Mrkonjić: Vlada odlučna da sačuva JAT

PinterestFacebookTwitterShare

Srbija je odlučna u nameri da sačuva nacionalnu aviokompaniju, čija bi reorganizacija trebalo da bude završena u naredna četiri meseca, odnosno, do kraja mandata ove vlade, izjavio je danas ministar infrastrukture i energetike Milutin Mrkonjić, u razgovoru sa ambasadorom Francuske u Srbiji Fransoa Gzavijeom Denijom.

“Želimo da pronađemo strateškog partnera i za to postoji određeno interesovanje, ili da to, pak, uradimo sa našim privrednicima. Još postoje opcije sa dva zainteresovana strateška partnera, ali ne želim da prejudiciram ishod eventualnih pregovora”, rekao je Mrkonjić.

Ukoliko JAT bude transformisan u saradnji sa privrednicima iz Srbije, ideja je da oni u novoformiranu avio kompaniju investiraju polovinu novca, a drugu polovinu bi obezbedila država Srbija, dodao je Mrkonjić i naveo da bi u novoj avio kompaniji bilo zaposleno 400 ljudi, a prioritetni zadatak novog menadžmenta bio bi da u tekućoj godini omogući pozitivno poslovanje.

“Pitanje preostalih dugova i oko 600 zaposlenih ili koliko već ljudi ostane na drugoj strani bi se rešavalo u okviru posebnog programa”, kazao je ministar.

On je ocenio da bi, posle privatizacije, u naredne četiri do pet godina mogli biti nabavljeni novi, savremeni avioni.

Direktor JAT-a Vladimir Ognjenović podsetio je na sastanku da je saradnja sa kolegama iz “Er basa” veoma dobra, posebno posle potpisivanja Memoranduma o saradnji između JAT Tehnike i francuskog proizvođača letelica.

“Siguran sam da ćemo, kad država izađe sa konačnim planom o modelu prestruktuiranja JAT-a, još aktivnije sarađivati sa francuskim kolegama. To će nam u mnogome olakšati i već pominjani Memorandum između naših tehnika, naravno pod uslovom da napravimo eventualni ugovor o strateškoj saradnji”, dodao je Ognjenović.

Francuski ambasador se zanimao za krajnji datum za promenu aviona u srpskoj aviokompaniji, na šta je Ognjenović odgovorio da se rokovi isporuke aviona u avio industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz “Er basa”.

“To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320”, kazao je Ognjenović.

Mrkonjić je, kako se navodi u saopštenju resornog ministarstva, zatražio od francuskog ambasadora da ta zemlja pomogne Srbiji da dobije status kandidata za članstvo u Evropsku uniju.

On se zahvalio Francuskoj za njenu pomoć i želju da Srbija postane regionalni lider u oblasti saobraćajne infrastrukture i naglasio da je neophodno proširenje saradnje dve zemlje u oblasti saobraćaja.

Odgovarajući na pitanje francuskog ambasadora o planovima saradnje u nuklearnoj energetici Srbije i Rusije, Mrkonjić je rekao da korporacija “Rosatom” i Institut za nuklearnu nauku “Vinča” istražuju mogućnost da se Srbija uključi u projekat izgradnje nuklerane elektrane “Belene” u Bugarskoj.