Konflikti su neizbežni, ali mogu biti konstruktivni

PinterestFacebookTwitterShare

Kada se nalazimo na mestu gde su ljudi posvećeni onome što rade i kada, pri tome, razmenjuju ideje i ulaze u rasprave, konflikti i nesuglasice moraju da se dogode.

Konflikti uglavnom znače da je ljudima dovoljno stalo da odbrane svoje mišljenje. Zbog toga bi trebalo da naučimo kako da iskoristimo njihove pozitivne aspekte i očuvamo dobre međuljudske odnose. Zato, ako se već svađamo – svađajmo se konstruktivno.

Konflikt treba rešiti čim nastane, jer vremenom samo postaje gore. Svi čekamo priznanje suprotstavljene strane da nije u pravu i vremenom postaje sve neprijatnije zato je neophodno prekinuti igru čekanja i sprečiti nastanak nepopravljive štete.

Ukoliko je neko učinio nešto što nas je naljutilo ili nismo sigurni da smo razumeli aspekt priče, ne treba odmah pretpostaviti da to neko radi namerno kako bi vas razljutio i iznervirao. Ponekada stvarno postoji dobro objašnjenje za neke postupke koje vaše kolege čine, čak i kada vas oni jako iritiraju.

Pozovite kolegu na razgovor o spornoj situaciji. Ishitreni razgovor u hodu neće ništa rešiti. Ne treba dopustiti da emocije utiču na posao. U stresnim situacijama treba nastojati da se zadrži mirnoća i konstruktivno reagovanje. A ako ne ide, pokušajte stari lek brojanja do 100.

Potrebno je da naučimo da prihvatamo razlike – u mišljenju, kulturi, stavovima… Dobar odnos se gradi na temeljima međusobnog poštovanja i priznavanja svačije individualnosti, sa stavom da nema ispravnog ni pogrešnog kulturalnog modela.

Izvinimo se za svoje greške. Uglavnom svi koji su uključeni u konfliktnu situaciju su uradili ili rekli nešto što je produbilo i „osvežilo” konflikt. Izvinjenje neće značiti da prihvatamo svu krivicu već samo onaj deo kojim smo doprineli da se on nastavi. Od velike će pomoći biti ako u toj situaciji uspemo da istaknemo zašto je nama stalo da rešimo problem, prenose agencije.