Nemački trgovinski lanac “Lidl” stiže u Srbiju

PinterestFacebookTwitterShare

Neki od najvećih trgovinskih lanaca najavili su dolazak u Srbiju, a najpre se može očekivati prisustvo nemačkog “Lidla”, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu trgovine i poljoprivrede Vladimir Matović.


Državni sekretar Matović je rekao da je “Lidl” registrovao firmu u Srbiji, da trenutno ispituje gradove u kojima planira da otvori trgovine i da se uskoro očekuje početak izgradnje objekata.

– Očekujemo i da ostali trgovinski lanci pokažu interesovanje, jer je tržište Srbije u potpunosti otvoreno za strane investicije iz domena trgovine i zakonski usaglašeno sa evropskim normativima. Nastavićemo da povećavamo atraktivnost našeg tržišta kako bi privukli nove investicije – kazao je Matović.

Prema Matoviću, dolazak velikih trgovinskih lanaca u Srbiju unaprediće konkurenciju koja će uticati na povoljnije cene i pad marži u zemlji.

Matović je naveo primer belgijskog trgovinskog lanaca Delez, koji je lane za 934 miliona evra kupio “Delta Maksi” i , kako je rekao, novim metodologijama podigao kvalitet usluga i zadao isti zadatak konkurentima od čega će potrošači imati korist.
 
– Računajući akviziciju Deleza, investicije u sektoru trgovine u 2011. godini iznosile su više od milijardu evra – naveo je državni sekretar i dodao da je drugi investitor bila kompanija Merkator-S sa 57 miliona evra investicija.

Za tim dvema kompanijama sledi nemački “Metro” sa 21 milion evra ulaganja, a zatim domaći trgovinski lanci DIS sa 11 miliona evra, “Univereksport” sa pet miliona evra i SOS marketi sa 150.000 evra.

Prema podacima Privredne komore Srbije, najveće tržišno učešće u Srbiji imaju tri najveća lanca – „Delez Srbija“, „Merkator-S“ i „Idea“, a posle slede „Dis“, „Univerexport“,, „Metro keš end keri“…