Web podrumi – alternativni tokovi vina

PinterestFacebookTwitterShare

Od zasađenog čokota vinove loze do kvalitetnog vina u boci – dugačak je put. Treba mnogo uložiti u zemljište i njegovu pripremu, pa u stubove, žicu, zatim u sadnice, opremu i mehanizaciju i najzad u preradne kapacitete i podrum.
 
Nakon svega toga, vino je potrebno dobro upakovati, promovisati, prodati i ono što je kod nas najteže – naplatiti. Da bi što brže došli do uloženog novca, mnogi vinari odlučili su se za alternativne načine prodaje vina, pa su za to počeli da koriste i internet.

Kao i mnoge vinarije i “Mačkov podrum” u Irigu ima problema s naplatom od trgovinskih lanaca. Direktor Sava Jović kaže da su zbog toga pojačali druge kanale distribucije, pa i pomoću interneta koji, kako kaže, nije za sad dovoljno zastupljen.

“Mi preko distributera dobijamo pare za 60, 90 ili čak 180 dana. Božiji poklon je kada neko dođe u vinariju i kupi vino. To je tako i na internetu. Inače bi taj vid prodaje za nas bio veoma dobar, jer je naplata momentalna.” , kaže Jojić

Dragan Stefanović u Kruševcu godinama je iskustva sticao u Rubinu. Iskustva, recenzije, preporuke i kulturu vina počeo je 2004. godine da promoviše na sajtu www.podrum.org. Vremenom je komercijalizovao sajt i sada preko interneta prodaje vina 15 naših najpoznatijih vinarija.

“Napravili smo web prodavnicu. Tamo prvo imate jednu lepu priču o vinu i vinariji. Tamo možete da se upoznate sa sortom grožđa od koje je vino napravljeno, iz kog vinograda, vinogorja, koliko godina je odležavalo… Na kraju odaberete koliko želite da kupite. Kada završite svoju narudžbinu, poruka nam stigne elektronskom poštom. Mi napravimo račun, zapakujemo vino i ono vam stiže brzom poštom”, objašnjava Stefanović.

Stručnjak za poslovnu primenu Interneta Dragan Varagić kaže da je mnogo naših firmi koje robu prodaju pouzećem, ali da pravo elektronsko bankarstvo kod nas još nije zaživelo u većoj meri.

”Postoji 7-8 banaka koje imaju sasvim normalan sistem e-bankinga za fizička lica. To je jedan od najednostavnijih čak i najjeftinijih načina plaćanja preko interneta. Premda još ima problema, postoje svi uslovi za prodaju ako neko želi da prodaje preko interneta.”, kaže Varagić.

Dok elektonsko bankarstvo kod nas ne bude zastupljenije, manjim proizvođačima ostaje da vino prodaju u vinariji i na festivalima, kroz ketering službe ili korporativnom prodajom preduzećima koja neki važan događaj žele da obeleže personalizovanom etiketom.