Uprkos krizi prodaja potrošačke elektronike će rasti u 2012.

PinterestFacebookTwitterShare

Gobalna prodaja potrošačke elektronike će rasti uprkos slabim privrednim predviđanjima za 2012. godinu. Ovo će biti i godina kada će pametni telefoni do 100 USD dostići brojku od 500 miliona prodatih primeraka, a NFC (Near Field Communication) tehnologija nastaviće da raste i očekuje se da će dostići brojku od 200 miliona korisnika do kraja godine, ističe najnovije “Deloitte”-ovo istraživanje “Trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija u 2012”.


 
“Deloitte” predviđa da će globalna kupovina potrošačke elektronike da raste, uprkos slabim ekonomskim najavama za 2012 godinu. Modernu tehnologiju potrošači percipiraju kao vrlo dobar odnos vrednosti i cene.

– Prema analizi isplativosti koja uzima u obzir cenu uređaja i očekivano vreme korišćenja, tablet računari predstavljaju trošak od 0,70 USD po satu, dok su drugi uređaji nešto jeftiniji. Ako posedovanje automobila, putovanja, odlasci na koncerte ili sportske događaje, koji imaju vrednost po satu iznad 10 USD, uporedimo sa drugim troškovima, onda je vidljiv razlog takve percepcije – komentariše Dejan Ljuština, direktor u Sektoru za poslovni konsalting u “Deloitte”-u.

Kao i prethodnih godina, tablet uređaji nastavljaju svoju snažnu penetraciju, kako na globalnom tržištu tako i u našem regionu, pa “Deloitte”-ovi analitičari predviđaju da će u 2012. godini skoro 5% ukupno prodanih tablet računara kupiti privatni korisnici koji već poseduju tablet računar. To je najbrže rastući segment potražnje na tržištu.
“Deloitte” predviđa kako će u svetu do kraja 2012. godine biti 500 miliona pametnih telefona maloprodajne cene do 100 američkih dolara, što će činiti 20% ukupne prodaje telefona. Ovi telefoni podržavaće osnovne funkcije i imati smanjene podatkovne mogućnosti. Zbog pada cena njegovih komponenti, ti će uređaji moći brzo da napreduju jer će s vremenom moći da sadrže napredniju tehnologiju za istu cenu.

“Deloitte”-ovo istraživanje pokazuje i da će se globalni trend usvajanja NFC tehnologije nastaviti se i u 2012. godini, tako da se očekuje da će dostići brojku od 200 miliona korisnika do kraja godine. Reč je o tehnologiji koja omogućava brzu razmenu podataka na kratkoj udaljenosti radijskim putem, a ugradnja NFC čipa u mobilne telefone proširiće njihovu funkcionalnost.

– NFC tehnologiju mnogi su videli kao rešenje za plaćanje preko mobilnog telefona, međutim zbog postepenog razvoja sistema mobilnog plaćanja, ova tehnologija će se više koristiti u druge svrhe. U međuvremenu, druge industrije vide priliku u raširenosti ove tehnologije, poput proizvođača računarskih igara, auto industrije i zdravstva. U narednih godinu dana, upravo će oni biti glavni pokretači NFC tehnologije – napominje Ljuština.

“Deloitte” predviđa da će upravljanje velikom količinom podataka postati globalni izazov. Dok je u 2009. godini bilo vrlo malo projekata sa velikom količinom podataka, i ukupnim prihodima ispod 100 mil USD, do kraja 2012. godine očekuje se da će više od 90% kompanija sa liste Fortune 500 pokrenuti inicijative upravljanja velikom količinom podataka.

Uprkos velikoj ponudi digitalnih video uređaja, očekivanja su da video na zahtev neće doživeti veliki zamah u 2012. godini, jer će program i dalje biti gledan u trenutku prikazivanja. S druge strane, vlasnici prenosivih uređaja, koji će gledati 5 milijardi sati propuštenih TV sadržaja na putovanju ili u javnom gradskom prevozu, taj će trend ublažiti.

Iako je internet postao sveprisutan kao medij za prenos podataka među korisnicima, ograničenja mobilnih i fiksnih mreža nateraće većinu korisnika da posegnu za bežičnim vezama kratkog dometa. Ovde se najčešće koriste infrared i Bluetooth tehnologija, tako da se očekuje dalji rast ovakovog prenosa podataka. “Deloitte”-ovi analitičari predviđaju da će u 2012. godini oko jedan odsto podataka biti preneseno direktno između uređaja, bez korišćenja mreže.

S obzirom na to da operatori balansiraju između investicija u mrežnu infrastrukturu i zadovoljavanja potreba za prenosom podataka, očekuje se da će ovaj način prenosa podataka izrasti u treću opciju prenosa uz dosadašnji fiksni i mobilni širokopojasni pristup. Ograničenja na mobilnim mrežama prisilila su korisnike mobilnih uređaja da počnu da koriste WiFi pristup. Bilo da se radi o mogućem ograničenju u brzini ili naplati, svakako će ovaj trend pojačati potražnju za direktnim prenosom između korisnika.

– Prema “Deloitte”-ovim predviđanjima u 2012. godini globalno tržište oglašavanja nastaviće da raste po stopi od 5%, s tim da će stope rasta onlajn brend kampanja (50%) nadmašiti rast onlajn oglašavanja s neposrednim odgovorom, kao i rast tradicionalnog oglašavanja. Pomak prema onlajn brend kampanjama postaće novi trend, budući da će se sve više kompanija orijentisati prema jačanju dugoročnih vrednosti svog brenda korišćenjem onlajn marketinga, umesto oglasa sa neposrednim odgovorom – ističe Ljuština.

U 2012. godini oglašivači će usmeriti pažnju na neuromarketing. Ta kontroverzna tehnika već je dobila zamah u prehrambenoj industriji, gde utiče na izgled ambalaže ili čak ukus proizvoda. Metoda se koristila i prilikom istraživanja kako ljudi aktivni na društvenim mrežama imaju snažnije razvijene regije mozga zadužene za društvene odnose. Neuromarketing će postati ključni alat za oglašivače, ali će se i dalje koristiti u paketu sa drugim tradicionalnim medijskim alatima, pokazuje istraživanje.