Gorki dani i za švajcarsku čokoladu

PinterestFacebookTwitterShare

Švajcarska industrija čokolade 2011.zabiležila je blagi pad u prodaji zbog temperatura viših od prosečnih tokom proleća, leta i jeseni.
 
Prodaja čokolada švajcarskih proizvođača prošle godine je smanjena za 0,1 odsto, sa prodatih 176.332 tona.
Poslovni bilans je smanjen za 3,1 odsto sa ostvarenih 1,69 milijardi franaka, naveli su u Udruženju proizvođača čokolade Čokosuis.

Kao glavne “krivce” za pad prodaje čokalade predstavnici udruženja koje broji 18 kompanija sa ukupno 4.322 zaposlenih navode i jak švajcarski franak i pritisak distributera po pitanju cena, pored vremenskih prilika koje nisu išle na ruku potrošnji ove omiljene poslastice širom sveta.

Švajcarska je najviše čokolade izvezla u Nemačku (17 odsto ukupnog izvoza), u Veliku Britaniju (13,1), Francusku (9,2) i Kanadu (6,7 odsto). Najveći napredak u pogledu izvoza ostvaren je u Brazilu, Izraelu, na Filipinima, Rusiji i Singapuru.
 
Manji broj turista u Švajcarskoj navodi se takođe kao razlog padu prodaje ovog poznatog izvoznog artikla.
 
Istovremeno, u Švajcarskoj je potrošnja uvozne čokolade 2011. porasla za 34 odsto u odnosu na prethodnu godinu kada je takođe zabiležen rast od 33,2 odsto i to prvi put u prethodnih devet godina.
 
Potrošnja čokolade po glavi stanovnika je u 2011. porasla za 100 grama u Švajcarskoj pa je prosečna potrošnja čokolade i čokoladnih slatkiša u prošloj godini iznosila 11,9 kilograma