Za pet godina u Beogradu niče 10 MILIONA novih kvadrata

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Vrednost radova u građevinarstvu u Srbiji povećana je za 40 odsto u trećem kvartalu ove godine, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku.

To je najviša stopa rasta građevinarstva od 2010. godine. Najviše se gradi u Beogradu, gde se planira izgradnja nekoliko novih naselja sa desetinama hiljada stanova.

Nova naselja gradiće se na Čukarici, Adi Huji, pored Pupinovog mosta, u Ovči i u Bloku 18, prekoputa “Beograda na vodi”.

“Na Makiškom polju je očekivano da se izgradi između pet i šest hiljada stambenih jedinica. Mogu da pretpostavim da će cena biti oko 1.000 evra, ali imajući u vidu da je najveći deo zemljišta u privatnom vlasništvu, ostaje da tržište to diktira”, rekao je gradski urbanista Marko Stojčić.

Pre pet godina je samo 30 procenata teritorije grada Beograda bilo pokriveno planovima detaljne regulacije, a sada skoro dve trećine. Očekuje se da će se u narednih pet godina graditi deset miliona kvadrata stambenog prostora.

Kada krene visokogradnja, kreće još 50 različitih industrijskih grana – direktno ili indrektno – koje povezuju na desetine, možda i stotine hiljada zaposlenih, navodi Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije.

“Kompletna građevinska industrija, građevinska operativa i sve prateće učestvuju u BDP preko 30 odsto. To govori koliko je značajan ovakav porast, ne samo u Beogradu, nego i širom Srbije, za uposlenost domaće građevinske industrije”, izjavio je Rodić.

Trenutno se najviše prodaju stambeni kompleksi na Novom Beogradu, gde je porasla cena kvadrata, između ostalog i zato što je sve teže naći kvalifikovane radnike.

“Radnici različitih zanimanja i profila su oni koji nedostaju za potrebe stanogradnje, generalno za potrebe građevinarstva. Taj problem se rešava vrlo teško. Imamo pojavu dolaska građevinskih radnika iz zemalja sa istoka – Turske, Bangladeša, Pakistana”, naveo je izvršni direktor za operativne poslove Energoprojekta Bogdan Uzelac.

Izgradnju novih naselja, kako se planira, pratiće i nova saobraćajna infrastruktura. Prva linija metroa trebalo bi da poveže Makiško polje i Adu Huju, gde će biti izgrađen i most preko Dunava.

Izvor: RTS

Foto: BIZLife