hrabra da budem svoja i drugačija. Moj moto je da nikad ne odustajem, uvek idem napred. Ako su izazovi visoki, ja idem više, nikad se ne zadovoljavam osrednjošću i ne pristajem na kompromise. Ne čekam da me neko posluži, već tražim ono što želim. Tako mora u ovoj profesiji.

Šta ili koje mesto je vama beg od posla?

Bar jednom nedeljno, relaksaciona masaža je ono što mi najviše prija posle napornog dana. Redovno vežbam i trčim. To mi pomaže da se oslobodim stresa nagomilanog svakodnevnim obavezama. Pored fizičke, neophodna je i dobra mentalna kondicija, pa se trudim da pronađem vreme da pročitam dobru knjigu. I, naravno, puno smeha.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Privatna arhiva