Kakav Facebook profil, takav radnik

PinterestFacebookTwitterShare

Želite li da saznate kakav će radnik biti osoba koja vam se javila za neki posao? Pogledajte joj profil na Facebooku, preproučuju naučnici sa Univerziteta Norten Ilinoj, Univerziteta Ivansvile i Univerziteta Oburn.

Naučnici su angažovali stručnjake za ljudske resurse i dali im da pregledaju više desetina profila ispitanika i da ih ocene na osnovu pet tzv. glavnih karakternih osobina (otvorenost, savesnost, ekstraverzija, prijatnost i neuroticizam).

Šest meseci kasnije naučnici su uporedili ocene o radu koje su doneli šefovi ispitanika sa procenama stručnjaka zasnovanim na Facebook profilima i zaključili da postoji snažna korelacija među njima.

Iako bi mnogi nakon ovoga mogli da požure da „prečiste” svoje profile od svakog neželjenog sadržaja, to ne mora nužno da bude pametna taktika. Naime, suprotno uobičajenom mišljenju, slika na kojoj se zabavljate u dobrom društvu ne mora nužno da vam smanji šanse da dobijete neki posao.

„Samo zbog toga što negde držite čašu pića u ruci i družite se sa prijateljima ne mora uopšte negativno da utiče na vašu zapošljivost, dok sa druge strane slika kako ležite u nekom jarku okupani vlastitom bljuvotinom sigurno hoće”, tvrdi Don Klumper, vođa studije.

Nimalo začuđujuće, slike i tekstovi o putovanju govore da ste osoba otvorena za nova iskustva, dok veliki broj prijatelja uglavnom nagoveštava da ste ekstrovertni.

Ovi se rezultati nadovezuju na raniju studiju, koja je pokazala da je Facebook profil bolji indikator uspeha na fakultetu od testa inteligencije.

Uprkos svemu, naučnici upozoravaju da Facebook profil nipošto ne bi trebalo da bude glavni način na koji poslodavac ocenjuje potencijalnog zaposlenog, budući da definitivna povezanost ipak još uvek nije dokazana.