Srbije nema na mapi modnog giganta H&M

PinterestFacebookTwitterShare

Švedski modni gigant H&M ni u sledećoj godini ne planira da otvori maloprodajne objekte u Srbiji, na žalost mnogih koji bi ih rado ovde videli.


 
Naime, kompanija je saopštila da će ući na tržišta Bugarske, Malezije i Tajlanda, kao i Meksika, što će biti njihova prva prodavnica u Latinskoj Americi.

H&M takođe planira da u narednoj godini najveći broj svojih prodavnica otvori u Kini, Sjedinjenim Državama i Britaniji.

U najbližem okruženju, H&M ima prodavnice u Hrvatskoj, Sloveniji, Bugarskoj i Rumuniji.

Inače, kompanija je zabeležila pad profita od 15 odsto u 2011. u odnosu na prethodnu godinu zbog viših cena pamuka, ali su u toj kompaniji optimisti kada je u pitanju 2012. godina, uprkos teškoj ekonomskoj klimi.

Na godišnjem nivou, H&M je ostvario neto profit od 15,82 milijarde kruna (1,79 milijardi evra), manje u odnosu na 18,68 milijardi kruna u 2010., što je u najvećoj meri posledica značajnog rasta cena materijala, naročito pamuka, saopštila je kompanija u svom izveštaju o prihodima.

Prodaja je, u međuvremenu porasla za 1,5 odsto na 128,8 milijardi kruna.

“H&M ostaje snažan pred izazovima tržišta,” rekao je ižvršni direktor Karl-Johan Person u svom izveštaju.

Kompanija je “nastavila da osvaja tržišni udeo tokom jedne od najtežih godina u proteklih nekoliko decenija za maloprodaju u modnoj industriji u mnogim zemljama,” dodao je on.

Posle tih vesti, vrednost akcija H&M na tržišstu je opala za 1,07 odsto.

“Tokom čitave 2011., ovaj modni gigant je otvorio 266 novih prodavnica i ušao na pet novih tržišta, stvarajući ukupno oko 7,000 radnih mesta,” rekao je Person.

U poslednjem kvartalu 2011., neto profit H&M je opao za 2,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 5,36 milijardi kruna, što je bilo u skladu sa očekivanjima analitičara, koji su predvidjali neto profit za taj kvartal od 5,4 milijarde kruna. Tokom poslednjeg kvartala 2011., prodaja H&M je skočila za četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu na 36,2 milijarde kruna.