Železnice: Nastavak pregovora o ruskom zajmu

PinterestFacebookTwitterShare

Pregovori srpske i ruske strane o zajmu od 800.000.000 dolara za modernizaciju naše železnice nastavljaju se ove nedelje. Lista prioriteta je promenjena, pa će tako barska pruga i beogradski železnički čvor morati da „propuste“ rekonstrukciju šest deonica železničkog Koridora 10 u ukupnoj dužini od 110 kilometara.

Projekti modernizacije srpskih železnica iz ruskog kredita podeljeni su u tri grupe, a ugovaraće se i realizovati po fazama.

U prvoj grupi projekata, o čijoj realizaciji se pregovara, nalaze se rekonstrukcija železničke pruge Beograd -Pančevo u dužini od 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog koloseka, i nabavka novih ruskih dizel-motornih vozova u vrednosti od 100 miliona dolara. Projekat Beograd – Pančevo obuhvata i rekonstrukciju koloseka i infrastrukture u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevo-Glavna, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.

Drugu grupu projekata o kojima se pregovara čine izgradnja 68 kilometara pruge Valjevo – Loznica, za brzine vozova od 120 kilometara na čas, i rekonstrukcija pruge na šest deonica Koridora 10.

U treću grupu projekata, čije usaglašavanje tek predstoji, spadaju rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Bar kroz Srbiju, kao i nastavak modernizacije beogradskog železničkog čvora, odnosno izgradnja nove železničke stanice Beograd-Centar u Prokopu i nove tehničko-putničke stanice u Zemunu.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju srpske deonice pruge Beograd – Bar, u dužini od 277 kilometara, treba da bude dostavljena ruskoj strani sredinom ove godine.

Kada je reč o Prokopu, predviđen je nastavak izgradnje nove stanice koja će kao veliko saobraćajno čvorište integrisati železnicu, metro i drum, uz objekte saobraćajne, poslovne i komercijalne namene. Planirana je izgradnja deset koloseka i šest perona za 40.000 putnika dnevno i oko 250 vozova.