Za gradnju autoputa Grdelica-Vladičin Han stiglo 25 ponuda

PinterestFacebookTwitterShare

Na tender za izgradnju dela autoputa između Grdelice i Vladičinog Hana u dužini oko 13,5 km, na Koridoru 10, stiglo je 25 ponuda iz 13 zemalja, a radovi bi mogli da počnu krajem maja, objavljeno je u Vladi Srbije.

Direktor “Koridora Srbije” Mihajlo Mišić izjavio je na otvaranju tehničkog dela ponuda za ukupno četiri lota – manjih deonica, čija će se izgradnja finansirati iz kredita Evropske investicione banke, da će posao biti dodeljen firmama koje budu ponudile najnižu cenu.

Tender se realizuje po procedurama Svetske banke, a ponude su dostavile firme i konzorcijumi iz Bugarske, Italije, Češke, Kine, Grčke, Hrvatske, Austrije, Španije, Nemačke, Slovačke, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Od domaćih firmi ponude su dale firme “Energoprojekt – Niskogradnja”, “Ratko Mitrović – Niskogradnja”, “MBA Miljković” i “Putevi Užice”, a iz Kine je stigla ponuda od poznate velike firme “Sinohidro Corporation Limited”.

Prvi lot je za izgradnju autoputa od Grdelice do tunela Predajane ukupne dužine šest kilometara i obuhvata otvorenu trasu, osam mostova i nadvožnjak.

Drugi lot je od tunela Predajane do Caričine Doline dužine 4,6 kilometara i obuhvata gradnju otvorene trase, osam mostova, dva nadvožnjaka i petlju Predajane. Za ta dva lota je rok za izgradnju 720 dana.

Treći lot je izgradnja tunela Predajane dužine oko 1.100 metara, a četvrti je tunel Manajle dužine 1.800 m, koji se nalazi između Caričine Doline i Vladičinog Hana. Za treći i četvrti lot rok za izvođenje radova je 900 dana.

– Oko mesec dana će nam biti potrebno za evaluaciju ponuda, a otvaranje finansijskog dela će biti krajem februara ili početkom marta – rekao je za Tanjug tehnički direktor “Koridora Srbije” Goran Petrović dodajući da bi ugovor mogao da bude potpisan krajem aprila, a radovi da počnu već krajem maja.

On je kazao da je ostalo još da se raspiše tender za dva lota od Caričine Doline do tunela Manajle i od tog tunela do Vladičinog Hana, kao i od Srpske Kuće do Levosoja.

– Ovako veliki broj ponuda govori da je velika ekonomska kriza i da se u zemljama regiona i šire veoma malo gradi u oblasti infrastrukture, pa je dosta građevinskih firmi zainteresovano za izgradnju Koridora 10 kroz Srbiju – istakao je Petrović.