Poslovni sastanci smanjuju koeficijent inteligencije?

PinterestFacebookTwitterShare

Svi znamo da sastanci mogu da budu nezanimljivi i dosadni, a nova studija pokazuje da nas mogu napraviti i glupima. Prema studiji neurološke laboratorije Istraživačkog instituta Carilion sastanci mogu da deluju tako da umrtve mozak.
 
„Postoji posebna socijalna dinamika koja se dešava na sastancima”, kaže koautor studije i direktor Instituta Rid Montagju, „koja ne samo da može da učini da se osećamo glupo, već i da deluje na nas na taj način.”
 
„Sve što je potrebno je kolega koji izgleda pametnije od nas”, kaže vodeći autor studije Kenet Kišida, istraživač u Institutu Carilion. To može da učini da se osećamo glupo i može da poremeti način na koji naš mozak obrađuje informacije.
 
Da bi utvrdili kako sastanci mogu da utiču na našu sposobnost razmišljanja, naučnici su koristili tehniku ‘funkcionalnog oslikavanja magnetne rezonance’ (fMRI), gledajući moždanu aktivnost ljudi dok su radili u grupnom okruženju.
 
Na početku studije, 70 studenata volontera napravilo je test inteligencije. Zanimljivo je kako se ispostavilo da grupa studenata ima prilično visoke koeficijente inteligencije, u prosjeku oko 126, kaže Kišida. Nadalje, studenti su podeljeni u grupe od pet, sa dvoje slučajno odabranih iz svake grupe za skeniranje na magnetnoj rezonanci.
 
Ti odabrani ispitanici su onda radili drugi IQ test, ali su ovoga puta dobijali povratne informacije o tome kako su rangirani prema ostatku svoje grupe svaki put kada su odgovarali na pitanje.
 
Iako su ispitanici bili dobro usklađeni sa drugima u svojim grupama u odnosu na početni IQ, mnogima su rezultati dramatično pali kada su stalno dobijali povratne informacije o tome kako stoje u poređenju sa drugima.
 
Skeniranje mozga je ponudilo neke naznake zašto se to događa. Samo podsećanje na to kako drugi prolaze na testu bilo je dovoljno da aktivira delove mozga, kao što su amigdale, koji su uključeni u strah, teskobu i emocionalni odgovor, rekao je Kišida, prenose agencije.