Nekvalitetan gas muči potrošače

PinterestFacebookTwitterShare

Zbog pritužbi potrošača na loš kvalitet gasa Nacionalna organizacija potrošača Srbije će u saradnji s nezavisnom laboratorijom početi kontrolu gasa u kućnim instalacijama, ali ne na čvorištima, gde to radi Srbijagas.
 

Porodica Građin iz Novog Sada kao energent koristi zemni gas još od 1995. godine. Da bi se ugrejali ove zime, kako kažu, potrebno im je više gasa nego do sada iako je kuća dobro izolovana. Oni su prošlog meseca, kada nije bilo mnogo hladnih dana, za oko 100 kvadratnih metara stambenog prostora utrošili više od 500 kubika gasa, što je više od 26 hiljada dinara.
 
Problem je u tome što ne znaju kako da provere kvalitet gasa koji koriste. Da li je gas dobar, stručnjaci kažu da može da se prepozna po boji. Njegov kvalitet garantuje svetlo plava boja plamena. To je uočljivo ukoliko se za kuvanje koristi šporet na plin.
 
Nekada je za kuvanje kafe bilo potrebno svega nekoliko minuta, a sada je to znatno duže.
 
Da je vreme pripreme hrane na plinskim šporetima znatno produženo, tvrde i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, što izaziva njihovu sumnju u slab kvalitet zemnog gasa. S obzirom na to da ne postoji nijedna nezavisna laboratorija koja kontroliše kakav gas stiže do potrošača oni će tu odgovornost preuzeti na sebe.