Smanjena prodaja švajcarske čokolade

PinterestFacebookTwitterShare

Švajcarska industrija čokolade prošle godine zabeležila je blagi pad u prodaji zbog temperatura viših od prosečnih tokom proleća, leta i jeseni, tvrde iz Udruženja švajcarskih proizvođača čokolade “Chocoswiss”.

 
Prodaja čokolada švajcarskih proizvođača prošle godine je smanjena za 0,1 odsto, sa prodatih 176.332 tona, ali je poslovni bilans smanjen za 3,1 odsto sa ostvarenih 1,69 milijardi franaka, saopštio je “Chocoswiss”.
 
Kao glavne “krivce” za pad prodaje čokolade predstavnici udruženja koje broji 18 kompanija sa ukupno 4.322 zaposlenih navode i jak franak i pritisak distributera po pitanju cena, pored vremenskih prilika koje nisu išle na ruku potrošnji ove omiljene poslastice širom sveta.
 
Manji broj turista u Švajcarskoj navodi se takođe kao razlog padu prodaje ovog poznatog izvoznog artikla. Istovremeno, u Švajcarskoj je potrošnja uvozne čokolade prošle godine porasla za 34 odsto u odnosu na 2010. kada je takođe zabeležen rast od 33,2 odsto i to prvi put u prethodnih devet godina.
 
Potrošnja čokolade po glavi stanovnika je u 2011. porasla za 100 grama u toj zemlji, gde je prosečna potrošnja čokolade i čokoladnih slatkiša u prošloj godini iznosila 11,9 kilograma.
 
Švajcarska je najviše čokolade izvezla u Nemačku (17 odsto ukupnog izvoza), u Veliku Britaniju (13,1), Francusku (9,2) i Kanadu (6,7 odsto). Najveći napredak u pogledu izvoza ostvaren je u Brazilu, Izraelu, na Filipinima, Rusiji i Singapuru.