Nedavno otvorena Makedonska kapija biće kompletno završena do aprila

PinterestFacebookTwitterShare

Nedavno otvorena “trijumfalna kapija” u Skoplju još uvek nije kompletno završena. Gornja terasa i galerija unutar slavoluka ostale su nedovršene do otvaranja što izaziva nezadovoljstvo kod znatiželjnika.

Građevina, zvanično nazvana Makedonska kapija, svečano je otkrivena na pompeznoj ceremoniji prošle nedelje, a premijer Nikola Gruevski tom prilikom je rekao da ona simbolizuje trijumf nacije koja je pre dve decenije stekla nezavisnost.

“Terasa na vrhu biće otvorena za nekoliko dana i povremeno će u njoj biti kafeterija”, rekao je jedan zvaničnik Ministarstva kulture za Balkan insajt. On je dodao da će galerija biti otvorena u aprilu i biće korišćena kao multimedijalni prostor za različite događaje, koji će uključivati i venčanja.

Luk je dizajniran tako da bude gotovo iste visine kao i statua Aleksandra Velikog na konju, koja je postavljena prošlog leta na centralnom prestoničkom trgu.

Makedonska vajarka Valentina Stevanovska autorka je oba spomenika. Nisu, međutim, svi srećni zbog novih građevina. Opozicione Socijalne demokrate tražile su da bude objavljena informacija koliko je tačno koštao slavoluk, u čiju je gradnju, prema procenama, uloženo više od četiri miliona evra.

Oni navode da je trošenje novca na neoklasicističke spomenike loša ideja u zemlji koja ima stopu nezaposlenosti višu od 30 odsto. Luk je deo vladinog projekta “Skoplje 2014”, čiji je cilj, kako je saopšteno, da se ulepša zapuštena prestonica.

Nekoliko zgrada i spomenika u okviru tog projekta već je izgrađeno ili će uskoro biti završeno. U budućnosti se očekuje izgradnja novog nacionalnog teatra, istorijskog muzeja, zdanja Ministarstva spoljnih poslova i koncertne dvorane. Radi se i na dva nova mosta i jednom obelisku. Desetine velikih statua već je podignuto u srcu prestonice.

Procenjuje se da je nezvanična cena celog projekta 500 miliona evra. Deo novog imidža grada su i retro autobusi na sprat, takozvani dabl-dekeri (double-decker), koji liče na vozni park javnog prevoza iz 1960-tih godina, navodi Balkan insajt.