Brazil prodao koncesije za tri najveća aerodroma

PinterestFacebookTwitterShare

U nameri da se kvalitetno pripremi za svetsko prvenstvo u fudbalu 2014. i Olimpijske igre 2016, brazilska vlada prodala je pravo na korišćenje svoja tri najveća aerodroma privatnim kompanijama. Ukupna vrednost prodatih koncesija iznosi 14 milijardi dolara.
 
Najveći brazilski aerodrom “Garulhos” u Sao Paulu iznajmljen je brazilsko-južnoafričkom konzorcijumu po ceni od 9 milijardi na rok od 30 godina. Aerodrom “Viracopos” iznajmljen je francusko-brazilskoj kompaniji, a “Juscelino Kubitschek” brazilsko-argentinskom konzorcijumu.
 
Na ova tri aerodroma odvija se oko 30 odsto ukupnog vazdušnog saobraćaja u Brazilu, a tokom održavanja ovih sportskih manifestacija stotine hiljada navijača leteće između 12 gradova u kojima će se igrati utakmice.
 
Unapređenje aerodroma koji se muče sa zagušenjem saobraćaja, dugim linijama i lošom infrastrukturom, bilo je ključno obećanje vlade u pobedničkim ponudama za domaćina fudbalskog prvenstva.
 
“Infraero”, državna agencija koja je dugo upravljala aerodromima, zadržala je 49 odsto udela u privatizovanim vazdušnim lukama, među kojima se nalaze najprometniji domaći aerdorom u Sao Paulu, prestonici Braziliji i u Kampinesu.
 
Cilj privatizacije jeste da se ubrza modernizacija vazdušnih luka, pošto Svetska fudbalska federacija stalno kritikuje Brazil zbog toga što zapostavlja unapređivanje usluga na aerodromima. Očekuje se da će vlada uskoro na aukciji ponuditi na upravljanje i druge aerodrome, uključujući međunarodni aerodrom u Rio de Žaneiru.
 
Tražnja na brazilskim aerodromma porasla je tri puta u poslednjih desetak godina. U 2002, avioprevoznici su prebacili 34,3 miliona putnika na letovima, da bi prošle godine taj broj porastao na 107,8 miliona putnika.
 
Aukcija i prodaja objekata na licitaciji je deo širih napora da se privuče privatni kapital za izgradnju infrastukturnih projekata kako bi se prevladali aktuelni problemi na železnici, na putevima, lukama i civilnim aerodromima, ističe konsultantska grupa “Eurasija”, sa sedištem u SAD.
 
Završetak radova na novim terminalima pre 2014. godine i pre početka fudbalskog nadmetanja je glavni izazova za tri konzorcijuma. Oni će biti kažnjavani sa po 87 miliona plus 875 miliona dolara za svaki dan kašnjenja sa radovima. Novi terminal u Sao Paulu moći će da prihvati sedam miliona putnika svake godine, u Kampinasu 5,5 miliona, a u Braziliji dva miliona putnika godišnje.