Putnicima sa “Kosta konkordije” po 11.000 evra odštete

PinterestFacebookTwitterShare

Predstavnici brodske kompanije “Kosta kročere” i zastupnici putnika nasukanog broda “Kosta konkordija”, koji je u vlasništvu te kompanije, potpisali su sporazum, prema kojem će kompanija isplatiti 11.000 evra po osobi kao kompenzaciju za izgubljeni prtljag i psihičku traumu usled udesa.

Kompanija će putnicima nadoknaditi i punu cenu krstarenja, kao i putnih i svih lekarskih troškova koje su u vezi sa tim imali po dolasku na kopno, navedeno je u današnjem saopštenju grupa koje zastupaju putnike. Jedna grupa nije potpisala sporazum i preporučila je putnicima da to ne čine.

Ovaj sporazum je postignut posle višednevnih pregovora predstavnika kompanije “Kosta kročere” i predstavnika putnika, koji su predstavljali 3.026 ljudi iz 61 zemlje koji nisu pretrpeli fizičke povrede kada je brod “Kosta konkordija” 13. januara naleteo na greben u blizini ostvar Điljio kod obala Toskane i prevrnuo se.

Putnici su se prihvatanjem ove ponude obavezali da neće podizati nikakve tužbe protiv kompanije, prenele su agencije.

Sporazum se neće odnositi na stotine članova posade, oko 100 slučajeva povređenih putnika i na porodice koje su izgubile najmilije, već će se oni odvojeno tretirati, prenela je ranije američka agencija.

Brod “Kosta konkordija” nasukao se kod ostrva Điljo nakon što ga je kapetan Frančesko Sketino skrenuo sa odobrenog kursa.

Pored toga, brod je išao prebrzo – 16 čvorova. Sketino se nalazi u kućnom pritvoru, zaprećeno mu je otpužbama za ubistvo iz nemara, izazivanje nesreće i napuštanje broda pre evakuacije putnika.

Advokat Hans Rajnhard koji zastupa nekoliko desetina nemačkih putnika, rekao je juče da će on za svoje klijente tražiti odštetu koja će varirati od 10.000 evra do 50.000 evra, a čekaće tri meseca da li će brodska kompanija predložiti poravnanje.

S obzirom na to da je kompanije “Kosta Kročere” italijanska, a u sastavu je američke grupe “Karnival korp.” sa sedištem u Majamiju, prema rečima Rajhnarda, ostaje da se vidi koga trebati tužiti.

Ukoliko to bude “Karnival”, on će zastupati klijente pred američkim sudom, gde su odštete veće nego u Nemačkoj.

Pred kompaniju se postavlja i pitanje odštete za članove posade koji su izgubili posao zbog nesreće, a tu su i troškovi spasavanja broda i moguća ekološka katastrofa, ukoliko preostala nafta iz broda ne bi mogla da bude bezbedno ispumpana.