Završene fabrike kooperanata “Fiata”

PinterestFacebookTwitterShare

Fabrike kooperanata „Fiata“ u Grošnici izgrađene su na 35.000 kvadrata, a sa radom će početi do kraja januara. Inače, na matičnu lokaciju fabrike automobila došle su još tri velike firme koje prave delove za prvu ugradnju “Fiata” a svoj dolazaka su najavile još tri kompanije.

“Cela industrijska zona Grošnica ima površinu od 29,7 hektara, a do sada je zauzeta samo polovina. U četiri hale je instalirana i oprema sa svim mašinama i sve je gotovo za početak proizvodnje novog automobila “l zero” koja treba da krene krajem aprila ili početkom maja” , kaže Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca.

U Ministarstvu ekonomije, “Fiat” i u Srbiji sprovodi poslovnu politiku koja je identična za sve njegove kompanije u svetu. Njihov interes je da komponentaši budu što bliže i uglavnom na samoj matičnoj lokaciji fabrike. Zato su svi proizvođači velikih i vitalnih delova za njegova vozila već pri kraju gradnje pogona u krugu od par kilometara.

Prema rečima ministra Nebojše Ćirića u krugu Fiata su locirane dve fabrike grupacije “Manetti” koje prave izduvne sisteme i kontrolne table, i “Johnson control“ koji izrađuje enterijer.

On navodi da u industrijskoj zoni “Grošnica”, udaljenoj nepun kilometar, smeštene su četiri firme – “Sigip” koji pravi plastične i gumene delove, “Johnson control” sa sedištima, HTL koji izrađuje točkove, i “Promo magneto” koji pravi otpreske za karoserije, sklopove i ogibljenja.

Izvoz proizvoda vezanih za automobilsku industriju ove godine biće 2,5 milijardi evra. Dolazak kompanije “Fiat” i proizvodnja novog modela „l zero“, koja je u 98 odsto namenjena prodaji na tržištu Evropske unije i Amerike, vredeće 1,5 milijardi evra, ali će izvoz komponenti i delova za automobile doneti još milijardu evra prihoda. To će činiti trećinu ukupnog izvoza Srbije.

Eksperti iz Ministarstva navode da je Srbija u najpovoljnijem položaju za auto-industriju jer ima posebne povoljnosti za izvoz u Rusku Federaciju. Gotova vozila nisu na režimu slobodne trgovine sa ovim velikim tržištem, ali zato delovi i komponente jesu. Proizvođačima delova ide u prilog i povoljno okruženje jer u Rumuniji, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj postoje fabrike automobila koje traže delove za svoja vozila.

“Fiat” traži i firme koje će obavljati transport, održavati mašine i postrojenja, ali i koje će da prave hranu za radnike. Zato je jasno da će sa početkom proizvodnje u Kragujevcu posao dobiti oko 10.000 radnika.

Prema ugovoru sa “Fiatom” do kraja 2013. godine pet odsto svih rezervnih delova potrebnih za automobile koji se prave širom sveta pod imenom ove kompanije, biće proizvedeno u Srbiji.