Blagojević: Razvoj svesti o osiguranju je dugoročan proces

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Wiener Stadtiche

Odluka o preuzimanju „AXA osiguranja” doprinela je poboljšanju rezultata i pozicije „Wiener Städtische osiguranja”, kao i ostvarenju strateških ciljeva „Vienna Insurance grupe”, naše matične kompanije i glavnog akcionara, odgovara za BIZLife magazin Zoran Blagojević, predsednik Izvršnog odbora „Wiener Städtische osiguranja”, na pitanje kako, posle godinu dana, ocenjuje poslovnu odluku o preuzimanju poslovanja „AXA osiguranja” u Srbiji.

„Akvizicijom smo najpre ostvarili strateški cilj VIG-a o povećanju tržišnog učešća od preko 10 odsto. Prema poslednjim, još nezvaničnim rezultatima, naše tržišno učešće je, nakon tri kvartala godine, na 11,4 odsto. Pripajanje AXA kompanija uticalo je i na naš poslovni rezultat. U oblasti neživotnih osiguranja u prvih devet meseci godine ostvarili smo rast od 19,9 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Preuzimanje nam je omogućilo i da kadrovski osvežimo svoj tim. Angažovali smo koleginice i kolege za koje smo procenili da kvalitetom i profesionalnim veštinama mogu doprineti ostvarenju ciljeva, unapređenju procesa i efikasnosti svakodnevnih poslovnih aktivnosti, kaže Blagojević.

Kako vi vidite tržište osiguranja u ovom trenutku u Srbiji?

Naša zemlja ima tržište osiguranja koje je u stalnom usponu, ali beleži niske stope rasta. Po svim relevantnim parametrima, kao što su ukupna premija osiguranja, prosečna premija po glavi stanovnika, učešće ukupne premije u bruto društvenom proizvodu zemlje, Srbija je nerazvijeno tržište osiguranja. Na prvi pogled, ta poruka ne zvuči dobro, ali, u suštini, mi na to gledamo kao na veliku priliku. O potencijalu tržišta osiguranja priča se već godinama. Za bolju poziciju osiguranja u privredi zemlje potreban nam je veći rast premija, koje su trenutno jednocifrene, sa tendencijom dalje stagnacije. Prema nekim preliminarnim rezultatima na polovini godine, tržište je poraslo za samo 5,2 odsto. Imajući u vidu da je rast bruto društvenog proizvoda u zemlji bio preko 4 odsto, onda rast osiguranja nije značajan i ne možemo da budemo previše zadovoljni.

Kakav se napredak na tržištu ostvario u poslednjih pet godina? Da li se nešto promenilo i da li se, generalno, odnos građana i privrede prema osiguranju promenio u tom periodu?

Delatnost kojom se bavimo konzervativna je i, generalno, ne podleže radikalnim promenama na kratak i srednji rok. Ipak, primetno je da se tržište u prethodnih pet godina menja, i to u mnogim segmentima. Pre svega, smanjen je broj kompanija, što je posledica više faktora, a možemo očekivati nastavak tog trenda. Učinjeno je dosta napora u oblasti unapređenja zakonske regulative i sada možemo reći da u nekim oblastima osiguranja funkcionišemo u značajno boljim pravnim okvirima nego što je to bilo ranije. Navike i očekivanja korisnika naših usluga menjaju se razvojem modernih tehnologija, što utiče i na planove osiguravača. Danas je digitalizacija sastavni deo strategije većine učesnika na tržištu. Taj globalni trend izuzetno brzo utiče na živote svih nas i samo adekvatno korišćenje digitalnih prilika može pružiti benefite kako korisnicima osiguravajućih usluga, tako i samim kompanijama. Razvoj svesti o osiguranju je dugoročan proces i zadatak svih učesnika na tržištu. Nisam siguran da možemo govoriti o velikom napretku u prethodnih pet godina. Poboljšanje je, usled pozitivnih iskustava, izraženo u putnom osiguranju, pa danas veliki broj naših turista i građana bez polise ne prelazi granicu. Manji pomak primetan je i u svesti poljoprivrednika usled negativnih posledica izraženih klimatskih promena o kojima svedočimo. Taj pomak je i dalje nedovoljan ako želimo da govorimo o boljoj zaštićenosti poljoprivrede kroz osiguranje. U ostalim segmentima, nažalost, ne zapažam bitna odstupanja u odnosu na pre pet godina.

Koje je, da se tako izrazimo, najpopularnije osiguranje kod građana i privrede, a za koje osiguranje se oni najteže odlučuju?

Imajući u vidu laku dostupnost i relativno nisku premiju osiguranja, kod građana je to putno osiguranje. Privrednici, naročito inostrane kompanije i investitori, imaju razvijenu svest o potrebama biznisa kroz osiguranje i ugovaraju osiguranje imovine, voznog parka, osiguranje od odgovornosti, osiguranje objekata u izgradnji i sl. Najviše prostora za rast, svakako, ima u oblasti životnog osiguranja i osiguranja privatne imovine građana, kuća, stanova i stvari u njima. Statistika govori o poražavajuće malom broju građana koji na ovaj način investiraju u sopstvenu sigurnost, budućnost svojih najbližih i brinu o imovini.

Bliži se i kraj godine, pa vas molimo za ocenu poslovanja vaše kompanije. Šta je to bilo značajno za vašu kompaniju u 2018. godini i kakve planove imate u narednom periodu?

Za sada raspolažemo preliminarnim, nezvaničnim rezultatima za III kvartal i tu mogu da izrazim zadovoljstvo. Premija „Wiener Städtische osiguranja” porasla je 8,8 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, a naročito podvlačim izuzetan rast u oblasti neživotnih osiguranja od 19,9 odsto. U tom segmentu po linijama biznisa ističe se dobrovoljno zdravstveno osiguranje rastom premije od 53 odsto, osiguranje naplate potraživanja 25,8 odsto, kasko osiguranje 23,2 odsto i osiguranje od autoodgovornosti 19,4 odsto. Imajući u vidu već izgrađenu poziciju na tržištu, veoma dobar rezultat imali smo u oblasti imovinskih osiguranja, koja su više za 16 odsto. To je u velikoj meri obeležilo naše poslovanje ove godine. Pored toga, ističem dalje pozicioniranje na tržištu životnih osiguranja, gde smo plasmanom dva proizvoda učvrstili jednu od liderskih pozicija – osiguranje „unit linked” i dopunsko osiguranje od malignih bolesti. Sa strateške tačke gledišta, ovo je bila važna godina i zbog definisanja petogodišnjeg plana sa ciljevima, merama i aktivnostima koje ćemo do 2022. godine sprovesti. U tom strateškom dokumentu važna je uloga naših zaposlenih, kojima smo veoma posvećeni i u koje ćemo i u narednom periodu veoma ulagati, jer smatramo da su oni najvažniji resurs kompanije. Neizostavni deo planova je digitalizacija, kako u interne svrhe, gde ćemo nastojati da automatizacijom procesa bolje iskoristimo potencijale zaposlenih i unapredimo poslovne procese. Planiramo da korišćenjem digitalnih tehnologija poboljšamo iskustvo korisnika naših usluga i omogućimo im da brže i efikasnije saznaju sve informacije i iskoriste svoja prava iz osiguranja.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Wiener Stadtiche

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.