Česi uskoro na železničkom Koridoru 10

PinterestFacebookTwitterShare

Železnice Srbije i češki konzorcijum “Inekon-Eniksus” trebalo bi početkom aprila da potpišu ugovor za izgradnju železničkog Koridora 10 (K-10) od Niša do Pirota, izjavio je za Tanjug generalni direktor železnice Milovan Marković.

Reč je o radovima na rekonstrukciji i modernizacije pruge od niške stanice Ćele Kula do Staničenja u blizini Pirota u dužini od 60 kilometara (km) i 13 km staničnih koloseka na delu pruge kroz Sićevačku klisuru.

Vlada Srbije je, prema generalnom direktoru Markoviću, prihvatila izveštaj o pregovorima s predstavnicima češkog konzorcijuma koji će zajedno sa domaćih firmama graditi taj deo Koridora 10. “Na taj način su stvoreni uslovi da veoma brzo počnu završni pregovori između srpske i češke strane, pa možemo očekivati potpisivanje prvog ugovora početkom aprila”, rekao je Marković.

Pruga od Niša do Dimitrovgrada je jedina na čitavom železničkom K-10 koja nije elektrificirana.

Češki konzorcijum će graditi prugu po ceni od 53 miliona evra bez komercijalnih troškova kredita koji iznose 7,25 odsto ili 3,85 miliona evra, a češke firme će učestvovati u radovima 33,82 odsto, kazali su u Železnicama Srbije. Iz Češke će biti isporučene šine, elastični pribor za pričvršćivanje, betonski pragovi i skretnice na betonskim i drvenim pragovima.

Železnice Srbije su uspele u pregovorima da snize početnu cenu za izvođenje radova za više od osam miliona evra i izbore se za manje učešće čeških firmi.Taj aranžman će biti sproveden na osnovu međudržavnog sporazuma između Vlade Srbije i Vlade Češke iz 2010, pa se ne realizuje na osnovu Zakona o javnim nabavkama.

Inace, za rekonstrukciju i modernizaciju 770 km pruge na trasi K-10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra.

To podrazumeva savremenu dvokolosecnu prugu za mešoviti putnički i teretni saobraćaj, kao i kombinovani transport na celoj dužini K-10, uz projektovane brzine od 160 do 200 km na čas.