Kako i koliko je pandemija promenila poslovanje?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Otkako je Svetska zdravstvena organizacija objavila pandemiju uzrokovanu pojavom virusa COVID-19, način života kao i sistem poslovanja u potpunosti je promenjen u celom svetu. Iako se uskoro nazire kraj višenedeljnoj izolaciji, sasvim je sigurno da će prethodni period uticati na mnoge segmente života. Tako govore i rezultati velikog istraživanja koje je nedavno sprovela vodeća konsultantska kuća za nekretnine, CBS International, deo Cushman&Wakefield grupe, na temu “Tradicionalna kancelarija vs. rad od kuće u izmenjenim poslovnim okolnostima”. U istraživanju je učestvovalo 250 domaćih i internacionalnih kompanija različitih industrija sa sedištem u Srbiji, a rezultati su u potpunosti prikazali kako je COVID-19 uticao i kako će se odraziti na njihov dalji tok biznisa.

Istraživanje je potvrdilo da od svih ispitanih kompanija tokom pandemije, samo 5 odsto radi u kancelariji sa punim radnim vremenom, 69 odsto kompanija organizovalo je rad od kuće za zaposlene, dok ostatak kombinuje ove dve mogućnosti.

Podaci pokazuju da 40 odsto kompanija najveće prednosti u radu od kuće vidi u osećaju sigurnosti i fleksibilnom rasporedu rada, koji zaposlenima omogućava da organizuju svakodnevne rutine u skladu sa svojim potrebama. Kao veoma važan faktor stoji i veća produktivnost i ušteda vremena kod putovanja do i sa posla.

Sa druge strane, iako se vreme provedeno sa porodicom smatra za prednost, 17 odsto ispitanih  potvrdilo je i da im to predstavlja veliki izazov, jer različite aktivnosti i obaveze sa decom,  utiču na smanjenu efikasnost u poslu. Kao najveću smetnju u aktuelnom načinu rada, trećina anketiranih istakla je nedostatak ličnih kontakata i interakciju sa kolegama, sporiji protok informacija kao i izostanak sastanaka „licem u lice“. Zbog toga, skoro 50 odsto učesnika istaživanja ima online sastanke sa kolegama nekoliko puta dnevno.

Anketa je pokazala da će više od pola kompanija iskoristiti pozitivne aspekte rada od kuće i nakon ovog iskustva sprovesti određene promene u radu svog tima, a neke od njih bi uključivale bolju organizaciju vremena i prostora, fleksibilna radna mesta, mogućnost rada od kuće par dana u mesecu, kao i uvođenje povremenih konferencijskih poziva umesto sastanaka.

Kompanije koje planiraju da sprovedu ove izmene očekuju povećanje efikasnosti rada timova u odnosu na dosadašnji tradiocionalni način rada u kancelariji, veću lojalnost zaposlenih prema kompaniji kao i privlačenje  mladih edukovanih ljudi koji u ovakvom načinu rada vide velike benefite koje mogu da ostvare kod zaposlenja.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo