Kako ostvariti uspešan projekat?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: CBS

Iza svakog uspešnog građevinskog projekta, stoji stručno istraživanje i detaljna analiza tržišta, kaže Tamara Kostadinović, menadžer sektora istraživanja tržišta konsultantske kuće za nekretnine, CBS International.

Ekonomski eksperti veoma često naglašavaju da štednja predstavlja gubitak novca, te da je njegovo obrtanje mnogo bolje investiranje nego samo čuvanje. Ozbiljna velika ulaganja zahtevaju ogromnu pripremu pre realizacije, pa je proces analize tržišta i same investicije ponekad mnogo duži od daljih razvojnih koraka. Brojni faktori utiču na protok kapitala, a za donošenje odluke gde i kako uložiti, najvažnije je detaljno istraživanje tržišta i uslova koji ga definišu. Tamara Kostadinović, menadžer sektora istraživanja tržišta u vodećoj konsultantskoj kući za nekretnine CBS International, deo Cushman&Wakefield grupe, kaže da je detaljno poznavanje prilika na tržištu nekretnina jedan od presudnih ulova za pametno ulaganje.

  • Dolaskom internacionalnih investitora u našu zemlju poslednjih nekoliko godina, segment istraživanja tržišta nekretnina dobio je na značaju. U kompaniji CBS International svakodnevno ispitujemo tržište nekretnina, od same ponude, pozicije konkurencije, kao i cene kvadrata i visine zakupa, tržišnih trendova do toga kada i koliko se gradi i koji su sledeći koraci. Period u kojem investitori nisu prepoznavali važnost ovog procesa, odavno je iza nas i najčešće nailazimo na njihovu svesnost da je istraživanje tržišta protkano kroz sve segmente rada sa nekretninama – ističe Tamara i objašnjava da su prikupljanje svih informacija sa tržišta, analiza istih i davanje stručne preporuke investitorima, prvi koraci ka realizaciji uspešnog projekta. Svako istraživanje i savetovanje investitora radi se u prethodnoj kooperaciji sa brokerima i proceniteljima, nakon čega se formira najbolja ponuda.
  • Da bismo investitorima dali infomaciju u šta je najbolje uložiti i da li su uopšte izabrali pravi trenutak za ulaganje, potrebno je da najpre analiziramo ideju samog projekta, kao i lokaciju na kojoj bi se objekat nalazio. Nije svaki trenutak pravi, niti svaki projekat može da donese isplativost, bez obzira na njegovu cenu – naglašava Tamara i osvrće se na vreme za nama koje je počevši od 2001. godine na regionalnom tržištu nekretnina iznedrilo sveukupnu ekspanziju i dolazak velikih svetskih kompanija koje su u segmentu gradnje promenile sliku Srbije i njenog glavnog grada.

– Srpsko tržište osluškuje svetske trendove i potrebe i balansira trudeći se da ne postane prezasićeno u svakom smislu. Cilj je da napravimo proizvod koji je lako održiv na tržištu, odnosno da pomognemo investitoru da na najlakši način dođe do projektnog prihoda koji je prvenstveno planirao. Sjajna vest je to što se evidentno svi segmenti tržišta razvijaju, jer smo već neko vreme u fazi ekspanzije. Kada je reč o izgradnji poslovnih prostora, imamo veliku potražnju, a nedostatak modernog kancelarijskog prostora koji ispunjava standarde velikih kompanija, jedan je od razloga zašto mnogi investitori trenutno rade na proširenju svojih postojećih poslovnih kompleksa, a grade se i novi poslovni objekti. Takođe, uz stambeno tržište koje se intenzivno razvija, dobro planiranje i analiza postaju sve važniji, kako bi se gradio projekat koji je u potpunosti prilagođen potrebama tržišta, odnosno određenoj lokaciji po pitanju strukture, kvaliteta, cene i dostupnih sadržaja u skladu sa očekivanjima ciljne grupe kupaca. Sudeći po istraživanjima i analizama u prethodnih nekoliko godina i podacima koje svakodnevno dobijamo, Srbija je poželjna investiciona destinacija –  završava menadžer sektora istraživanja tržišta kompanije CBS International.

Izvor: BIZLife

Foto: CBS