Ševarlić: “Campina” donosi pozitivne novine na srpsko tržište

PinterestFacebookTwitterShare

Dolazak svetski renomirane kompanije “Royal Friesland Campina”, na tržište Srbije doneće pozitivne novine proizvođačima i ukupnoj mlečnoj industriji, a potrošačima stabilne cene i veći asortiman mleka i mlečnih proizvoda, ocenio je predsednik predsednik Društva agrarnih ekonomista Miladin Ševarlić.
 
Radi se o novom vidu akvizicije od strane zadružnog sistema jer je “Campina” u svetu šesta zadruga po vrednosti prometa, u sektoru poljoprivrede i prehrambene industrije, rekao je Ševarlić, profesor Poljoprivrednog fakulteta u Zemunu.
 
Ševarlić je takođe ukazao da je holandska kompanija na 25. mestu među 300 najvećih zadruga u svetu koje su imale godišnji promet u vrednosti od 1.600 milijardi dolara, rekao je Ševarlić za Tanjug. Ševarlić je istakao da “Campina” eliminiše posrednike u najvećoj mogućoj meri tako da prozivođači i potrošači treba da budu dobitnici ne samo u pogledu kvaliteta, koji je i “Imlek” dostigao, već i u pogledu cena i proširenja asortimana.
 
Kompanija “Royal Friesland Campina” sa sedištem u Holandiji, objavila je pre dva dana da će preuzeti u Srbiji “Imlek” AD Beograd i “Mlekaru Subotica” koje su u većinskom vlasništvu fonda “Salford”.
 
Ševarlić kao prednost zbog dolaska holandske kompanije ističe i to što će dolaskom “Campine” proizvođači mleka imati mogućnost da postanu i suvlasnici u toj zadružnoj organizaciji. “Mislim da će se promeniti pravila ponašanja na bolje i u korist poljoprivrednika, jer će najmanje mesec dana unapred znati otkupnu cenu melka, što je pravilo ‘Campine'”.
 
Recimo za januar je poslednja cena bila 36, 5 evra za 100 litara mleka, za sve proizvođače u zemljama EU gde je pristuna “Campina”, objasnio je Ševarlić. Prema njegovim rečima, posredstvom “Campine” naša prozivodnja mleka dobiće mogućnost da bude lakše i jednostavnije prisutna na tržištu EU, ali je problem u tome što nemamo dovoljno mleka i za naše potrebe.
 
“Tu vidim veliku šansu za neiskorišćene raspoložive zemljišne resurse u Srbiji i za razvoj stočarske proizvodnje kako zbog mleka tako i zbog goveđeg mesa. Na taj način može da dođe do poboljšanja bilansa između stočarska i ratarske proizvodnje koji je sada izrazito nepovoljan na štetu stočarstva koje učestvuje svega sa 30 procenata”, mišljenja je Ševarlić.
 
Treba imati i to u vidu da će kod velikih trgovinskih lanaca u Srbiji, “Campina” primeniti one klauzule ugovora koji postoje u zemljama EU pa će proizvođači koji budu uključeni u sistem holandske kompanije i potrošaci koji kupuju njene proizvode biti u povoljnijoj poziciji, kazao je Ševarlić.
 
Kompanije “FrieslandCampina” i “Salford Capital Partners” potpisale su Memorandum o razumevanju o akviziciji preduzeća Imlek A.D. Beograd i Mlekare A.D. Subotica, sa ciljem da se utvrdi poslovna pozicija “FrieslandCampina” u jugoistočnoj Evropi – regiji sa 76 miliona potrošača – saopšteno je u Amersfortu.
 
Generalni direktor “Imleka” Slobodan Petrović je povodom ovog aranžmana izjavio da je to “velika prilika za region, ‘Imlek’, Suboticu i ‘FrieslandCampinu'”. “Naš proizvodni program se dobro slaže sa sadašnjim brendovima ‘FrieslandCampine’. Uveren sam da će obe kompanije pod zastavom ‘FrieslandCampine’ doživeti prosperitet, i to u korist njihovih potrošača”, rekao je Petrović.
 
Obe strane očekuju da će dogovor biti finaliziran u narednih nekoliko meseci.