Lufthansa odustaje od bio-goriva

PinterestFacebookTwitterShare

Nemačka Lufthansa, jedan od najvećih avioprevoznika na svetu, zadovoljna je biološkim kerozinom – ali njega nema dovoljno pa je posle više od 1.000 probnih letova, delom i preko Atlantika, prestala da ga koristi i vraća se normalnom kerozinu.
 
Poslednji let sa bio-kerozinom tokom probne faze u korišćenju tog goriva, koja je počela jula 2011, obavljen je prošlog petka, preneo je “Deutsche welle” (DW). Lufthansa je u probnoj fazi smanjila emisiju ugljen-dioksida za ukupno 1.500 tona i test je bio uspešan.

Svetski avioprevoznici traže alternativu kerozinu i to ne samo iz naučnih razloga. Od pocetka 2012 Evropska unija je obavezala sve avio-prevoznike da transparentno (za letove iz i u Evropu) prikažu količinu emisije ugljen dioksida u obliku sertifikata. Drugim rečima: što se tokom nekog leta u atmosferu pošalje više CO2, let će biti i skuplji za prevoznike.

Svejedno, Lufthansa je prekinula test sa bio-gorivom i ubuduće će u svoje avione da toči normalni kerozin, pošto sada nema dovoljno bio-goriva, za čiju je proizvodnju potrebno mnogo bio-mase po povoljnoj ceni.

Drugi je problem i činjenica da su za proizvodnju bio-goriva potrebna i odgovarajuća postrojenja. Ekološke organizacije kritikovale su korišćenje bio-goriva za avione, podseća DW i navodi da Geše Jirgens iz Grinpisa to naziva “pogrešnim korakom” i objašnjava: “Poljoprivredne površine su ograničene, moramo da odlučimo hoćemo li da proizvodimo hranu ili bio-gorivo.” Jirgen Šmit, šef Fraunhoferovog instituta za energiju vetra i inženjering energetskih sistema iz Kasela je još precizniji. On smatra da je bio-masa pogodna za grejanje zgrada, ali ne i kao gorivo za vozila ili avione.

Lufthansa, međutim tvrdi da se korišćenjem bio-kerozina (u odnosu na fosilna goriva) emisija CO2 smanji za 50 odsto.